Piko Vectron

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Piko Vectron

Příspěvekod George V. » ned 21 srp, 2016 5:24 pm

Zdravím. Nemáte někdo představu, jak je to se sběrači na "českém" Vectronu - který se používá pro kterou proudovou soustavu. A když už jsme u toho, jak je to s řadou 386 a s Taurusem 1216? Předem díky za odpovědi...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Piko Vectron

Příspěvekod ČouĎák » ned 21 srp, 2016 5:55 pm

na krajní AC a na vnitřní DC u všech řad 383/386/1216
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Piko Vectron

Příspěvekod George V. » ned 21 srp, 2016 6:15 pm

Tak u těch vnitřních jsem to tak nějak předpokládal, protože jsou propojené. Ale jak je to s těmi krajními? Dají se použít oba pro obě střídavé soustavy?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Piko Vectron

Příspěvekod michal_n_cz » ned 21 srp, 2016 6:41 pm

George V. píše:Tak u těch vnitřních jsem to tak nějak předpokládal, protože jsou propojené. Ale jak je to s těmi krajními? Dají se použít oba pro obě střídavé soustavy?


Vnější AC a vnitřní DC je zjednodušeně - ohledně Taurusů je mnoho variant viz.:
http://www.br146.de/SiemensPdf/es64u4.htm
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Piko Vectron

Příspěvekod ČouĎák » pon 22 srp, 2016 6:10 am

George V. píše:Tak u těch vnitřních jsem to tak nějak předpokládal, protože jsou propojené. Ale jak je to s těmi krajními? Dají se použít oba pro obě střídavé soustavy?

tak teoreticky jde vše ale určitě je to záměrně takto rozdělelné,protože lyžina na DC je jiného typu a měla by mít širší uhlík oproti AC.

u Švýcarské verze,které chybí DC systém a vnitřní lyžina je kratší,protože u SBB je rozkmit trakčního vedení menší než jinde ČR,AT,HU,D,F


michal_n_cz píše:Vnější AC a vnitřní DC je zjednodušeně - ohledně Taurusů je mnoho variant viz.:
http://www.br146.de/SiemensPdf/es64u4.htm


zjednodušeně,protože dotaz byl na ČR Vectrona + varianty 383,386 1216.
v odkazu varianta ve 4 řádku.
Jiné verze nemají DC,potřebný zabezpečovací systém a správnou váhu lokomotivy! a vznikne v diskusi guláš!
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Piko Vectron

Příspěvekod George V. » pon 22 srp, 2016 7:17 am

Špatně, v odkazu 4. řádek je varianta (čistě) CZ/SK (asi obchodní nabídka - jen dvousystém); to co by nás zajímat mělo, je varianta OBB řádek 6. Jinak jsem se ptal - asi nebylo správně pochopeno - jestli lze použít oba krajní sběrače pro obě střídavé soustavy.

P.S.: Jinak Vectron bude mít pravděpodobně české označení 393 (ale zřejmě stále jezdí jako 193 - asi cizí registrace), totéž 383 je Taurus, ale jezdí stále jako 183...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Piko Vectron

Příspěvekod Mafry » pon 22 srp, 2016 8:09 am

George V. píše:P.S.: Jinak Vectron bude mít pravděpodobně české označení 393 (ale zřejmě stále jezdí jako 193 - asi cizí registrace), totéž 383 je Taurus, ale jezdí stále jako 183...

Už je i česká registrace ;-) A je jako 383.001.

http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada= ... &cislo=383
http://kzm.lokomotivy.net (DDM Havířov, H0)
Mafry
 
Příspěvky: 141
Registrován: stř 27 lis, 2013 10:44 am
Bydliště: Ostravsko

Re: Piko Vectron

Příspěvekod George V. » pon 22 srp, 2016 8:11 am

Aha, tak to jo. Čekal jsem, že to udělají analogicky 186 = 386... A 183 je Taurus...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Piko Vectron

Příspěvekod ČouĎák » pon 22 srp, 2016 8:20 am

George V. píše: jestli lze použít oba krajní sběrače pro obě střídavé soustavy.

Čekal jsem, že to udělají analogicky 186 = 386... A 183 je Taurus...


lze?....samozřejmě,protože se tak používají 25kv/50Hz a 15 kV/16,7 Hz (15kv16 2/3 Hz).

očíslování řady lokomotivy určuje drážní úřad a u toho analogie nerozhoduje.
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Piko Vectron

Příspěvekod TTmili » pon 22 srp, 2016 8:36 am

V případě těhle vnitroevropských variací (Německo, Polsko, Česko, Slovensko, Rakousko, Maďarsko a tuším i Dánsko nebo Nizozemí, pokud tu je někdo od Metransu tak mě určitě doplní kam všade s těmi širokými smetáky mohou) kde je jednotná šířka hlavy sběrače (1950mm) je rozdělení pouze na DC a AC sběrač, a rozdíl je jen a pouze v přítlaku na trolej a materiálu. Ono nebýt zahrnuto Německo tak se to dá všechno vyjezdit jen s jedním sběračem ze syceného uhlíku, ale protože DB Netz si vymýšlí krávoviny, tak pro ně extra musí být čistý uhlík který přenese jen 1000A, což pro obě střídaviny stačí, pro stejnosměr je to ale už málo (přesněji je to míň než polovina toho co by ta lokomotiva potřebovala).

Jinak co se označování týče, vůbec žádná logika v tom není, navíc Taurus jako takový nikdy nedostal "naše" číslo, kromě těch pár kousků AWT tu ani vlastně žádné nejsou, a i ty jsou zaregistrovány v Německu, takže naše číslo ani mít nemůžou. Ostatně jedna z prvních registrací nové cizácké mašiny u nás je Herkules jakožto ř. 761 u Metransu, a u toho to ani z označení výrobcem, ani z Rakouského, ani Německého čísla nevyplynulo, prostě se jen přidělilo.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Piko Vectron

Příspěvekod Pantograf » ned 28 srp, 2016 8:49 pm

Tak ten predek u noveho RegioJet Vectrona se poved o moc lepe nez u toho tmaveho ELL, opravdu to vypada docela dobre ale porad se mi zda ze pantografy jsou dost velky a hodne vysoko. Koukal jsem a nezda se ze JC planuje tuto verzi.

Obrázek
Pantograf
 
Příspěvky: 46
Registrován: sob 16 dub, 2016 3:21 pm
Bydliště: Calgary

Re: Piko Vectron

Příspěvekod George V. » pon 29 srp, 2016 4:01 am

Co si vzpomínám, tak Vectrona RegioJet plánuje snad L.S.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Piko Vectron

Příspěvekod ČouĎák » pon 29 srp, 2016 4:21 pm

sběrače kazí vzhled a hodně.......hnusný kus stočeného drátu.
možná se od JC dočkáme a taky možná v ČDC a když ne,plánuji koupit set 3 Vectronů a přelak.
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Piko Vectron

Příspěvekod ČouĎák » čtv 01 zář, 2016 8:27 pm

DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Piko Vectron

Příspěvekod JarPi » úte 14 úno, 2017 8:39 pm

Tak jsem si v neděli při prohlížení obrázku připravované novinky - Vectron-a ČDC od Pika - všiml, že ve slovenské verzi toho nápisu na boku - Napříč Evropou, mají chybu: místo Naprieč Európou tam mají Naprieč Európan. Nedalo mě to, a napsal jsem jim to na stránkách zákaznického servisu Piko, domnění, že se třeba ještě dá zachránit, aby to na modelu bylo správně. Stručná odpověď, kterou jsem od nich dnes dostal, mě zarazila: "Tato chyba je nám známa. Nebude ale provedena žádná změna." Nevím, jak dlouho dopředu je model připraven do výroby tak, že se ani zřejmá gramatická chyba v reklamním popisu nedá opravit, ale vzhledem k tomu, že o tom už asi nějaký čas vědí, a ta novinka je ohlášená na 2. kvartál, bych řekl, že jejich přístup ke kvalitě a spokojenosti zákazníků je na německou firmu docela zarážející (ale možná, že se tento přístup týká pouze českých modelů a zákazníků).
JarPi
 
Příspěvky: 71
Registrován: úte 09 pro, 2014 7:09 pm
Bydliště: Jihlava

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků