Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod George V. » stř 10 úno, 2016 6:55 am

Jenže ty dveře je to, co člověka praští do očí. Ostatní karoserie - stupeň sem, stupeň tam - furt to vypadá jako peršink/eso. Obzvláště na kolejišti z jednoho metru...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3203
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod 362.001 » stř 10 úno, 2016 7:42 am

Na iróniu som sa zámerne snažil nereagovať, som za vecnú a konštruktívnu debatu. Nerobím zo seba majstra svetla ale zas o tých mašinách viem čo viem. Mimo toho, že som modelár, našu bývalú turnusovku, 162.006 sme pred dvoma rokmi svojpomocne za niekoľko týždňov počas plnej prevádzky s kolegami vybrúsili, vytmelili a sám som ju napokon aj nastriekal do nového náteru. Prešiel mi rukami doslova každý centimeter štvorcový jej skrine, nuž snáď aj vďaka tomu mám právo dačo o tom vedieť a mať tie mašiny v oku.
Přílohy
IMG_94472274411636.jpeg
IMG_94611490770541.jpeg
IMG_94651400552314.jpeg
362.001
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 07 lis, 2010 7:27 am

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod 362.001 » stř 10 úno, 2016 7:55 am

A pokiaľ ide o mňa, nepotrebujem sa taktiež skrývať za nick 362.001 a kopať si do niekoho z úkrytu anonymity.
Som Tomáš Chovanec, rušňovodič jazdiaci v osobnej doprave na štrbskej rampe; teraz predovšetkým na persingoch.
Aj dnes mám dlhú šichtu na mojej súčasnej trojfarebnej turnusovke 163.109 (viď aktuálne. foto).
Ale k veci, ak dakto má zaručenú vedomosť o tom, že trebárs ACME sa chystá pustiť do týchto mašín a zároveň ak im má možnosť sprostredkovať informácie, ako som napísal vyššie, som ochotný v maximálnej miere spolupracovať, minimálne teda poskytnúť všetky dostupné miery skrine.
Otázka, či sa fakt dačo chystá, či o to firma vôbec stojí a ak áno, či niekto vie sprostredkovať kontakt s nimi.
Přílohy
DSC_0184.JPG
362.001
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 07 lis, 2010 7:27 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Michal Dalecký » stř 10 úno, 2016 8:56 am

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Recenzi sepíšu o víkendu ve srovnání s Piko a ČS Train modely.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod George V. » stř 10 úno, 2016 9:17 am

Tak bohužel, lepší fotky jen potvrdily všechny zmíněné chyby. Největší z nich je asi velikost a umístění okna ve dveřích, což by ovšem šlo docela snadno drobnou úpravou formy odstranit (stejně jako se odstranily přebytečné "schůdky" u 182...).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3203
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod novk2007 » stř 10 úno, 2016 11:43 am

Chtěl bych zde hlavně poděkovat nejdřív Čoudákovi - Petrovi , který mě dal určité poznatky k těmto elektrikám. a pak panu Daleckému ohledně dodaných fotek této lokomotivy. V současnosti má Čoudák Banána na měsíc. Před Nějakou dobou jsem tu trošku bránil MTB. ohledně toho že dělá České modely za příznivou cenu a že za to můžeme být rádi. Doufal jsem v to že model dopadne dobře protože si MTB mohlo sehnat dostupnou kastli od ČS Train a porovnat rozdíly a popřípadě se jím vyvarovat . Bohužel se jak vidno nestalo .V současnosti když je mašinka již k dostání jsem opravdu zklamán a musím říct toto. Vadí mě tam ty velké přední okna , boční okna u kabiny strojvůdce take nesedi. Zkosení střechy bych asi neřešil ale pak další věci . Prostě si tu mašinku od MTB po tom co jsem viděl ani už koupit nechci. Kdybych byl naprostý lajk a neznal trošku tyhle elektriky tak bych řekl krásný model. Koupím ale bohužel znám .Raději si koupím polostavebnici od ČS Train. Vzkaz pro MTB . A Hlavně pro toho kdo stál za stvořením té formy. Prosím pokud chcete dělat do tohoto oboru . Nejdřív si zjistěte opravdové rozměry vaší předlohy a pak přepočtením tyto data přeneste do formy. Ušetříte tím své peníze a čas . A nebude tím pádem znehodnocovat u modelářů jejich oblíbené lokomotivy. kdyby jste skutečné proporce přenesl z originálu do modelu . Nestíhal by jste podle mě modely vyrábět . Jaká by o ně byla poptávka. . i kdyby jste tu mašinku prodával i za 6 tisíc. Takhle budete rád když se vám aspon část pěněz do formy vrátí. S pozdravem Tomáš Novák
novk2007
 
Příspěvky: 822
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod sidlo » stř 10 úno, 2016 12:32 pm

Od znalců rozměrů lokomotiv jsme se do stali až k expertům na trh a tržní chování spotřebitele.

To je jasný důkaz že od století páry přes období vědecko-technické revoluce jsme se dostali až do éry znalostní společnosti.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3626
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Ronoath » stř 10 úno, 2016 12:47 pm

sidlo: Tak to je naprosto přesné, pod to se podepisuji.

Díky za lepší foto. Zdá se mi, že stroj vystihuje předlohu solidně, a drobnosti typu velikost oken mě nechávají podobně chladnými, jako třeba "popelníky" coby boční okna na 751 Roco: Je to smutné, ale nepálí mě to.

Jsem zvědav na vzhled v jiném nátěru - třeba klasickém unifiku zelená/žlutý pruh.
H0, se zamračenými někde mezi roky 2001 - 2005 na Šumavě. V digitálu.
Uživatelský avatar
Ronoath
 
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22 led, 2013 9:05 am
Bydliště: Prajzsko

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Mafry » stř 10 úno, 2016 1:24 pm

Ono dokud se něco prodává, tak to obchodníci budou i brát (druhá věc je, jak se o tom budou vyjadřovat, samozřejmě až po prodeji - viz moje zkušenost s pokusem o reklamaci cukavé a hlučné 751 MTB - po vyjádření co chci od garážovky a že reklamaci neuznává u mě skončil především ten obchodník - za ten přístup).

Jedna věc je podobnost modelu s realitou (budiž, zde ma každý jinou laťku) - ale zaráží mě jedna věc, na kterou zatím (snad jsem nepřehlídl) nikdo neupozornil.
Na fotkách zde:
http://www.hobby-shop.cz/masinky/elektr ... 9-H0-45%29
i zde:
Michal Dalecký píše:Obrázek

je vidět "nádherné" provedení horní modré v oblasti čel-možná jen jednoho(horní lišta rámů oken). Nepředpokládám, že focen byl jeden a ten samý model. Osobně by mi na modelu toto vadilo více než "nepovedené tvary", už jen proto, že toto bouchne do oka vždy - kdežto tvarová nepřesnost jen v oku někoho, kdo ma předlohu nakoukanou, nebo v případě přítomnosti tvarově správného modelu.

Jsem patlal, bavící se předělávkou továrních modelů do svých barev(pro sebe), ale troufám si říct, že takto provedeným nátěrem bych se nechlubil, natož chtít po někom ať za podobně provedený model platí. Zde se spíše nabízí srovnání s vrácením 751 Roco...
http://kzm.lokomotivy.net (DDM Havířov, H0)
Mafry
 
Příspěvky: 141
Registrován: stř 27 lis, 2013 10:44 am
Bydliště: Ostravsko

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod A2C » stř 10 úno, 2016 1:49 pm

Musím sa trošíčku zastať tohto modelu, je to pradox, ale...
Jednoducho z prvých fotiek by som model pochoval pod zem, po fotkách od Michala to bolo oveľa lepšie.
A zhodou okolností som ju dnes zazrel v obchode.
A mne ako občasnému pozorovateľovi v oblastí elektrík (najmä týchto krabíc ktoré sa mi ani v reále nepáčia) to na poličke vyzeralo presne ako na stanici (pre mňa) Čiže o predaje týchto MTB produktov sa nie je dôvod obávať. 95% modelárov to kúpi a bude šťastných až do chvíle až tam niečo odíde (asi motor všakže)

Osobne mi nesedí stále niečo na podvozkoch ale neviem čo tak to riešiť ani nebudem

Mimochodom pantografy sú z plastu! (Okrem ližiny)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1670
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod halik » stř 10 úno, 2016 2:14 pm

Vážení pro mou lepší představu, by tady někdo už konečně mohl napsat rozměry oken, které se zde zmiňují. A to jak čelních tak bočních. popř. rozměry na modelu. Nemám čas to někde hledat na netu. Protože platí exaktní hodnoty a ne domněnky.
Na druhou stranu se nedá jen vše přepočítat. U madel, prolisu, zábradlí se dostanete na hranu technologických a technických možností výroby. To pro příklad.
halik
 
Příspěvky: 56
Registrován: pát 21 pro, 2012 7:53 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 10 úno, 2016 2:53 pm

Zlatej dobrej čs train... :(
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod 362.001 » stř 10 úno, 2016 4:50 pm

Halik, žiaden problém, veď od začiatku sa snažím písať iba fakty, nie dojmy...
Výkresy s presnými údajmi mám síce doma, okná som pomeral teraz na 162.003 počas prestoja. Medzi jednotlivými mašinami som síce našiel rozdiely +/- 1cm, ale tak pre informáciu a hlavne pre prepočet do mierky 1:87 je presnosť merania myslím, že úplne postačujúca.
Takže na prvej fotke máš vonkajšie rozmery rámov čelných okien vrátane šírky rámov a vzdialenosti rámov, na druhej bočné lichobežníkové okno na stanovišti (rozmery sú brané vždy od stredu tesniacej gumy) a na tretej spúšťacie okno na dverách plus vzdialenosť vonkajšieho úkosu dverného otvoru od hrany rámu žalúzií, nakoľko pri pohľade na model dám krk na to, že ani tento rozmer nebol dodržaný...
Přílohy
006.jpg
005.jpg
004.jpg
Naposledy upravil 362.001 dne stř 10 úno, 2016 5:23 pm, celkově upraveno 1
362.001
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 07 lis, 2010 7:27 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod 362.001 » stř 10 úno, 2016 5:07 pm

Dĺžka trojice rukovätí (pod čelnými sklami a medzi nimi) je 450 mm, Vzdialenosť horného konca zvislej medziokennej rukoväte od spodnej hrany obruby čela je 390 mm. Na modeli sa táto rukoväť javí byť dlhšia a nižšie umiestnená.
Dĺžka rukoväte pre posunovača je 740 mm.
Vzdialenosť spodku obruče návestného svetla od vrchnej hrany spodku čelnej obruby je 60 mm, na modeli je nalepená v podstate úplne na spodku, dotyká sa pochôdzkovej lávky..
Výška plechu pluhu je 400 mm, na modeli je v prepočte určite vyšší.
Model od MTB v rukách nemám ani po tom netúžim, kto máte, merajte. Predpokladám, že väčšina z týchto mier bude mimo...
362.001
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 07 lis, 2010 7:27 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Charlie » stř 10 úno, 2016 5:13 pm

Křivě nalepené nebo natištěné řadové tabulky na čele lokomotivy, jak je vidět na fotkách od pana Daleckého. A to dost křivé. Na čele je i vidět neostrý přechod mezi bílou a světle modrou, zafouknutá barva.
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 392
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 17 návštevníků