Stránka 1 z 1

Systém Rola u ČD

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 6:35 pm
od Bucky_z_Kentucky
Zdravím,

nedávno se mi podařilo přes eBay koupit za slušnou cenu sadu pěti nízkopodlažních vozů Fleischmann řady Saadkms pro transport kamionů systému RoLa.
Vzhledem k tomu, že se tyto vozy používaly i na našich tratích při přepravě kamionů v relacích Lovosice-Drážďany a České Budějovice-Villach, tak nebudou na mém typicky českém kolejišti působit rušivě - i když je pravda, že skutečnou délku reálného vlaku o 23 nízkopodlažních vozech do svých stanic nenacpu :D :D .
Výhoda je, že se mohou použít modely vozů s popisem DB, protože i ve skutečnosti byly používané vozy z Německa. Jedinou otázka, co řeším, je ohledně doprovodného lehátkového vozu pro řidiče kamiónů. Na internetu jsem našel jen asi 3 fotky z provozu RoLy na území ČR, na jednom je v soupravě vidět originální lehátkový vůz DB ve zbarvení a s logy Rollende Landstrasse používaný v Německu (a v modelu vyráběný většinou výrobců), na zbývajících dvou je v soupravě zařazený lehátkový vůz ČD - buď ještě celozelené provedení po přeznačení od ČSD, nebo modrobílý "Najbrt".
Nemáte někdo náhodou přehled nebo osobní zkušenost o typu vozu, který byl v těchto soupravách na našem území "běžně" používán?

Díky za každé nakopnutí správným směrem.... :D

Re: Systém Rola u ČD

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 7:05 pm
od mlha
Vždycky jsem jezdil ve voze DB, na naše vozy jsem štěstí neměl...

Re: Systém Rola u ČD

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 7:44 pm
od Cermis
Na Role z Budějovic do Villachu jezdilo klasické lehátko. A to v zelené barvě. Nikdy tam nebylo žádné zahraničí vůz . Vše režie ČSD nebo ČD..

Re: Systém Rola u ČD

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 7:52 pm
od mnitka
Běžné bylo obojí. Nasazování nebylo nahodilé, měnilo se splatností GVD. Přesné ůdaje kdy který vůz jezdil nemám, naopak pro zajímavost vím, že ze začátku jezdily na těchto vlacích i červené ex DR mitropy.

Re: Systém Rola u ČD

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 8:00 pm
od kucimsts
http://www.zelpage.cz/news/372014-rola.jpg na netu jsem našel tohle foto

Re: Systém Rola u ČD

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 8:07 pm
od mnitka
Obrázek

obrázek z fóra drehscheibe z roku 1994

Re: Systém Rola u ČD

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 9:36 pm
od viky
Co já si pamatuji tak rola jezdila z Nemanic u Českých Budějovic na Wels a Villach.
Vzpomínám si na bardotku a vůz typu Y našich drah.
Nevím jestli to bylo lůžko nebo lehátko.
O rolu byl veliký zájem a někdy se muselo místo bukovat až 3 dny dopředu.
Poté co se stalo neštěstí v rakouském Tauerském tunelu (viz odkaz), byla pronajatá souprava stažena zpět majitelem a nasazena na převoz kamionů kolem tunelu.
Byla zrušena bez náhrady, nebylo na čem vozit kamiony.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1 ... ni-provozu

Objížďka zavřeného tunelu pro kamiony byla 350 km.
Osobní auta jezdily přes průsmyk směr na Radstadt.
Já měl tehdy vykládat kus za průsmykem.
V Radstadtu stál policajt a vracel zpět vše co bylo větší jak karavan, snad tehdy nepouštěli ani přívěsy.
Mě poslal k silničářům do kanceláře kde mě vypsali povolení na průjezd.
Pak cesta byla náročná, až 20 % stoupání, serpentiny a veliké vedro v létě.
Průsmyk byl 1739 m.n.m. což bylo znát na výkonu motoru.
Byla to jediná objížďka pro všechny turisty směrem na Villach.
Každou chvíli stálo u krajnice auto které vařilo a bylo jedno jak bylo staré a jaká to byla značka.
Cesta dolů zase byla velmi náročná na brzdy.
Vždy si na to vzpomenu když vidím rolu :)

Re: Systém Rola u ČD

PříspěvekNapsal: úte 15 bře, 2016 9:45 pm
od viky
V lovosicích jsem viděl tento vůz.

http://www.novinky.cz/krimi/54637-elekt ... adika.html

Roco vůz vyrábělo v délce jak 1.100 tak 1.87.

Re: Systém Rola u ČD

PříspěvekNapsal: stř 16 bře, 2016 10:50 am
od Sulda44
Rolu taky provozuju, kompletní 23 vozovou nejlépe s bastardem v čele, ale zkoušel sem i barču nebo brejlovce od roca a poradí si s tím i do stoupání bez problémů, kupodivu maj ty vagony celkem nízký odpor, jako lužka používám origo rola vagon pak modry lehatko, modrobílé lehátko a ex mitropu s označením DB ted skladám druhý vlak jeden pojede do DD a druhý do lovosic :mrgreen:

Re: Systém Rola u ČD

PříspěvekNapsal: stř 06 dub, 2016 6:39 am
od PASKVAL
Dnes som len tak nahodou v ponuke jedneho obchodu v Bratislave nasiel presne ten vozen, ktory je spomenuty v linku od VIKY-ho ak ho zhanas do supravy ROLA vlaku. Skladom vraj maju 2 kusy.
Obrázek

Re: Systém Rola u ČD

PříspěvekNapsal: ned 22 říj, 2023 2:06 pm
od nebel
Podle vlákna Novinky H0 2023 se A.C.M.E. chystá udělat Rolu. V některých obchodech už ji vedou že bude, ale ještě bez známé ceny. Možná zase toto téma trochu ožije. :)

Re: Systém Rola u ČD

PříspěvekNapsal: pon 23 říj, 2023 10:18 am
od Cermis
viky píše:Co já si pamatuji tak rola jezdila z Nemanic u Českých Budějovic na Wels a Villach.
Vzpomínám si na bardotku a vůz typu Y našich drah.
Nevím jestli to bylo lůžko nebo lehátko.
O rolu byl veliký zájem a někdy se muselo místo bukovat až 3 dny dopředu.
Poté co se stalo neštěstí v rakouském Tauerském tunelu (viz odkaz), byla pronajatá souprava stažena zpět majitelem a nasazena na převoz kamionů kolem tunelu.
Byla zrušena bez náhrady, nebylo na čem vozit kamiony.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1 ... ni-provozu

Objížďka zavřeného tunelu pro kamiony byla 350 km.
Osobní auta jezdily přes průsmyk směr na Radstadt.
Já měl tehdy vykládat kus za průsmykem.
V Radstadtu stál policajt a vracel zpět vše co bylo větší jak karavan, snad tehdy nepouštěli ani přívěsy.
Mě poslal k silničářům do kanceláře kde mě vypsali povolení na průjezd.
Pak cesta byla náročná, až 20 % stoupání, serpentiny a veliké vedro v létě.
Průsmyk byl 1739 m.n.m. což bylo znát na výkonu motoru.
Byla to jediná objížďka pro všechny turisty směrem na Villach.
Každou chvíli stálo u krajnice auto které vařilo a bylo jedno jak bylo staré a jaká to byla značka.
Cesta dolů zase byla velmi náročná na brzdy.
Vždy si na to vzpomenu když vidím rolu :)


Bylo to lehátko. Nemanic u Českých Budějovic na Wels a Villach