sidlo píše:Vojtěch Vorel píše:Zdravím, takže když si chci u jízdy ze stoupání "vyhrát", tak dekodér bez zátěžové regulace je pro mě ten pravý?

Ano. Nebo regulaci vypnout.
Na velké železnici je normální, že vlak do stoupání zpomalí a na spádu zrychlí.
Bohužel mnoho lidí si myslí, že když si nastaví regulaci na konstantní otáčky, tak to bude modelovější.

To není tak jednoznačné. Ta zátěžová regulace kromě toho, že
1.zajistí konstantní rychlost, což je dobré při ovládání přes PC. Aby PC správně dopočítalo dráhu, tak je žádoucí, aby konkrétní zkalibrovaná lokomotiva na konkrétní jízdní stupeň jela pokud možno pořád stejně rychle. Ne že do kopce pomaleji a z kopce rychleji - pak se PC špatně počítá dráhu.
Především:
2. Dokáže kompenzovat horší vlastnosti motorku a větší odpor převodů modelu při rozjezdu a pomalé jízdě. Prostě lokomotiva i s průměrným nebo horším motorkem bude s dekodérem s Back EMF mít při nízké rychlosti a při rozjezdu mnohem lepší trakční vlastnosti než BEZ nebo v analogu. Pokud vím tak Piko v těch elektrikách nemá bůhví jaký motor - co jsem měl v rukách taurusy v H0 tak ty jezdily s dekodérem bez zátěžové regulace dost mizerně - pomalu to jet moc neumělo.
Dekodéry většinou mají minimálně vypnout nebo zapnout, u lepších se dá nastvit i jakási intezita této zátěžové regulace.
Pak jsou např. dekodéry Digitrax a tyto umožňují celkem zajímavé nastavení, že kromě intenzity lze nastavit i po jakou rychlost/jízní stupeň bude tato zátěžová regulace aktivní. Na to jsem jsem přišel náhodou - kolegova T211 v H0 - pojezd Gulich, prťavá mashima motor a dekodér tuším DZ123. Jezdilo to příšerně, nechtělo se to hnout z místa, odspodu se tomu vůbec nechtělo, jen to vrčelo a pak vystřelilo - já původně žil v domění že Back EMF DZ123 ani nemá - no on Digitrax to má default vypnuté

- celkem dost nastavování celkem ve třech CV.
Prostě dekodéry bez Back EMF vůbec nebrat...