M 296.1009 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Mcx » pon 06 lis, 2017 11:00 am

Poněkud vám to nesedí - koukněte na výšky nárazníků, jeden z mála rozměrů, na které se lze spolehnout.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod greenery » pon 06 lis, 2017 11:22 am

ještě jeden záběr - horizont se blíží výšce, jako u záběru p.Daleckého na model. Opět shoda s výkresem, výkres má dokonce střechu nepatrně plošší.
Beru v potaz jen tvar křivky střechy. Víc se z porovnání fotografií hodnotit nedá. Tím končím, já už se rozhodl.
854 kopie2.jpg
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Mcx » pon 06 lis, 2017 12:25 pm

Porovnali jste např. poměr výšky a šířky skříně modelu, pro celkový dojem důležitější než pofiderní křivka střechy, která se mění úhlem pohledu:
Skutečnost 1,088
Model podle zde uvedených fotek 1,090
Bráno od os nárazníků, u skutečného vozidla podle výkresových rozměrů, nikoliv orientačního typáku.
Naposledy upravil Mcx dne pon 06 lis, 2017 12:27 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod greenery » pon 06 lis, 2017 12:44 pm

Mcx ... já nezpochybňuju, co máš na mysli. Však píšu, že mi jde o tu křivku, rozhodně si ale nemyslím, že je pofidérní. A kdyby tam proporční chyba byla díky rozdílným záběrům, silueta se blíží víc výkresu než modelu.
Ještě jinak - vezmi si pomyslné středy toho zaoblení přechodu z bočnice na střechu, je to prostě jinak. A na tohle posouzení nemá vliv rozdíl v perspektivě.

Věřím, že se model prodá. Není mým úmyslem komukoliv škodit a vysmívat se, Každý dělá jak umí.
Jen mě zaráží, že zjevná věc je zjevná jen někomu. A že jenoduché ověření siluety si výrobce neudělá. Proboha, mě by to štvalo, dotáhnout do konce věc, kde je od začátku chyba.
Mě naopak nedostatky vyměnitelných a drobných dílů nevadí, ale jestli je blbě kopyto, pak to nezachrání ani sebelepší pluh. Byť, jak píše Mikinko, snaha je chvályhodná.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Mcx » pon 06 lis, 2017 12:54 pm

Ono totiž je podstatný rozdíl pohled na model v krajině a pohled na detail modelu. Já s 853 chlapců z Chrudimi jezdil na setkání letos na jaře, užil jsem si to, ale jsem si vědom, že kdyby ji Dalecký nafotil stejně jak MTB M296.1, tak bychom zde diskutovali, co je na ní špatně. Takže až MTB M296.1 uvidíte na fotce v krajině možná ničeho si nevšimnete. Tak to je.
Proto modely, které stavím, upravuji vždy fotím v detailu, protože jedině tak si všimnu chyb a že je má každý model. Tím chci pouze a jen říci, že něco jiného je porovnávat model se skutečností a něco jiného je kochat se modelem při jízdě krajinou, kde vnímám vozidlo jako celek, navíc zvuk od Jacka je to co tomu vozidlu dává další plusové body a bez ohledu zda odlitku či výlisku MTB.
Zde jsem s 853.019 na vlaku v Lokti:

Obrázek

a zde v Kadani
Obrázek
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod eduardo » pon 06 lis, 2017 2:47 pm

Mcx píše:Hm... podle výkresu nakreslenou kdoví kým a kdoví podle čeho - jo podobné typáky jsou pro modelářskou práci zcela k ničemu, porovnávat, tož takto ne.
Lépe se koukněte na tvar střechy vozů k M296.1 a tam ten tvar střechy máte - na modelu je to správně.
- kdo neví kam se podívat - Motorové vozy řad 850 až 854, J.Bittner - z toho "sešitu" je i ten "typák" - čili hrubě orientační výkres.



Čiastočne s týmto názorom súhlasím, no tento typák v porovnaní s reálnou predlohou vystihuje tento motorák vernejšie ako samotný model. Mimo strechy a pluhu sú aj svetlá viac pri sebe ako by mali byť a toto už dosť kazí typický ksicht tejto mašiny. Škoda toho.
H0 epocha IV ČSD DCC
eduardo
 
Příspěvky: 115
Registrován: pát 18 lis, 2011 7:03 pm

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod vperlik » pon 06 lis, 2017 3:12 pm

Mcx píše:Ono totiž je podstatný rozdíl pohled na model v krajině a pohled na detail modelu. Já s 853 chlapců z Chrudimi jezdil na setkání letos na jaře, užil jsem si to, ale jsem si vědom, že kdyby ji Dalecký nafotil stejně jak MTB M296.1, tak bychom zde diskutovali, co je na ní špatně. Takže až MTB M296.1 uvidíte na fotce v krajině možná ničeho si nevšimnete. Tak to je.

Ano, proto se mě tenhle chrudimský model hned vybavil a proto jsem si obrázek vyrobil z videa, tj. žádný extra upravovaný, aby to lépe vypadalo a tam prostě vidím Hydru na první pohled a to i přes nedostatky, které by se také jistě našly (jiné barevné schéma pomíjím). Souhlasím s tím, že model od MTB v krajině bude vypadat jinak (lépe), ale ta střecha podle mne úplně dobře není a vidět to asi bude, protože to je jedna z dominant celkové linie tohoto stroje (alespoň pro mne). Mě nejde o to model zatracovat a už vůbec ne někoho přesvědčovat, nikdy jsem to nedělal a je mi jedno, že je tohle zrovna model od MTB, jen se chci ujistit o tom, že to co vidím, vidí/nevidí i někdo jiný a také proč ano či ne. Proto mne zajímají všechny postřehy a hodnocení, protože to je diskuzní fórum a téma o novém modelu, kde se chci něco dozvědět. Můj závěr, jestli si tento model koupím nebo ne, si ponechám pro sebe a moc bych chtěl poprosit i vás ostatní diskutující, abyste učinili totéž. Jakou informační hodnotu pro ostatní mají holá sdělení typu "Mě se líbí, koupím 2 kusy", "Od MTB nikdy", "Model jste poplivali, tak si ho koupím" , "Zase ušetřím" apod. ? Pro mne žádnou ....
ČSD H0, DCC, epocha IIIa-IVb
Uživatelský avatar
vperlik
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 20 dub, 2012 7:28 am

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Pomaranč » pon 06 lis, 2017 4:05 pm

TomBart: Tá "chrudimská" Hydra je z odliatku p. Číža ? Iba si chcem byť istý. Ďakujem.

P.S.: Je krásna! :shock:
Pomaranč
 
Příspěvky: 70
Registrován: pát 22 lis, 2013 11:30 pm
Bydliště: Poprad

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Myšpulín » pon 06 lis, 2017 6:09 pm

Greenery děkuji. Tvůj předposlední a předpředposlední příspěvek s porovnávacím obrázkem je přesně to, co tu mělo být od začátku. Vše ostatní je jen a pouze mlácení prázdné slámy. Každý normální člověk si obrázek udělá sám a sám se rozhodne, zdali je poměr cena a vzhled pro něj akceptovatelný či není a rozhodne se, zda koupí a nekoupí. Tím děkuji i panu Daleckému za podkladové fotografie.

A ještě prosím Čouďáka a Brejlu o pár nicneříkajících výkřiků do tmy, aby i zde ty konstruktivní připomínky zapadly do hloubi tohoto vlákna a všichni, kdo sem časem zavítají, se již nic nedozvěděli (nemám přeci čas listovat 20-ti či 30-ti stránkami, abych nalezl seriózní kritiku). Tím vlastně podporují prodej MTB. Ale jim za to děkovat nebudu.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod TomBart » pon 06 lis, 2017 8:47 pm

Pomaranč píše:TomBart: Tá "chrudimská" Hydra je z odliatku p. Číža ? Iba si chcem byť istý. Ďakujem.

P.S.: Je krásna! :shock:


ano, je to odlitek od pana Číže, jen se mu věnovalo trochu více času. Veškerou chválu bych bral jako úctu k tomuto pánovi, který v minulosti měl zásadní vliv na to, aby se na kolejištích proháněli české modely.

Už bych to tu více nerozebíral. Jak jsem psal minule, počkejte, až to bude venku. Objektiv Michala Daleckého je extrémně přísný a spousta na pohled zásadních chyb se nemusí jevit tak hrozně při pohledu na model na pěkném kolejišti.
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Mcx » pon 06 lis, 2017 8:55 pm

Sice to sem až tak nepatří, ale na přání ještě jeden snímek 853.019 - čili chrudimské zpracování odlitku, kde je již vidět, že některé proporce odlitku nejsou taky košér, ovšem finální modelářské zpracování excelentní a požitek z jízdy se zvukem rovněž. A jsme zase u toho - pro někoho je důležitý přepočet všech rozměrů vozidla 1:87, pro někoho celkový dojem z vozidla...... každý modelář je zaměřen na něco jiného, ale proto se nemusíme mlátit čepicemi po hlavách :D

Obrázek
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod George V. » úte 07 lis, 2017 5:32 am

No hlavně je na fotce vidět to, co může MTB jenom závidět. A to věrohodné masky podvozků. Nevím tedy jestli mám ten dojem jenom já, ale ty masky u MTB jsou jenom zvětšené z TTčkové M286. Se vším všudy, včetně absence písečníku (u M 296 naprosto bezdůvodné..)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Mcx » úte 07 lis, 2017 8:32 am

ad Mikinko: pláčete na nesprávném hrobu, nebo spíše to vypadá jak pláč nad vlastní neschopností, protože jaké možnosti máte, případně o co tu jde
- odlitek od Pavla Číže určitě nebude problém koupit
- budete muset akceptovat nedostatky odlitku
- pokud máte aspoň 100 volných pracovních hodin, dostupnou techniku a schopnosti k tomu, pak je třeba si vyhrnout rukávy a hurá do práce, má to i výhodu vlastní dílo určitě zpochybňovat nebudete
- výsledná cena bude určitě mnohem vyšší než nabízený model (pokud si aspoň trochu ceníte vlastního času), komponenty pojezdu taky něco budou stát

- nebo najdete si schopného modeláře, který vám z Čížova odlitku takový model postaví - cena v této kvalitě minimálně 20 tis.Kč

- pokud vám pro modelářské účely vyhovuje, koupíte model nabízený MTB, protože modelář nemá k dispozici nekonečné množství volného času, který je nutné věnovat i jiným věcem než je stavba modelu

další možnosti nejsou, protože
- nikdo jiný model M296.1 nevyrobí a jiné možnosti než výše uvedené nejsou

A pak je tu řada diskutujících
- kteří model nechtějí a ze sportu zde diskutují, nakonec proč ne, aspoň jiní nepřehlédnou chyby které model má
- protože patříte do množiny - obešli jste se doposud bez tohoto modelu a obejdete si i nadále
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Svratka » úte 07 lis, 2017 9:07 am

Mimo výše diskutované odlišnosti modelu M296.1 od skutečné předlohy mne na první pohled praštilo do očí tohle:

1) Proč zaoblená okna na stanovišti strojvedoucího nejsou v gumě (těsnění), když ostatní okna (středové na stanovišti, úzká u strojvedoucího, dále ve dveřích a v přechodových dveřích) naznačené těsnění mají?

2) Přechodový plech má ve skutečnosti odspoda nahoru v jednom místě zúžení, čili nepůsobí tvarem jako netobook (na modelu). Bohužel tomu napomáhá i tloušťka materiálu.

3) Madla pod okny strojvedoucího jsou ve skutečnosti široká více jak polovina šířky zaobleneného okna, na modelu jsou o dost užší. Souvisí to též s již zmíněnou odlišnou polohou krabic se světly, která na modelu působí o něco subtilněji než ve skutečnosti. Ve skutečnosti jsou madla přesně nad krabicemi, designově architektem skvěle propracováno.

Aniž bych chtěl model odsuzovat, nedostatky modelu ukazují pořád na to samé. Pořád se projevují stejné slabiny, technik, který přenáší skutečnost do modelu předlohu evidentně nezná, nemá ji v oku. Nevšímá si souvislostí (vzájemná poloha jednotlivých komponentů nebo detailů vůči sobě, architektura vozidla - tvář obličeje vozidla). Zeptám - li se třeba nemodeláře se vztahem k železnici (např.strojvedoucího či fotografa) čím se model od skutečnosti liší, uvedené chyby hned najde, poněvadž má vozidlo v oku, bohužel u výrobce tento důležitý postřeh chybí...
Naposledy upravil Svratka dne úte 07 lis, 2017 9:26 am, celkově upraveno 1
Svratka
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod radeksindy » úte 07 lis, 2017 9:16 am

Mikinko: Nevím jak souvisí chrudimský model s MTB. Odlitek má také chyby a jen jen na staviteli jestli je akceptuje nebo ne. Stejně tak kupující modelu MTB.

Pan Báňa je sice mizerný modelář, ale situaci si uvědomuje dobře. Drtivá většina lidí si nedokáže postavit vůbec žádný model. Ani špatný, a dobrý už vůbec ne. Takže si ho budou muset koupit. Žádný jiný motorák vyráběný sériově neexistuje, a proto je zájem velký. Jsou jen dvě možnost - koupit nebo nechat být. A pak samozřejmě vlastní práce.

George: A co z toho albína zbude? Vyhodím motor, kola, masky podvozků, ze skříně se bude muset ufrézovat střecha, nový pluh a možná se najdou časem další drobnosti na výměnu. Má to smysl? Na druhou stranu si dokážu představit, že jeden model padne za oběť a vznikne master pro lepší odlitek. Pojezd pro takový motorák není zase velký problém (PG) a řešení masek podvozků si můžeme prohlédnout v diskuzi o M495.0 Tibora T. 8)
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků