Stránka 63 z 67

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: čtv 21 lis, 2013 10:22 am
od 230.106
Co se týče diskutovaného stroje 751.219, věděl by snad někdo, nemá tato lok. náhodou jiný tlumič než jiné "tlumičovky"? Proto ty změny deklů atd...?

Známý je třeba fakt ten, že na strojích, které v devadesátých letech prošly dílnami a změnily se z netlumičových na tlumičové, byly doplněny tlumiče od jakési dodavatelské formy a zvuk byl ještě více utlumen než u strojů posl.série, které měly tlumič z výroby... Bylo to poznat sluchem, i chvění země a vzduchu kolem bylo trošku jiné než u klasických tlumičovek. Hlavně reko z 752 na 749, konkrétně asi spíš stroje depa Olomouc ale i jiné, namátkou bych si vzpomněl např. 749.008, 011, 019, 119, 178, 246, 247, 251, 252, 253, 254, 258, 261, 265, 379... a jistě i další. Také by třeba někdo mohl vědět vliv osazení nebo odebrání tlumiče u jednotlivých strojů na posunutí komponentů na střeše (výfuk atp...) Možná bylo i víc variant...? Bohužel, fotografií střech je pomálu. Některé stroje tlumič měly z výroby, časem jim byl odebrán. U těch, co jej měly - ke konci provozu byla čedičová vlna v něm již vypálena, nikdo ji nedodával a tak se typický zvuk začal objevovat až byla lok. zvukově stejná, jako by tlumič neměla (myslím typický případ např. 751.223 Volary...) Taky některé netlumičovky z výroby pak tlumič měly - ale nikoli až v době zmíněných nových reko, ale již dřív (např. 751.105, 106, později třeba 093, 094, 095, 096). Osudy strojů byly dost individuální, ale nějaký přehled by jistě šel sestavit... Je teda fakt, že fandové z západu toho o zamračených ví snad víc než naši příznivci a nějaký takový přehled snad existuje...

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: čtv 21 lis, 2013 11:43 am
od ReichenbergW
Děkuji všem. Nejsem ale sám kdo se něco snaží dělat, jen pro Roco se podílejí min. další tři kolegové, vše je týmová práce byť u některých výrobců jsem se zpočátku snažil sám. Kolegům za to patří také velký dík, i když občas jsou i diskuse mezi námi víc než vášnivé :-) Není to jednoduché, o tom jsem toho tady za pár let napsal víc než dost. Sám jsem s tím chtěl už několikrát seknout, ale vždy mě něco zviklalo. Za práci nebereme peníze, dostaneme "jen" model. Beru to jako koníček a tak chci aby to dál zůstalo. Věřte nebo ne jsou tisíce hodin mravenčí práce a třeba z Roca to už dostáváme úkolem, snad i za to se čas od času podaří prosadit nějaký "vysněný" model. Víc než mockrát v tom všem panuje chaos, výrobci jsou velcí, lidí do toho "kecá" víc než dost. Chyby jsou, některý se podaří zvrátit jiný prostě ne. Nejsme, a ani nemůžeme být všemocní. Že je 219 (018 ještě víc) zcela atypický stroj víme všichni, ale prostě Roco si jí poručilo i přes fakt že už jí už udělalo MTB. To samý jsou čmeláci který teď budeme mít od čtyřech výrobců. Že to ničemu neprospěje výrobcům nevysvětlíte, a dublování je zvala typická věc. Jak jsem už napsal jsem schopen to díky pochopení výrobců regulovat alespoň do tý míry že co je u jednoho nebude u druhýho nebo třetího. Jestli si ale něco udělají sami, to zase neovlivním. To jsou prostě věci daný a nikdo s nimi zatím nehne. O tom co by bylo nebo nebylo, kdybychom v tom nebyly my je těžké spekulovat. Třeba by to někdo jiný dělal líp, anebo bychom k dispozici měli jen ještě větší pseudomodely, anebo také vůbec nic. To nikdo z nás neví. Chápu že kolegu Adu dekl s jiným výfukem pobuřuje, ale s tím opravdu nebylo možné nic udělat. Modely ještě nemám, rep. dorazí mi jen 230 a další ČSD, tak předpokládám že je dekl vyměnitelný jako samostatný díl. Neměl jsem čas to zkoumat. Okapy jsme samozřejmě na čela navrhovali, forma je skládaná, takže čelo zůstalo pro všechny stejný bez úprav, zatím co rám, bočnice a střechy jsou variabilní. Určitě to špatný model není. Na každém z obou výrobců zamračených je něco, takže stoprocentní není ani jeden. V lednu a únoru nás čekají další pěkný modely ČSD a ČD tak opravdu záleží co kdo objedná a co čí peněženka i pohled unese. Budeme se snažit aby modely pěkně přibývaly i aby byly v lepší kvalitě. To ale záleží na spoustě okolnosti. Pěkný den všem .-)

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: čtv 21 lis, 2013 12:11 pm
od Cermis
Co potřebujete s popisem ? Jak to myslíte ?
Děkuji za Info . Hned pošlu, když budu vědět.

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: čtv 21 lis, 2013 12:22 pm
od ReichenbergW
Ada píše:Co potřebujete s popisem ? Jak to myslíte ?
Děkuji za Info . Hned pošlu, když budu vědět.


Nepotřebuji nic, jen pokud se Vám něco na již hotovém modelu s popisem nebude líbit. Podklady máme, chyba se může při tom množství zpracovávaných podkladů může ale klidně přihodit. Jsme jen lidi .-) Pokud bychom snad něco sháněli, tak dám vědět. Díky

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: čtv 21 lis, 2013 1:07 pm
od George V.
ReichenbergW píše:Bm pokračování


...tak já se vrátím k tomu Ostravanu. Všimli jste si také jedné věci? Vůz Bm je inovován! Jsou tam předvrtány díry pro madla u dveří a bohužel :twisted: chybí mřížka teplovzdušného topení (je tam jen natištěna jako u TT). Že by se chystaly i vozy Y/B (odporové topení)?

P.S. Ty otvory pro okna jsou tedy dost humpolácké....

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: čtv 21 lis, 2013 1:41 pm
od ReichenbergW
George V. píše:
ReichenbergW píše:Bm pokračování


...tak já se vrátím k tomu Ostravanu. Všimli jste si také jedné věci? Vůz Bm je inovován! Jsou tam předvrtány díry pro madla u dveří a bohužel :twisted: chybí mřížka teplovzdušného topení (je tam jen natištěna jako u TT). Že by se chystaly i vozy Y/B (odporové topení)?

P.S. Ty otvory pro okna jsou tedy dost humpolácké....


Ano máte pravdu. Trošku se snažili to upravit, ale to asi nic nezmění na tom, že prostě ty formy jsou staré přes 20 let a to je už hodně. Chtělo by to udělat hlavně pořádná okna, ale... A jsme zase u toho :-) Je to prostě jedno s druhým. Před dvaceti lety jsme nad tím jásali, když konečně udělali nezkrácenou verzi, dneska je to už jen předmětem kritiky. Chtělo by to jídelák a hytláky.
Na druhou stranu víme zase jak zcela nové vozy dopadly v podání Roco. A zase, že Roco když chce umí. Zrovna před chvílí mi přišel pro zákazníka nádherný šestiosý Bavorský salon. Je to sice staré Roco, ale pořád je tam ta škola znát - foto je pro představu - není to novinka. Nevím čím to je, že jeden model udělají na jedna a druhý na pět mínus... Je to škoda. A tak by jsme mohli si dopisovat donekonečna. Čas je ale taky třeba věnovat jiným věcem. Třeba i těm samotným úpravám nepodárků. Dělám to taky, jen si nemyslete, že když přijde model šoupu ho hned do vitríny :-) Bohužel už se mi to v "dílnách" dost kupí .-)

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: čtv 21 lis, 2013 1:52 pm
od George V.
ReichenbergW píše: Ano máte pravdu. Trošku se snažili to upravit, ale to asi nic nezmění na tom, že prostě ty formy jsou staré přes 20 let a to je už hodně. Chtělo by to udělat hlavně pořádná okna, ale...


...ať jsou, jaké jsou, pořád jsou lepší než Roco. A to i technologicky. Prostě celá kastle v jednom výlisku. Mně tedy ty okna až tak nevadí. I když nejsou modelová, furt se mi tak nějak líbí víc, než třeba od Roco. Prostě ten vagon na mne dělá dojem skutečného ypsilonu. A stejný dojem jsem měl i v téčku v porovnání s Kuehnem (tam to akorát dost kazí ty podvozky). Kdyby ještě z téhle skříně udělali odporáka a na podvozek dynamo, byl by dokonalej :)

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: čtv 21 lis, 2013 2:42 pm
od ReichenbergW
George V. píše:
ReichenbergW píše: Ano máte pravdu. Trošku se snažili to upravit, ale to asi nic nezmění na tom, že prostě ty formy jsou staré přes 20 let a to je už hodně. Chtělo by to udělat hlavně pořádná okna, ale...


...ať jsou, jaké jsou, pořád jsou lepší než Roco. A to i technologicky. Prostě celá kastle v jednom výlisku. Mně tedy ty okna až tak nevadí. I když nejsou modelová, furt se mi tak nějak líbí víc, než třeba od Roco. Prostě ten vagon na mne dělá dojem skutečného ypsilonu. A stejný dojem jsem měl i v téčku v porovnání s Kuehnem (tam to akorát dost kazí ty podvozky). Kdyby ještě z téhle skříně udělali odporáka a na podvozek dynamo, byl by dokonalej :)
7

Osobně se přiznám že mě ty okna taky nevadí. Dají se případně sehnat jako lept a vagon pak vypadá moc pěkně. Ještě to ale nemám hotový. Zácpa v dílnách .-) Spodek a podvozky se dají stříknout, řada detailů se dá doplnit a upravit. Na ježdění to opravdu stačí i dneska. Co ale mají zalubem s těmi úpravami na Ostravanech zatím netuším. Zkusím to zjistit. Uvidíme třeba nás ještě překvapí .-)

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: čtv 21 lis, 2013 9:15 pm
od ReichenbergW
Pánové musím vykecat jednu budoucí novinku, abych se lépe rozhodl pro barvu. Jakou modrou by jste dali na 372 001 ČSD? Ral 5005 nebo světlejší 5015? Původně se na skříně dvousystémových lokomotiv měla dávat ČSN 4555, která se převádí jako RAL 5005. Stejně tak olivově šedá ČSN 2179/RAL 7002 vypadá jako obyč. šedá ČSN 1100. Moc mi to na fotky ale nesedí... Tu mašinu si modrou panatuju a i jsem jí fotil. Na výstavě v Brně 89´už byla vínová. Osobně jsem spíš pro tu světlejší. Esa nebyla jednotná, ale první bastard se mi na továrních fotkách Škodovky jeví hodně světlý. Raději se zeptám abych pak nebyl pranýřován. Jde to katalogu na příští rok, patrně na podzim. Ale udělat se musí už teď. Díky plénu za názor. Dělal jsem jí téčkařům na Kühna a furt se nemůžeme rozhodnout. Vzorky má DS na stránkách. Tohle bude na model H0 Piko, ale určitě lepší jak letošní Najbrt, co? Dík .-)

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: čtv 21 lis, 2013 9:27 pm
od A2C
Sledujem to tu už dlhšie a musím poďakovať pánovi Reichebergovi za prácu čo odvádzate aj s svojimi spolupracovníkmi,
nikdy sa mi v týchto nových farbách esá nepáčili ale ako som videl túto fotografiu proste ho chcem. Krásne to dýcha históriou a krásou dôb minulých. :)
Ak to pripravuje Piko snáď to bude už podľa štandardu ktorý nastavilo v kategórii expert a v rovnakej cenovej relácii.

ešte raz ďakujem :)

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: čtv 21 lis, 2013 10:45 pm
od vorisekml
Určitě bych volil co nejsvětlejší modrou. Byla to dost vybledlá modrá. Bastard to bude hezkej, ale za 6000,- se mě do toho moc nechce. Já je pamatuju ve skušebním provozu mezi Ústím a Chomutovem na osobácích a to už byl vínovej.

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: pát 22 lis, 2013 7:01 am
od Vik
ReichenbergW píše:Pánové musím vykecat jednu budoucí novinku, abych se lépe rozhodl pro barvu. Jakou modrou by jste dali na 372 001 ČSD? Ral 5005 nebo světlejší 5015? Původně se na skříně dvousystémových lokomotiv měla dávat ČSN 4555, která se převádí jako RAL 5005. Stejně tak olivově šedá ČSN 2179/RAL 7002 vypadá jako obyč. šedá ČSN 1100. Moc mi to na fotky ale nesedí... Tu mašinu si modrou panatuju a i jsem jí fotil. Na výstavě v Brně 89´už byla vínová. Osobně jsem spíš pro tu světlejší. Esa nebyla jednotná, ale první bastard se mi na továrních fotkách Škodovky jeví hodně světlý. Raději se zeptám abych pak nebyl pranýřován. Jde to katalogu na příští rok, patrně na podzim. Ale udělat se musí už teď. Díky plénu za názor. Dělal jsem jí téčkařům na Kühna a furt se nemůžeme rozhodnout. Vzorky má DS na stránkách. Tohle bude na model H0 Piko, ale určitě lepší jak letošní Najbrt, co? Dík .-)


Tento nátěr jde epochou mimo mě. Ale je škoda, že Piko neudělá další verze lokomotiv Škoda (163/363).
Uvidíme, třeba se někdo chytne v příštích letech.

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: pát 22 lis, 2013 7:56 am
od E27
Uvítal by som svetlejšiu farbu a keby PIKO dalo aj jemnú patinu stekajúcu od odporníkov, model by dostal svoju autentickosť. Uhasili by sa tým názory kritikov, že akú farbu v skutočnosti mal. Odpoveď by bola jednoducho taká, že bol tej farby a troška vybledla respektíve kritici bledšej by boli tiež spokojný.

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: pát 22 lis, 2013 8:26 am
od Petr Zatrepalek
No nevím - na některých záběrech i ta Esa vypadají na stejnou barvu... Jinak překopat "staré" Piko do tohoto nátěru je pohodová a rychlá záležitost, není nutný vyhazovat za novou mašinu 6000! Dělal jsem jich několik například z DB variant co stály pár šupů... Horší jsou polopantografy, pořádný zatím nikdo sériově nenabízí...

Re: Novinky H0 2013

PříspěvekNapsal: pát 22 lis, 2013 8:46 am
od ReichenbergW
Pánové díky za názory, byť odstín jsem se nedozvěděl. Nicmémě i podle fotek, i podle předpisu pro unifik. nátěry se i já kloním ke světlejší - tedy dám RAL 5015. V běžném provozu vznikla řada fotek, kdy byl modrý nátěr lehce tmavší a navíc byl doplněný bílou linkou nad žlutým pruhem. To ale dělat nebudu, lokomotiva bude ve stavu po vyrobení podle továrních fotek.
Prodejnost řešit nemá smysl, možná by jste se divili co se vlastně prodává nejlíp. Vynášet nějaké soudy je asi opravdu předčasné. Každopádně je to ČSD, i když typický pro určitou oblast, asi jako střídavý lokomotivy pro spodek republiky, ale své zájemce si i přes tu cenu najde. Věc jiná je že většina zákazníků si lokomotivy kupuje na ježdění a nedodělává si je. Těch co si je nechají předělat z jiných verzí taky není tolik, takže uvidíme až to vyjede. Pravděpodobně až ten podzim za rok.
Petr Zatřepálek: pěkná práce, nicméně popisy jsou nějaký chaos, bylo jich méně, blesky byly atypicky bílý atd. atd. viz foto.
163, 263, 363 od Pika zřejmě nehrozí. Můj názor .-)