Re: T499.0 od MTB Model v H0
![Příspěvek Příspěvek](./styles/prosilver/imageset/icon_post_target.gif)
K porovnání barev Kyklopa jsem ještě použil podle mě velmi dobře barevně "trefenou" ES499.0 od ACME. O velmi pravděpodobně shodném odstínu modré u těchto (skutečných) lokomotiv jsem psal v předchozím příspěvku.
Tady je vidět, že "Krysa" má přece jen o maličko světlejší odstín modré, mohl by být takto barevný i Kyklop, ale není to nic zásadního.
Do tohoto snímku jsem umístil i čelní pohled na model s často kritizovaným stříbrně orámovaným reflektorem. Mně se to nezdá nijak závažné, stříbrná není se žlutou v příliš velkém kontrastu a nějaký mechanický zásah (odvrtání, odbroušení) nebude asi bez poškození laku úplně jednoduchý. Mně možná trochu víc vadí plochý stříbrný disk vnitřku reflektoru, který je na skutečné lokomotivě mohutnou parabolou a mohl by tedy být aspoň mírně prohnutý ....
Trochu víc asi vadí chybějící svislé kousky bílého orámování pluhu těsně pod rámem lokomotivy, jeho tloušťka, která by měla být 50mm (tedy ca 0,6mm) a typické bílé olemování nárazníků, které by "rozbilo" temně černou plochu pod číslem lokomotivy. Ale to jsou drobnosti, které půjdou snadno opravit.
Ke konci svého povídání ještě přidám snímek podvozku, čela s tištěným spojem osvětlení , pohledem dovnitř "kastle" a přiložené příslušenství s pěknými leptanými síty, modře nabarvenými houkačkami a plným pluhem a sáček s běžnými doplňky jako jsou háky, hadice a také stěrače ... pro které ovšem chybí na čelech lokomotivy pod okny otvory nebo prohlubně ....
Díky za tyto doplňky, škoda že chybí leptané tabulky.
Tady se ještě zdržím u pár věcí, které už zase tak dokonalé nejsou. Zelený plastový "interiér" kabiny držící tištěný spoj s osvětlením sedí na kovovém rámu nějak divně (a to na obou čelech lokomotivy). Tištěný spoj je jakoby trochu vysoký, tlačí zelené destičky příliš nahoru a ty se kývají dopředu-dozadu.... To budu muset ještě prozkomat.
Největší výtku na celém modelu mám asi ke schůdkům do kabiny. Jsou dost mohutné a jsou v poměrně velkém úhlu vykloněny směrem ven od rámu (viz černé šipky na fotce vnitřku kastle). Přitom by měly být prakticky svislé. Možná je důvodem vytvoření prostoru pro otáčení podvozků při průjezdu malými oblouky, ale moc dobře to nevypadá.
Poslední připomínka (nebo spíš dotaz) je k délce houkaček. Barvené houkačky mají 2 různé délky (2delší, 2 kratší). Z výkresu v knize to vypadá, že by mohly (měly) být všechny 4 stejné. Ale jistě to nevím.
Stejný problém teď řeším u brejlovce MTB, kde jsou přiloženy také nabarvené 2 delší a 2 kratší houkačky, což asi není dobře....
Přes tyto drobné chyby vypadá model opravdu velmi dobře - kéž by vypadaly takto všechny modely MTB ! Za mě palec nahoru.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tady je vidět, že "Krysa" má přece jen o maličko světlejší odstín modré, mohl by být takto barevný i Kyklop, ale není to nic zásadního.
Do tohoto snímku jsem umístil i čelní pohled na model s často kritizovaným stříbrně orámovaným reflektorem. Mně se to nezdá nijak závažné, stříbrná není se žlutou v příliš velkém kontrastu a nějaký mechanický zásah (odvrtání, odbroušení) nebude asi bez poškození laku úplně jednoduchý. Mně možná trochu víc vadí plochý stříbrný disk vnitřku reflektoru, který je na skutečné lokomotivě mohutnou parabolou a mohl by tedy být aspoň mírně prohnutý ....
Trochu víc asi vadí chybějící svislé kousky bílého orámování pluhu těsně pod rámem lokomotivy, jeho tloušťka, která by měla být 50mm (tedy ca 0,6mm) a typické bílé olemování nárazníků, které by "rozbilo" temně černou plochu pod číslem lokomotivy. Ale to jsou drobnosti, které půjdou snadno opravit.
Ke konci svého povídání ještě přidám snímek podvozku, čela s tištěným spojem osvětlení , pohledem dovnitř "kastle" a přiložené příslušenství s pěknými leptanými síty, modře nabarvenými houkačkami a plným pluhem a sáček s běžnými doplňky jako jsou háky, hadice a také stěrače ... pro které ovšem chybí na čelech lokomotivy pod okny otvory nebo prohlubně ....
Díky za tyto doplňky, škoda že chybí leptané tabulky.
Tady se ještě zdržím u pár věcí, které už zase tak dokonalé nejsou. Zelený plastový "interiér" kabiny držící tištěný spoj s osvětlením sedí na kovovém rámu nějak divně (a to na obou čelech lokomotivy). Tištěný spoj je jakoby trochu vysoký, tlačí zelené destičky příliš nahoru a ty se kývají dopředu-dozadu.... To budu muset ještě prozkomat.
Největší výtku na celém modelu mám asi ke schůdkům do kabiny. Jsou dost mohutné a jsou v poměrně velkém úhlu vykloněny směrem ven od rámu (viz černé šipky na fotce vnitřku kastle). Přitom by měly být prakticky svislé. Možná je důvodem vytvoření prostoru pro otáčení podvozků při průjezdu malými oblouky, ale moc dobře to nevypadá.
Poslední připomínka (nebo spíš dotaz) je k délce houkaček. Barvené houkačky mají 2 různé délky (2delší, 2 kratší). Z výkresu v knize to vypadá, že by mohly (měly) být všechny 4 stejné. Ale jistě to nevím.
Stejný problém teď řeším u brejlovce MTB, kde jsou přiloženy také nabarvené 2 delší a 2 kratší houkačky, což asi není dobře....
Přes tyto drobné chyby vypadá model opravdu velmi dobře - kéž by vypadaly takto všechny modely MTB ! Za mě palec nahoru.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)