Všeobecná diskuze o modelech

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod novk2007 » čtv 07 kvě, 2020 1:16 pm

No nějako mě stále uniká proč Acme nezařadilo do výroby i Česke lokomotivy řady 372 a 371 ČSD ČD, když už pčisli s Německou variantou . Přece si snad nemyslí že to koupí jen modeláři z Čech .
novk2007
 
Příspěvky: 808
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod Vojtěch Vorel » čtv 07 kvě, 2020 3:04 pm

novk2007 píše:No nějako mě stále uniká proč Acme nezařadilo do výroby i Česke lokomotivy řady 372 a 371 ČSD ČD, když už pčisli s Německou variantou . Přece si snad nemyslí že to koupí jen modeláři z Čech .

Třeba jsou toho názoru, že kdo chtěl bastarda, tak si koupil PIKO a stačí mu to a že oni si tu ani neškrtnou.
Vojtěch Vorel
 
Příspěvky: 367
Registrován: úte 16 úno, 2016 5:12 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod novk2007 » čtv 07 kvě, 2020 3:38 pm

Podle mě jsou ty první ní nátěry i pro Němce dost atraktivní. No aby se neřeklo Tak jsem koukal na nabídku u prodejcu v Německu. pár jich model v naabídce má ale cena chybí. Takže tam razí stejnou cestu jako u naich elektrik
novk2007
 
Příspěvky: 808
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod kinkH0 » pon 01 čer, 2020 7:06 pm

Zdravím,
nenašel jsem odpovídající téma, tak to s dovolením vkládám sem.
Chci se zeptat na vaše zkušenosti s jízdními vlastnosti nákladních vozů Brawa s lokoťovými koly, tj. I. a II. epocha.
Dnes jsem zkoušel několik vozů K.Bay.Sts.B. a jízdní vlastnosti byly velmi špatné. Jednalo se o modely z roku 2018 až 2019. Dvojkolí vykazovalo většinou velké tření. A to takové, že když se vozu rukou udělila rychlost,tak se téměř ihned zastavil. Ujel sotva 20 cm, některé ani to ne. Při vyjmutí dvojkolí bylo vidět, že je uloženo v kovových ložiscích, tvořených plechovým výstupkem s "důlkem" a nikoliv přímo v plastových rozsochách.
Máte podobné zkušenosti, nebo je to náhoda? Případně zkoušeli jste jízdní vlastnosti nějak vylepšit?
Děkuji za odpovědi.
Pavel
kinkH0
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon 16 zář, 2019 5:39 pm

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod radeksindy » pon 01 čer, 2020 8:26 pm

kinkH0: Asi nejlepší bude uvést o který model nebo modely se jedná, nejlépe katalogové číslo. Mám od BRAWA desítky modelů a problémy jsou různé.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod Brejla » úte 02 čer, 2020 3:57 am

kinkH0 píše:Zdravím,
nenašel jsem odpovídající téma, tak to s dovolením vkládám sem.
Chci se zeptat na vaše zkušenosti s jízdními vlastnosti nákladních vozů Brawa s lokoťovými koly, tj. I. a II. epocha.
Dnes jsem zkoušel několik vozů K.Bay.Sts.B. a jízdní vlastnosti byly velmi špatné. Jednalo se o modely z roku 2018 až 2019. Dvojkolí vykazovalo většinou velké tření. A to takové, že když se vozu rukou udělila rychlost,tak se téměř ihned zastavil. Ujel sotva 20 cm, některé ani to ne. Při vyjmutí dvojkolí bylo vidět, že je uloženo v kovových ložiscích, tvořených plechovým výstupkem s "důlkem" a nikoliv přímo v plastových rozsochách.
Máte podobné zkušenosti, nebo je to náhoda? Případně zkoušeli jste jízdní vlastnosti nějak vylepšit?
Děkuji za odpovědi.
Pavel


Plechové důlky odvrtej a vlož do nich mosazná kuželová pouzdra pro hrotová dvojkolí.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod sidlo » úte 02 čer, 2020 5:40 am

Jak odvrtat důlek pro ložisko když vrtáku překáží protilehlá rozsocha?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3605
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod Brejla » úte 02 čer, 2020 6:14 am

sidlo píše:Jak odvrtat důlek pro ložisko když vrtáku překáží protilehlá rozsocha?


Stačí použít odkaz HLEDAT v záhlaví tohoto fora
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 02 čer, 2020 6:16 am

Možná bude stačit mírně roztáhnout plechy s důlkem. Opravdu jen maličko,aby se zmenšil přítlak na osu, ale ta nesmí být volná - viklat se. U starších vozu s podobným řešením (Vacek, Piko) mi to funguje dobře.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod zaplef » úte 02 čer, 2020 6:18 am

sidlo píše:Jak odvrtat důlek pro ložisko když vrtáku překáží protilehlá rozsocha?

Taky to řeším.
U Bai a Da od Igry jsem to řešil pružností podvozků, kdy jsem podvozek roztáhnul natolik, že jsem mohl vyvrtat díru pro mosazné ložisko.
Bohužel u stavebnic L, Lp a podvozků na La z PURu to možné není. Nakonec budu muset asi řezat a následně slepit.
Uživatelský avatar
zaplef
 
Příspěvky: 165
Registrován: úte 26 dub, 2016 1:55 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod kinkH0 » úte 02 čer, 2020 6:38 am

ad radeksindy:
Jednalo se o:
1. Brawa 47866 (2018) kotel Chemische Werke č. 502230 (P); zkoušel jsem 2, jeden z nich byl vyloženě špatný, i když jsem jej tlačil rukou, nejel dobře, druhý o něco lepší, ale pořád nejel dobře.
2. Brawa 48027 (2018) zavřený G 33158; opět jsem zkoušel 2, a asi nejhorší jízdní vlastnosti z těch zkoušených.
3. Brawa 48667 (2019) zavřený na mléko 81304; opět jsem zkoušel 2, asi nejlepší jízdní vlastnosti z těch zkoušených, ale pořád nedostatečné.
Mám nákladní vozy Brawa s klasickými dvojkolími a tyto problémy jsem dosud nezaznamenal.

ad Brejla:
Mám mosazná ložiska Peho a obávám se, že by se tam nevešla. Je tam opravdu málo místa.

ad Michal Šuhajda:
Ano, toto by mohlo být řešení. Jaký k tomu používáte nástroj nebo přípravek, protože toho místa mezi plechem s "důlkem" a plastovou rozsochou je velmi málo, snad 1 mm.

Prozatím děkuji všem za reakce. Snad to pomůže ji jiným.
Pavel
kinkH0
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon 16 zář, 2019 5:39 pm

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod radeksindy » úte 02 čer, 2020 7:39 am

Hlavně nic nevrtat, PEHO ložisko je větší než odlitek. BRAWA spodky nejsou jako ingoty od PIKO.

1. zatím nemůžu vyhrabat svůj model, pošlu později, ale příčiny viz bod. 3.

2. Mám jiné nápisové varianty např. 48018 a jezdí dobře. Vůz nemá brzdové zdrže, takže jedině může dřít kvůli nedostatečné vůli v rozsochách. Buď rozebrat (4 šroubky na spodku vozu), kovovou vnitřní rozsochu vytáhnout a vytvarovat (pozor, není to U, ale jsou to 4ks L). Nebo opratrně roztáhnout v sestaveném voze.

3. V mém případě původně také katastrofa, mám kat.č. 48854 (München 81611). Tady dře dvojkolí o zdrže, nejčastější problém vozů BRAWA. Odtahuji je od jízdní plochy kola vsouváním šroubováku mezi zdrž a dvojkolí. Odlitek pákoví nebývá vlepený, takže se dá občas vyndat a upravit mimo vůz. Je velice pružný, docela dost snese. Jeho vyjmutí z vozu jde vetšinou jen když se zatlačí z druhé strany. Pro rozebrání je nutné nejdříve sundat střechu (pozor na madla), vyndat nárazníky a pak zevnitř odtáhnout 4 zámečky

Typ dvojkolí není problém, třeba Oppeln má u některých vozů stejný problém. Nejčastějším problémem jsou zdrže, kterým nemusí zůstat po sestavení dostatečná vůle.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod kinkH0 » úte 02 čer, 2020 1:04 pm

radeksindy:
Velmi Vám děkuji za Vaše zkušenosti a doporučení.
Takže když to shrnu, velká část vozů Brawa s loukťovými dvojkolími, má už z výroby jízdní problémy. Nicméně vozy bez zdrží lze vcelku úspěšně upravit, u vozů se zdržemi úprava nemusí vést k plné spokojenosti. V obou případech je nutné rozebrání vozu.
kinkH0
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon 16 zář, 2019 5:39 pm

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod radeksindy » úte 02 čer, 2020 2:44 pm

kinkH0:

Není úplně nutné je hned rozebírat, u vozu bez brzdy by lehke rozehnutí mělo pomoci. Je nutné samozřejmě zkontrolovat otřepy a pod.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Všeobecná diskuze o modelech

Příspěvekod Mcx » stř 03 čer, 2020 10:57 am

zaplef píše:Bohužel u stavebnic L, Lp a podvozků na La z PURu to možné není. Nakonec budu muset asi řezat a následně slepit.

Ale to určitě ne, na většině L, Lp mosaz mám a je to vrtáno trochu zešikma, stejně vzhledem k vzdálenosti rozsoch mám použity ložiska s osazením (Romford), které dosedne na stěnu rozsochy (protože pak je to na délku osy 24,4 mm), ale na x dalších vozech ložiska bez osazení... vše vrtáno šikmo, pak zalepeno do vteřinovky. Hlavně neřezat rozsochy.... to je cesta do pekel.
Ještě k rozměrům u L a Lp, vzdálenost rozsoch je 23 mm, dle NEM pro osu 23,8 má být 21,2. Vezmu - li nejčastějí používanou osu 24,4 tak musím dosáhnout vzdálenost mezi ložisky 21,8 mm. No a to s ložisky Romford s osazením právě dosahuji při vlepení na doraz. U ložisek bez osazení je pak nutno navrtat rozsochy tak, aby vzdálenost mezi vlepenými ložisky dosáhla těch cca 21,8 mm pro osu 24,4. Kola tam používám 11,5 mm, protože to byla kola 1000 mm.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2618
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků