M 296 od MTB plk

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Edys » pát 03 lis, 2017 9:42 pm

K této debatě se dá říct jedno. Komu se to nelíbí ať to nekupuje. Jsou i jiní výrobci. Kdo to umí tak si vyrobí svůj model který mu bude vyhovovat. Pořád tady rozebírat že tam chybí tenhle čudlíček že barva je o 1,5 odstínu světlejší a podobně. Nevím komu tím pomůžete. Jak říkám, nelíbí, nekupuj. Jednoduché.
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod HonzaM » pát 03 lis, 2017 11:30 pm

jirkan píše:Asi se to dozvíme v recenzi, ale jen pro zajímavost- v popisu modelu u výrobce je dán minimální poloměr 420 mm, tady se píše o 380ti. Ne že bych s tím měl problém, ty malé poloměry jsem si zakázal, ale jen tak pro zajímavost....
Jinak vzhledem k dnešním standardům by asi byla zajímavější otázka průjezdnosti r 356 mm.

O jaké standardy jde?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod radeksindy » pát 03 lis, 2017 11:41 pm

Zaujímalo by ma preto, kde ste v tom čase bol pán radeksindy a spol, čo tu za chvíľu budete vrhať planeme, a neviem čo ešte... keď sa k modelu vyjadrujete až teraz...

Když už jsem tu jmenován, tak se ozvu.

Na fotografiích z roku 2016 je hov*o vidět. Je to pár jen pohledů na odlitek bez dalších detailů. Aby se dal posoudit model, je nutné aby měl odpovídající nátěr a byl nafocen ze správných úhlů. Což se stalo až teď a ještě ne úplně. Stále není vidět druhé čelo a pořádně profil čela bez přechodu. Bohužel to dopadlo špatně. Je mi to jedno, pro mě je to okrajová záležitost. MTB je zase jedno, že přišli o jednoho zákazníka. V tomto případě jsem byl připraven koupit motorák a pro syna k vánocům ČD 163. Bude to holt taurus od ROCO, odmítám to podporovat.

Ať se na mě u MTB nezlobí, ale pravděpodobně tam pracují ne příliš bystří jedinci. Když budu dávat první vzorek jednomu z nejznámějších prodejců modelů, který je navíc spojený s největším modelářským fórem v oboru, tak si dám velký pozor, aby byl dobře udělaný. Přijde mi, že si výrobce dělá srandu z ostatních, a sází se u piva s kamarády, co všechno ještě lidi koupí. Alespoň tento vzorek měl být precizně nastříkaný. Skutečně vám přijde normální, že si výrobce dovolí předložit první model s tímto přechodem

_5866.jpg
_5866.jpg (3.34 KiB) Zobrazeno 5611 krát


Je mi celkem jedno, co má na svém modelu Pragomodel. Jen mě zajímá, zda nátěr MTB odpovídá realitě. Podle mě ne, ale jestli se pletu, nechť mě někdo opraví. Nezajímají mě něčí pocity, zajímají mě fakta. Buď měly vozy na počátku provozu i tento nátěr a pak to doložte fotografií. Nebo ne a je to špatně.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod jirkan » sob 04 lis, 2017 1:46 am

HonzaM píše:
jirkan píše:Asi se to dozvíme v recenzi, ale jen pro zajímavost- v popisu modelu u výrobce je dán minimální poloměr 420 mm, tady se píše o 380ti. Ne že bych s tím měl problém, ty malé poloměry jsem si zakázal, ale jen tak pro zajímavost....
Jinak vzhledem k dnešním standardům by asi byla zajímavější otázka průjezdnosti r 356 mm.

O jaké standardy jde?

No já chtěl říci, že poloměry 380 a 440 mm, to je Piko resp. PILZ z před 50 lety. Dnes se většina výrobců orientuje ještě o kousek dolů, někde kousek pod 360 mm ten minimální poloměr.
Je mi jasný, že řada lidí zde na fóru staví flexi a větší poloměry, ale stejně většina lidí stejně bude jezdit na kusovém kolejivu a na těch malých poloměrech, a tam už těch 20 mm může hrát roli, zejména pokud je to nadoraz.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Patrik Novák » sob 04 lis, 2017 2:38 am

Jen mě zajímá, zda nátěr MTB odpovídá realitě

stačí otevřít ŽM atlas vozidel , str 101 , ve stejném schématu je tam M296.1010 z r 1977
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod HonzaM » sob 04 lis, 2017 6:03 am

jirkan píše:
HonzaM píše:
jirkan píše:Asi se to dozvíme v recenzi, ale jen pro zajímavost- v popisu modelu u výrobce je dán minimální poloměr 420 mm, tady se píše o 380ti. Ne že bych s tím měl problém, ty malé poloměry jsem si zakázal, ale jen tak pro zajímavost....
Jinak vzhledem k dnešním standardům by asi byla zajímavější otázka průjezdnosti r 356 mm.

O jaké standardy jde?

No já chtěl říci, že poloměry 380 a 440 mm, to je Piko resp. PILZ z před 50 lety. Dnes se většina výrobců orientuje ještě o kousek dolů, někde kousek pod 360 mm ten minimální poloměr.
Je mi jasný, že řada lidí zde na fóru staví flexi a větší poloměry, ale stejně většina lidí stejně bude jezdit na kusovém kolejivu a na těch malých poloměrech, a tam už těch 20 mm může hrát roli, zejména pokud je to nadoraz.

Je dobré znát normu NEM, všechny mašiny by měly bez problému projet nejmenší poloměr podle této normy. Pokud mašina zvládne i menší, měl by výrobce v návodu uvést minimální přípustný poloměr, modelář by se měl ujistit, zda mašina kterou chce kupovat projede poloměry které má na svém kolejišti. Jestli nějaký výrobce dělá kusové kolejivo s poloměrem menším než uvádí norma NEM, bylo by vhodné aby si toho byl uživatel vědom. Konkrétně v mém případě mám dva vlaky, které mají na poloměru menším než podle normy problémy. Sice nevykolejí, ale je slyšet že se to nelíbí prevodům.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod radeksindy » sob 04 lis, 2017 7:43 am

Patrik Novák: Díky, zkusím si to někde dohledat.

HonzaM: Žádná norma neříká, kolik musí projet model. Jen by to měl správně včas uvést, aby nepřekvapil po koupi zákazníka.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod petrha » sob 04 lis, 2017 7:44 am

mlha píše:Model vypadá pěkně, jenom otázka na pana Daleckého, první boční okno z levé strany je špatně usazené? Ten spodní odraz na dolní fotce to ukazuje


To spíš vypadá na neodbornou manipulaci fotografa, třeba neví, že se model bere za spodek a ne za okna :roll:
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod jirkan » sob 04 lis, 2017 10:06 am

To HonzaM
Je to už OT, ale přesto:
Nevím, zda existuje NEM, která říká, jaký min. poloměr musí projet sériově vyráběná lokomotiva, ale zrovna teď mě taky nenapadá žádný výrobce kolejová, který má v sortimentu kusové koleje a který NEPOUŽÍVÁ jako standardní minimální poloměr něco, co je pod 380 mm.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Sandy » sob 04 lis, 2017 4:15 pm

Pantograf píše:Skoda ze ty vetraky nejsou otevreny ale i tak az to namalujou v CD tak to koupim.

Sice jsem to neměl v úmyslu :roll: , ale já si to koupím taky. Najust všem zdejším "fajnšmekrům"... :oops:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Edys » sob 04 lis, 2017 4:24 pm

Sandy píše:
Pantograf píše:Skoda ze ty vetraky nejsou otevreny ale i tak az to namalujou v CD tak to koupim.

Sice jsem to neměl v úmyslu :roll: , ale já si to koupím taky. Najust všem zdejším "fajnšmekrům"... :oops:

Dobře ty. :D
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Jirka_US » sob 04 lis, 2017 8:46 pm

radeksindy píše:Patrik Novák: Díky, zkusím si to někde dohledat.

HonzaM: Žádná norma neříká, kolik musí projet model. Jen by to měl správně včas uvést, aby nepřekvapil po koupi zákazníka.

NEM111
https://www.morop.eu/downloads/nem/de/nem111_d.pdf
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod F. Placheta » sob 04 lis, 2017 9:09 pm

Ted na modely moc nemam cas, ale kdyz si ho najdu a zajdu treba i sem, abych se neco dozvedel o novince, tak se akorat na..ru! Protoze zde misto informaci najdu jen obligatni vykriky obligatnich kverulantu, ktere zajimaji jen je samotne. Bohuzel ostatni jen otravi - prinos nula. A diskuze se pak muze, jako se uz u jinych diskuzi na netu stalo, zavrit. Dekuji Coudakove, mikinkove a spol. za promarneny cas straveny byt jen preskakovanim vasich prispevku!
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 297
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod Pepek » sob 04 lis, 2017 9:52 pm

Coudaku střecha není stejná.Ty si dal fotku 854 která tam má ty lišty nevím k čemu to přesně je ale vím že se to na ně montuje chvilku.(par let).Když se podíváš na fotky starších 853 tak ty maj střechu bez toho.. tím nechci tvrdit že ta střecha je dobra jen ze máš blbě fotky..
Pepek
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned 16 srp, 2015 8:11 am

Re: M 296 od MTB

Příspěvekod ČouĎák » ned 05 lis, 2017 8:37 am

Pepek píše:Coudaku střecha není stejná.Ty si dal fotku 854 která tam má ty lišty nevím k čemu to přesně je ale vím že se to na ně montuje chvilku.(par let).Když se podíváš na fotky starších 853 tak ty maj střechu bez toho.. tím nechci tvrdit že ta střecha je dobra jen ze máš blbě fotky..


to by mě ani nenapadlo,že na 853 nejsou... :lol:,nic o lištách jsem nepsal.. :!:
fotku jsem dával, protože je vidět co jiní nevidí a to je zaoblení a výška.. :!:
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků