od greenery » stř 28 čer, 2017 8:47 am
... Radku, tím posledním příspěvkem v tom mám větší zmatek, než předtím. Jak Mikinko, tak ty potvrzuješ, že drobné díly se vyrábí v sadách.
Postačí tedy trochu logistiky a přemýšlení, jak vyrobit i díly pro mutace v malých sériích, bez extrémních nákladů navíc.
Navíc píšeš, že právě díly pro rakouské vzory rychle mizí.
Ať to si to přeberu jak chci, vychází mi to, co píše Mikinko, že český / slovenský trh se spokojí s kdejakou volovinou. U parních mašin asi stačí hvězda, červená kola a nápis ČSD.
Ale řekl bych, že u parních mašin je cílový zákazník trochu specifický. Často je to přece pamětník, nebo střední až starší ročník, většinou ochotný pustit chlup za dobrý model.
To co projde u pestrobarevných dieslů MTB, tady nemusí fungovat. Důležitý je i výběr předlohy. Malý bejček, když započtu i verzi kkStB, půjde na trh už ve čtvrté mutaci - to se jim to tak vyplatí?, a to má blbě vany (i když výběr předloh tomu odpovídá).
U té 413 bude trochu problém s tím, že je to málo známá mašina, účelem i vizáží ne až tak atraktivní. Naopak G10 je známější i díky modelu ROCO, prodalo by se jich asi více než G7.
Musely by ovšem být správně a mít tu správnou českou výbavu, která dělá modely pro našince atraktivními.
Teď mě výrobce postavil do situace, že vlastně G10 pořizovat nemusím. Dvířka jsou blbě, stejně bych je odřízl. A žádný jiný bonus mi model nenabízí.
Takže můžu investici do něj odsunout kdykoliv na později. Koupím jakoukoliv jinou verzi s odpovídajícím počtem krabic na kotli a typizaci si dosadím sám.
A to můžu udělat kdykoliv, dokud Brawa formy nesešrotuje.
Opravdu jsme asi příliš malý trh, o iluze, že se za "běžnou cenu" objeví model parní mašiny podle české nebo rakouské předlohy jsem dávno přišel. Ale naivně jsem si myslel, že původně pruská mašina bude vystrojena alespoň v základu správně. Renomé firmy dávalo naději. Bohužel. Chechtáky raději utratím za nějakou maloserii.