Z toho co tady čtu je zřejmé, že pro řadu spotřebitelů (hlavně asi těch mladších) je dnešní způsob nakládání s výrobky všeho druhu (používat a poté vyměnit komplet za nové a nebo v krajním případě opravit za použití určitých výměnných celků) běžný a vyhovující způsob. Jak tady někdo napsal, nám staromilcům se to nemusí líbit, ale takový je dnešní svět.
. Já to vím. U určitých věcí jsem se s tím i smířil ( i když nadšený tím nejsem). Čas od času vyměním mobil, tablet, ledničku atd.atd., ale pořád je spousta věcí, kterým se rád "podívám na zoubek" a opravím je už jen proto, že z toho mám dobrý pocit. Co se týče těch starých motorů, jak hezky zavzpomínal viky, při slušné údržbě by nás asi i přežily. Myslím si, že pro použití v analogu jsou pořád použitelné. Bohužel jejich vlastnosti většinou nejsou vůbec vhodné pro digitalizaci (což někoho nemusí třeba vůbec trápit).
Základní problém je ale jinde. Podle mě ty naše modely (pokud nejsou opravdu určeny jen dětem na hraní ) nejsou typickým spotřebním zbožím. Pro mě tedy určitě ne. Výrobci často dají určitý model na trh v jedné, ve dvou sériích, které jsou dostupné pár měsíců, možná rok, a pak už se nikdy (např. v určitém nátěru)neobjeví. Takže sice si s modely občas zajezdím, ale chci, aby i třeba po 20ti letech (pokud se toho dožiju
),vypadaly dobře a dobře fungovaly. Přece nečekám na nějaký nový model lokomotivy (mnohdy několik let) jen proto, abych ji pak po dvouleté záruční lhůtě a pár hodinách ježdění hodil do popelnice. Vy snad ano
. A i kdybych přistoupil na ten "moderní" způsob oprav výměnným způsobem, za těch 20 let už nebude za co vyměňovat. Takže zase vezmu do ruky šroubovák, olejničku, pilník ... a dám to do kupy !
To brejla : Díky za info o oleji, třeba nám to někomu pomůže.
To vvitty : V první řadě -děkuji za obšírnou odpověď. Jen k tomu pár řádků :
Nepochybuji o tom, že některé dodávky ze zdrojů Ali, e-bay ... nebudou stát za moc. Sám jsem zvědavý co přijde. Jak jsem slíbil, pak nafotím a zveřejním. Jestli se vám bude chtít, dejte sem taky něco.
To, že i u renomovaného výrobce se občas (vyjímečně) objeví nějaký zmetek, to se může stát. Nesmí to být ale pravidlem.
Nevím, jestli jsem dobře rozuměl informaci v odstavci "MASHIMA", kde píšete ... "Vymenne uhliky nema bohuzel ani jejich nejvyssi rada 1830/1833." Ta MASHIMA MH-1632 přece výměnné uhlíky má...
To, že při vadném ložisku v alternátoru v autě vám vymění alternátor, klínový řemen a baterku a necháte v servisu 10000,- i když ložisko a jeho výměna by přišlo na tisícovku je sice fakt, ale já se s tím nemíním smířit bez boje
Co se týče reklamací u MTB - dva prodejci mi před časem řekli toto : jeden, že mu bylo doporučeno ze strany MTB, aby si případné opravy provedl sám a druhý, že než by posílal reklamaci do MTB, radši mi dá slevu, pokud si jsem schopen opravu zajistit sám... Třetí přestal po počátečních problémech před několika lety prodávat tuto značku úplně. Je tedy možné, že přehled o reklamacích je u výrobce zkreslený.
A je asi jasné, že co se týče provozu modelů, bude to tak jak píšete :někdo dá model do vitríny, někdo s ním vyjede na chvíli jednou za čas a někdo jezdí hodiny na modelářském setkání ..... V jakém je to poměru vzhledem k prodaným modelům, to neumím posoudit.
P.S. Děkuji všem za názory a hlavně za "slušnou" diskusi ( protože ty názory samozřejmě můžeme mít různé), ale nemusíme si přitom jít po krku. Než se objeví něco nového (než např.dojdou motorky z Číny), odmlčím se a půjdu něco dělat, třeba se věnovat modelařině ...