E469.1 (121) od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod JaroHo » pát 08 pro, 2017 12:51 pm

Když byl šestikolák novinka, taky jsem ho hned nekoupil, za ty peníze nestál. Koupil jsem ho později na bazaru za 4 tisíce? A má předek taky zmršenej vč.předních oken.ale není to tak moc jak 141.1 Méně je to vidět na verzi s hranatými světly.
Já jsem jako kluk chodil kousek od baráku se na tyhle mašiny dívat, děda s babičkou byli krom toho závoráři na desítce, později na Dvorské..... kolikrát šestikolák od místničky roztahával vlak a hrabal, fíra mi povidal abych mu šel zatlačit :mrgreen: Jako kdyby to bylo včera....
Takže mě to dost bolí, když je model zprzněný a to on teda je ( i když v inzerátu na bazaru teda vypadá trochu lépe předek než bok-bok je na inzerátu hroznej):evil: už končím....možná ho za čtyrku koupim :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jdu si rozbalit Hadgs zrniny od MTB, co mi právě přišly. Ty vagonky jsou teda taky mimo mísu ale jsou hezčí než Zaes.
Koupí tohoto setu jsem podpořil firmu MTB :mrgreen:
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1428
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod Pawlik » pát 08 pro, 2017 1:08 pm

Bokorys plánku MTB jsem zarovnával podle výšky skříně - z porovnání nárysů se zdálo, že tato je dobře.
Se znalostí délky modelu přes nárazníky 184 mm to pak vypadá následovně = lépe.
Pro změnu pak ale nesouhlasí výška. Nejlepší by bylo změřit délku, šířku i výšku skříně (bočnice) modelu.
Můj názor je takový, že model mohl být ucházející, pokud by byla správně ta čelní okna bez ohledu na to, jestli je skříň o pár mm delší, či kratší.
Přílohy
bokorys_3.PNG
Pawlik
 
Příspěvky: 218
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod Mcx » pát 08 pro, 2017 5:51 pm

Malý příspěvek k diskuzi v sekci E499.1 k modelu MTB 121.010 :wink: (podle některých loko 141.1 - tož komiks v diskuzích obvyklý :lol: :
Zde je možné posoudit přesnost porovnacích nákresu - údajně z výkresů - tak proč jsou schody jinde než na lokomotivě, zde výřez z fota 13, to byly nějaké divné výkresy nebo špatně přenesené !
Obrázek
Umístění čelního madla - v rovině s klikou + nějaká desetinka nahoru - to je největší vzhledová chyba modelu - lehce odstranitelná ve výrobě, velikost spodních světel je ok
Obrázek
sklon oken
Obrázek
to je inkrimonavaný stroj 10 v továrním nátěru - zde madlo ohnuto směrem nahoru, je vidět že s odchylkou velikosti čelních oken to není nijak divoké
Obrázek
stroj 13 z opačné strany, ano boční okna jsou kousek níže, ale není nic dramatického
Obrázek
špatná poloha madla na modelu, pravé okno vypadá, že sklo je horním okrajem zapadlé dovnitř, což asi dělá efekt zešikmení, protože druhé to tak nemá
Obrázek
poloha madla na loko13, ta má jinak madla u dveří proti stroji 10
Obrázek
madlo na modelu posunuto o kousek výše, ono je trochu prohnuto směrem dole, tak to stále ještě není úplně ono
Obrázek
Takže pokud výrobce posune čelní madlo směrem nahoru tak, aby dělilo žlutou plochu mezi okny a zelenou - bude dle mne odstraněna největší vzhledová disproporce, s ostatními již lze žít - tedy pro mne.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2616
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod ČouĎák » pát 08 pro, 2017 6:11 pm

tak už jen podle skutečných fotek je to čelo na modelu úplně mimo.
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod jirkan » pát 08 pro, 2017 6:23 pm

To Mcx: viděl bych to přesně, jak píšeš. To madlo posunout a ev. trochu přihnout nahoru nebude problém, a já si při té příležitosti dolepím i stříbrný proužek, který tu hranu v barvách posune opticky nahoru, a budu spokojenej. A díky za foto.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod hummus » pát 08 pro, 2017 8:11 pm

Mcx píše:... Zde je možné posoudit přesnost porovnacích nákresu - údajně z výkresů - tak proč jsou schody jinde než na lokomotivě, zde výřez z fota 13, to byly nějaké divné výkresy nebo špatně přenesené !...

Milane, asi si přehlédl, že ty nákresy od Pawlika jsou na E499.1 a ne na E469.1. Na E499.1 ty schody podle mě sedí jak mají.

Obrázek

Ale ten postřeh s tím možná špatně nasazeným oknem je zajímavý. Bude to chtít se na ten model podívat v reálu. Možná to vůbec nebude tak divné, jak se zdá z fotek Michala Daleckého.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 575
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: E499.1 (141) od MTB

Příspěvekod Mcx » pát 08 pro, 2017 8:56 pm

hummus píše:Milane, asi si přehlédl, že ty nákresy od Pawlika jsou na E499.1 a ne na E469.1. Na E499.1 ty schody podle mě sedí jak mají.

Já vím, ale hoši tady srovnávají hrušky s jabkama, přitom říkají tomu 141.1.... tož jak jsem psal diskuzní standardní komedie.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2616
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: E469.1 (121) od MTB

Příspěvekod milan ferdián » pát 08 pro, 2017 9:18 pm

Mcx píše:
hummus píše:Milane, asi si přehlédl, že ty nákresy od Pawlika jsou na E499.1 a ne na E469.1. Na E499.1 ty schody podle mě sedí jak mají.

Já vím, ale hoši tady srovnávají hrušky s jabkama, přitom říkají tomu 141.1.... tož jak jsem psal diskuzní standardní komedie.

:lol: :lol: :lol: Ani já laik jsem na to nepřišel,že se zde bavíte o koze a mluvíte o voze.A přitom fotografie jsou zcela jasné.Mikinko,mikinko... :wink: :mrgreen: Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: E469.1 (121) od MTB

Příspěvekod adamovka » pát 08 pro, 2017 9:24 pm

To je paráda,drbat model podle předlohy jiný mašiny.Dneska jsem ten model viděl a je docela hezkej. Neměl jsem teda sebou šupleru uhloměr a mikroskop.
adamovka
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 05 led, 2012 12:26 pm

Re: E469.1 (121) od MTB

Příspěvekod julius.chabada » pát 08 pro, 2017 9:51 pm

Vyrastal som vedľa elektifikovanej železnice a toto sú lokomotívy, ktoré som obdivoval od svojho detstva. Pred pár rokmi som sa potešil, že výrobu našich lokomotív započal český výrobca a som vlastníkom troch modelov MTB. Po bardotke nasledovali ešte dva modely hektora a to je od tejto firmy všetko. Bardotku som dvakrát reklamoval z dôvodu elektrickej závady a nakoniec po uplynutí troch rokov od kúpy znova ostala stáť a to väčšinu času bola vo vitríne a absolvovala len zopár jázd. Sledujem diskusie na tomto fóre a veľmi som prekvapený postojom niektorých diskutujúcich, keď im modely MTB pripomínajú nejakú mašinu a preto si ho kúpia. Prečo si nevážite vlastné peniaze, nechápem, zvlášť ak ich zarábate poctivou prácou? Hlavne postoj diskutujúcich, nemám na lepší, tak si kúpim tento, tak to už je absolútna neúcta k svojej práci. Rovnako ako neúctu k Vám prejavuje MTB, veď sa to aj takéto predá. Ani niektorí ďalší výrobcovia sa netrafia presne do tvaru, viď ACME a gorila, ale tento výrobca videl túto lokomotívu len veľmi vzdialene. Aj tak si dovolím tvrdiť, že svoju prácu odviedol lepšie, ako odvádza MTB. MTB, ktorému skutočné lokomotívy jazdia pod oknami a zohnať výkres v našich krajoch nie je problém, a ísť si to zmerať a ujasniť na skutočnej mašine tiež. Ovládam základy AutoCAD a keď som si niečo nakreslil a súbor dal výrobcovi, tak mi to urobili na desatinu presne. Prečo toho nie je schopný MTB netuším. Lebo takú istú prácu musia odviesť pri kreslení dobrého výkresu ako pri kreslení zlého výkresu. Zamyslite sa, a ak chcete za svoje peniaze skutočný model a nie len predraženú hračkoidnú napodobeninu, ktorú je potrebné aj tak remotorizovať, dajte to výrobcovi najavo svojim postojom.
Tuto je lokomotíva o ktorej je tu diskusia, názor si urobí každý sám:
https://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=23
julius.chabada
 
Příspěvky: 116
Registrován: stř 06 pro, 2017 10:05 am

Re: E469.1 (121) od MTB

Příspěvekod hummus » pát 08 pro, 2017 10:35 pm

julius.chabada píše:....Ani niektorí ďalší výrobcovia sa netrafia presne do tvaru, viď ACME a gorila, ale tento výrobca videl túto lokomotívu len veľmi vzdialene. Aj tak si dovolím tvrdiť, že svoju prácu odviedol lepšie, ako odvádza MTB...

A ty si gorilu ad ACME doufám nekoupil. Nebo si absolutně nevážíš vlastních peněz a tento model si koupil? :lol:
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 575
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: E469.1 (121) od MTB

Příspěvekod Pawlik » pát 08 pro, 2017 10:44 pm

Pánové,
1. Už v úvodu jsem jasně napsal, co s čím porovnávám - 121 x 141.
2. Skříně 121 a 141 se liší v detailech (čelník, spodek hl. rámu a jiné - např. ty schůdky, na které jsem ovšem nepoukazoval). Pokud si opravdu myslíte, že ty lokomotivy mají rozdílnou délku, šířku a výšku skříně, rozdílné rozměry čelních oken včetně jejich polohy a stejně tak rozdílné rozměry a polohu oken strojovny, pak jejich porovnání můžete nazvat mícháním jablek s hruškami. :roll: Já si to opravdu nemyslím, a proto jsem si dovolil je porovnat. Máte-li k porovnání něco lepšího, no tak sem s tím!
3. Pro milovníky posuvky posílám jedno takové obyčejné lokomotivní okno. Ale důrazně upozorňuji, že není z ř. 121, ale 242...pro případ, že by ta okna byla jiná....
Pěkný víkend.
Přílohy
okno.jpg
Pawlik
 
Příspěvky: 218
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Re: E469.1 (121) od MTB

Příspěvekod viky » pát 08 pro, 2017 11:21 pm

Já bych chtěl poděkovat Parostroji za pěkné fotky ze kterých je vidět že chyb na modelu je mnohem víc než je patrné na první pohled.
Nechápu proč jsou čelní okna zasklena v gumě stejně jako boční okna.
Škoda Pawliku že neplatí to co tady zmiňoval Pan Dalecký od začátku. Že bude MTB rádo za konstruktivní připomínky a možnost se podílet na tvorbě modelů.
Dnes by bylo možná vše jinak.
Bohužel
viky
 
Příspěvky: 203
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: E469.1 (121) od MTB

Příspěvekod JaroHo » sob 09 pro, 2017 3:58 pm

dovolím si malý tuzing nebo tuning v zoneru....spodní originál, horní tuzing. Světla jsou jen lehce zmenšený, světla bych nechal mléčný.skla v rámu skosený už jsem nechal, zas tak zdatnej úpravce nejsem.
Přílohy
tuning.jpg
a potom
5908.jpg
Před
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1428
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: E469.1 (121) od MTB

Příspěvekod mlha » sob 09 pro, 2017 4:13 pm

mikinko píše:Tak model je už chvíľku doma.
Dizajnové prevedenie modelu ponechám stranou - bolo o tom už diskutované dosť.
Teraz za budem venovať skôr remeselnému prevedeniu modelu.
1. Čelné okná - zošikmenie je spôsobené zlým osadením okien v ráme. Problém je ale v tom, že to nie je jednoducho riešiteľné. Treba okná vybrať (čo je tiež zážitok, lebo je to zakápnuté sekundovým lepidlom) a následne veľmi opatrne zbrúsiť (sú tam absolútne nezbrúsené náliatky). Treba trochu zbrúsiť aj okraje, .... no proste skúšať, kedy konečne okno sadne presne do dámu. Potom je okno presne zlícované s rámom a zošikmenie zmizne. Jedno okno mi trvalo cca 15 minút.
2. Madlá - no, osadené ako prišlo - hala bala. Trčia hore dole asi tak, ako sa tomu montážnikovi MTB prisnilo. Je to napraviteľné, ale problém je v tom, že madlá sú podľa náhodného (a mne neznámeho) algoritmu nepravidelne zakápnuté sekundovým lepidlom.
3. Podvozky - masku podvozkov OK. Teda prevedenie. Ale ten nástrek - to sa len tak nevidí. Je to len tak ledabolo zvrchu strieknuté jednou vrstvou šedej a tak to pekne miestami presvitá do bielej. Zaujímavé, že napríklad u bardotiek sú krásne nastriekané masky podvozkov z oboch strán a nie je tomu čo vytknúť. Holt, kvalita sa asi "zvyšuje".
4. Mazanie - neviem, asi si v MTB povedali, že čím viac oleja tým lepšie ... (možno v tej cene je aj liter oleja). Ja som len vyberal jednu kinematiku a z podvozku sa vyvalilo kopec oleja, ktorý bol pod celou kinematikou.
5. Najväčšie prekvapenie Vás však čaká pri rozobratí modelu. A to pri jeho osvetlení. Napájanie LED je riešené cez pásiky. Tie si MTB kvoli zjednodušeniu prevzalo z Bardotky. Čo na tom, že bardotka je o poznanie dlhšie. Tak to tam nejako naskladali a vôbec to tam nedrží .... Čo je ale horšie je malý plošáčik na osvetlenie kabíny. V MTB akosi v ráme zabudli na vybranie pre tento miniplošáčik a tak ho nebolo do mašiny ako umiestniť. Tak to v MTB vyriešili jednoducho - hodili ho tam len tak ledabolo, na diode pre reflektor vyhli nožičky a SMD LED pre osvetlenie kabíny je úplne mimo toho vybrania v plastovom diely interiéru kabínu. Vskutku originálne riešenie .... Jediným riešením je vyfrézovanie rámu lokomotívy alebo plastového dielu pre interiér kabíny .... Alebo to necháte tak a potom prajem príjemnú zábavu pri pokuse o opätovné zloženie lokomotívy keď to bude nestále celé vyskakovať .... Zlatá bardotka MTB.
Hodnotenie vyššie spomínaného nech si urobí každý sám .... Za mňa od čias bardotky MTB asi 10 krokov dozadu .... Ni krod vpred ....

Takže poprosím o hodnocení cena/kvalita
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků