Moderátor: Michal Dalecký
juroH0 píše:V tomto prípade to spôsobujú nevhodné uhlíky - sú príliš tvrdé a dochádza k poškodeniu komutátora....
Pawlik píše:Jak je vidět, to "přidření" motorku v tomhle konkrétním případě nemá spojitost s ložisky, ale nastane ve chvíli, kdy to na komutátoru zajiskří.
Mcx píše:A nemůže být vysvětlení jiné? - rotor zavibruje v ložiscích a dojde ke ztrátě kontaktu na komutátoru a proto jiskření, vzhledem k rychlosti otáčení jevy nastávají pro oko pozorovatele ve shodném čase.
K vibracím může přispět i opotřebený komutátor, jeho přebroušením se to může zlepšit, ale ??? je to opravdu jen toto. Já tomu moc ze zkušenosti vlastní s motorky nevěřím. Souvislost tam bude, ale dle mne příčina je opačná - vibrace a komutátor jeho stav je důsledek, čemuž by odpovídalo i u některých případů rychlé opotřebení komutátoru.
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků