Systém Rola u ČD

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Systém Rola u ČD

Příspěvekod Bucky_z_Kentucky » úte 15 bře, 2016 6:35 pm

Zdravím,

nedávno se mi podařilo přes eBay koupit za slušnou cenu sadu pěti nízkopodlažních vozů Fleischmann řady Saadkms pro transport kamionů systému RoLa.
Vzhledem k tomu, že se tyto vozy používaly i na našich tratích při přepravě kamionů v relacích Lovosice-Drážďany a České Budějovice-Villach, tak nebudou na mém typicky českém kolejišti působit rušivě - i když je pravda, že skutečnou délku reálného vlaku o 23 nízkopodlažních vozech do svých stanic nenacpu :D :D .
Výhoda je, že se mohou použít modely vozů s popisem DB, protože i ve skutečnosti byly používané vozy z Německa. Jedinou otázka, co řeším, je ohledně doprovodného lehátkového vozu pro řidiče kamiónů. Na internetu jsem našel jen asi 3 fotky z provozu RoLy na území ČR, na jednom je v soupravě vidět originální lehátkový vůz DB ve zbarvení a s logy Rollende Landstrasse používaný v Německu (a v modelu vyráběný většinou výrobců), na zbývajících dvou je v soupravě zařazený lehátkový vůz ČD - buď ještě celozelené provedení po přeznačení od ČSD, nebo modrobílý "Najbrt".
Nemáte někdo náhodou přehled nebo osobní zkušenost o typu vozu, který byl v těchto soupravách na našem území "běžně" používán?

Díky za každé nakopnutí správným směrem.... :D
Bucky_z_Kentucky
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 12 úno, 2015 8:09 pm

Re: Systém Rola u ČD

Příspěvekod mlha » úte 15 bře, 2016 7:05 pm

Vždycky jsem jezdil ve voze DB, na naše vozy jsem štěstí neměl...
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Systém Rola u ČD

Příspěvekod Cermis » úte 15 bře, 2016 7:44 pm

Na Role z Budějovic do Villachu jezdilo klasické lehátko. A to v zelené barvě. Nikdy tam nebylo žádné zahraničí vůz . Vše režie ČSD nebo ČD..
HO / TT vše co se dá rozjet
Cermis
 
Příspěvky: 87
Registrován: stř 28 lis, 2007 8:02 pm
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Systém Rola u ČD

Příspěvekod mnitka » úte 15 bře, 2016 7:52 pm

Běžné bylo obojí. Nasazování nebylo nahodilé, měnilo se splatností GVD. Přesné ůdaje kdy který vůz jezdil nemám, naopak pro zajímavost vím, že ze začátku jezdily na těchto vlacích i červené ex DR mitropy.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Systém Rola u ČD

Příspěvekod kucimsts » úte 15 bře, 2016 8:00 pm

http://www.zelpage.cz/news/372014-rola.jpg na netu jsem našel tohle foto
kucimsts
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 22 pro, 2011 3:13 pm

Re: Systém Rola u ČD

Příspěvekod mnitka » úte 15 bře, 2016 8:07 pm

Obrázek

obrázek z fóra drehscheibe z roku 1994
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Systém Rola u ČD

Příspěvekod viky » úte 15 bře, 2016 9:36 pm

Co já si pamatuji tak rola jezdila z Nemanic u Českých Budějovic na Wels a Villach.
Vzpomínám si na bardotku a vůz typu Y našich drah.
Nevím jestli to bylo lůžko nebo lehátko.
O rolu byl veliký zájem a někdy se muselo místo bukovat až 3 dny dopředu.
Poté co se stalo neštěstí v rakouském Tauerském tunelu (viz odkaz), byla pronajatá souprava stažena zpět majitelem a nasazena na převoz kamionů kolem tunelu.
Byla zrušena bez náhrady, nebylo na čem vozit kamiony.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1 ... ni-provozu

Objížďka zavřeného tunelu pro kamiony byla 350 km.
Osobní auta jezdily přes průsmyk směr na Radstadt.
Já měl tehdy vykládat kus za průsmykem.
V Radstadtu stál policajt a vracel zpět vše co bylo větší jak karavan, snad tehdy nepouštěli ani přívěsy.
Mě poslal k silničářům do kanceláře kde mě vypsali povolení na průjezd.
Pak cesta byla náročná, až 20 % stoupání, serpentiny a veliké vedro v létě.
Průsmyk byl 1739 m.n.m. což bylo znát na výkonu motoru.
Byla to jediná objížďka pro všechny turisty směrem na Villach.
Každou chvíli stálo u krajnice auto které vařilo a bylo jedno jak bylo staré a jaká to byla značka.
Cesta dolů zase byla velmi náročná na brzdy.
Vždy si na to vzpomenu když vidím rolu :)
viky
 
Příspěvky: 203
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: Systém Rola u ČD

Příspěvekod viky » úte 15 bře, 2016 9:45 pm

V lovosicích jsem viděl tento vůz.

http://www.novinky.cz/krimi/54637-elekt ... adika.html

Roco vůz vyrábělo v délce jak 1.100 tak 1.87.
viky
 
Příspěvky: 203
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: Systém Rola u ČD

Příspěvekod Sulda44 » stř 16 bře, 2016 10:50 am

Rolu taky provozuju, kompletní 23 vozovou nejlépe s bastardem v čele, ale zkoušel sem i barču nebo brejlovce od roca a poradí si s tím i do stoupání bez problémů, kupodivu maj ty vagony celkem nízký odpor, jako lužka používám origo rola vagon pak modry lehatko, modrobílé lehátko a ex mitropu s označením DB ted skladám druhý vlak jeden pojede do DD a druhý do lovosic :mrgreen:
Přílohy
rola.jpg
Sulda44
 
Příspěvky: 8
Registrován: sob 01 čer, 2013 9:10 pm

Re: Systém Rola u ČD

Příspěvekod PASKVAL » stř 06 dub, 2016 6:39 am

Dnes som len tak nahodou v ponuke jedneho obchodu v Bratislave nasiel presne ten vozen, ktory je spomenuty v linku od VIKY-ho ak ho zhanas do supravy ROLA vlaku. Skladom vraj maju 2 kusy.
Obrázek
PASKVAL
 
Příspěvky: 194
Registrován: pát 12 úno, 2016 7:04 am
Bydliště: Martin

Re: Systém Rola u ČD

Příspěvekod nebel » ned 22 říj, 2023 2:06 pm

Podle vlákna Novinky H0 2023 se A.C.M.E. chystá udělat Rolu. V některých obchodech už ji vedou že bude, ale ještě bez známé ceny. Možná zase toto téma trochu ožije. :)
V budoucnu H0, variace na téma ČSD a IV. epochy v nezávislé trakci.
Uživatelský avatar
nebel
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned 01 dub, 2018 5:38 pm

Re: Systém Rola u ČD

Příspěvekod Cermis » pon 23 říj, 2023 10:18 am

viky píše:Co já si pamatuji tak rola jezdila z Nemanic u Českých Budějovic na Wels a Villach.
Vzpomínám si na bardotku a vůz typu Y našich drah.
Nevím jestli to bylo lůžko nebo lehátko.
O rolu byl veliký zájem a někdy se muselo místo bukovat až 3 dny dopředu.
Poté co se stalo neštěstí v rakouském Tauerském tunelu (viz odkaz), byla pronajatá souprava stažena zpět majitelem a nasazena na převoz kamionů kolem tunelu.
Byla zrušena bez náhrady, nebylo na čem vozit kamiony.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1 ... ni-provozu

Objížďka zavřeného tunelu pro kamiony byla 350 km.
Osobní auta jezdily přes průsmyk směr na Radstadt.
Já měl tehdy vykládat kus za průsmykem.
V Radstadtu stál policajt a vracel zpět vše co bylo větší jak karavan, snad tehdy nepouštěli ani přívěsy.
Mě poslal k silničářům do kanceláře kde mě vypsali povolení na průjezd.
Pak cesta byla náročná, až 20 % stoupání, serpentiny a veliké vedro v létě.
Průsmyk byl 1739 m.n.m. což bylo znát na výkonu motoru.
Byla to jediná objížďka pro všechny turisty směrem na Villach.
Každou chvíli stálo u krajnice auto které vařilo a bylo jedno jak bylo staré a jaká to byla značka.
Cesta dolů zase byla velmi náročná na brzdy.
Vždy si na to vzpomenu když vidím rolu :)


Bylo to lehátko. Nemanic u Českých Budějovic na Wels a Villach
HO / TT vše co se dá rozjet
Cermis
 
Příspěvky: 87
Registrován: stř 28 lis, 2007 8:02 pm
Bydliště: Č.Budějovice


Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků