Stránka 4 z 24

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: čtv 18 srp, 2011 8:39 pm
od Rudolf
Kdyby se prodej řady 178 Brawě vydařil, mohla by udělat ještě nějaké typicky rakouské vozy, aby byla pěkná souprava pro lokálky ...

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: čtv 18 srp, 2011 8:44 pm
od aklman
Kola v měřítku určitě budou, není důvod aby nebyly, rám je vnitřní a místa je dost.
No toho mista v ramu neni moc, s NEM okolky se tam kola 1140/87 mm nevejdou.

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 6:52 am
od radeksindy
s NEM okolky se tam kola 1140/87 mm nevejdou

Ani RP25 se tam bez prodloužení rozvorů nevejdou ( (1230-1140)/87 < 2 * 0,64), dokonce PROTO:87 vycházejí jen teoreticky. Takže na drobné prodloužení rozvorů bude muset dojít, obzvláště pokud se mají mezi kola vejít špalky. Trochu se tomu dá pomoct tím, že nebudu předpokládat úplně nová kola, ale trochu ojetá.

Ruda: typicky rakouské vozy

Ci, BCi s 6,5m rozvorem? K tomu DF? Mňáááááááááááám .. 8)

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 7:32 am
od ReichenbergW
radeksindy píše:s NEM okolky se tam kola 1140/87 mm nevejdou

Ani RP25 se tam bez prodloužení rozvorů nevejdou ( (1230-1140)/87 < 2 * 0,64), dokonce PROTO:87 vycházejí jen teoreticky. Takže na drobné prodloužení rozvorů bude muset dojít, obzvláště pokud se mají mezi kola vejít špalky. Trochu se tomu dá pomoct tím, že nebudu předpokládat úplně nová kola, ale trochu ojetá.

Ruda: typicky rakouské vozy

Ci, BCi s 6,5m rozvorem? K tomu DF? Mňáááááááááááám .. 8)


Zatím nemám žádné zprávy o tom co píšete, ba ani na 3D výkresy tomu zatím nenasvědčují. Vyžádám si ale další podklady. Můžu vám sem dát výřez z jednoho tři-déčka. Je pravda, že to je hodně na těsno, ale jinak to ani nejde.

Pokud jde o vozy máme stejný názor a díky iniciativě kolegy který připravil výkresy byly Brawě předány podklady pro modely vozů ABi, Bi, Ci, BCi a DF z let 1893 - 1898. Jestli ale na výrobce zareaguje zatím nevíme. Každopádně jsem jim připravil podklady i pro verze KkStB, BBÖ i něco k DRB, takže v nejbližší době tuhle otázku zase otevřu. Předal jsem jim i lokomotivu řady XX (nemohu prozradit), která se jim líbila. Mějte ale na paměti, že z jejich strany jde opravdu o experiment o kterém ještě pořád není Německá firma přesvědčena a jen my víme že to bude trhák. Jakmile se rozjede prodej snad se ledy prolomí...

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 7:39 am
od aklman
ba ani na 3D výkresy tomu zatím nenasvědčují


kdyby bylo k 3D vykresu meritko dalo by se predpokladat zda budou kola mensi nebo rozvor vetsi nez ve skutecnosti

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 7:45 am
od greenery
ReichenbergW píše:.......Mějte ale na paměti, že z jejich strany jde opravdu o experiment o kterém ještě pořád není Německá firma přesvědčena a jen my víme že to bude trhák. Jakmile se rozjede prodej snad se ledy prolomí...

......pokud se zadaří, nezůstane u jedné....snad mě doma nepověsí za...... do průvanu.
Apropo, nevíte náhodou, zda-li ROCO zamýšlí oprášit formy parních mašin zděděných po KMB?

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 7:57 am
od ReichenbergW
greenery píše:
ReichenbergW píše:.......Mějte ale na paměti, že z jejich strany jde opravdu o experiment o kterém ještě pořád není Německá firma přesvědčena a jen my víme že to bude trhák. Jakmile se rozjede prodej snad se ledy prolomí...

......pokud se zadaří, nezůstane u jedné....snad mě doma nepověsí za...... do průvanu.
Apropo, nevíte náhodou, zda-li ROCO zamýšlí oprášit formy parních mašin zděděných po KMB?


Změřím to v 3D )mám ale jen 3D prohlížeč který ale tuto fukci má) a dám vám vědět. Každopádně určitě to nebude nic zásadního.

Roco formy po KkMB údajně "oprašovat" nebude. Výjimkou byl jen parní vůz. Ale jak je už znám nikdo nikdy neví. Každopádně chtějí jít cestou vlastního vývoje některých typů kkStB typů. První by měl být stroj o pěti hnacích osách. Víc nemá cenu prozrazovat, neboť dokud to neuvidím nemá smysl o tom rozvíjet jakékoliv další diskuse. To by byla jeb ztráta času. My se "prý" dočkáme T 669.0 už příští rok... Pánové zatím nad tím nepřemýšlejte. Zprávy z Roca jsou vždy složité a se silným obalem. Slyšel jsem i jiných lokomotivách a vozech, takže dokud to nebude jisté nekometuji to.

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 8:02 am
od greenery
..... pozitivní je sám fakt, že o tom vůbec uvažují..... (kkStB)

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 8:15 am
od ReichenbergW
aklman píše:
ba ani na 3D výkresy tomu zatím nenasvědčují


kdyby bylo k 3D vykresu meritko dalo by se predpokladat zda budou kola mensi nebo rozvor vetsi nez ve skutecnosti


Tak pokud jsem dobře měřil a počítal vychází pro rozvor 1230 mm v měřítku 14,13 mm a na modelu je naměřeno 14,40 mm. Špalky jsou k dvojkolí "přivedeny" odspoda takže ničemu nebrání. No uvidíme jak se s tím poperou.

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 8:18 am
od aklman
Apropo, nevíte náhodou, zda-li ROCO zamýšlí oprášit formy parních mašin zděděných po KMB?

pred pul rokem Roco napsalo:
Von der Firma Klein-Modellbahn stehen uns leider keine Werkzeuge für Klein-Modellbahn-Ersatzteile zur Verfügung.

Mit großer Wahrscheinlichkeit werden wir in der Zukunft die BR 92 und BR 77 produzieren, jedoch als komplette Neukonstruktion.
Der Zinkalrahmen der Neukonstruktion wird mit dem ursprünglichen Modell der Firma Klein-Modellbahn nicht kompatibel sein. Es tut uns sehr leid, Ihnen keine positivere Antwort übermitteln zu können.

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 8:32 am
od aklman
kdyz rozvor
modelu je naměřeno 14,40 mm

pak kola u modelu maji prumer cca. 1103/87 mm...

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 8:38 am
od greenery
aklman píše:
Apropo, nevíte náhodou, zda-li ROCO zamýšlí oprášit formy parních mašin zděděných po KMB?


jj, asi to bylo naivní očekávání.

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 8:41 am
od radeksindy
pro rozvor 1230 mm v měřítku 14,13 mm a na modelu je naměřeno 14,40 mm

Sice taky nemám náznaky, ale matematika funguje :) Zvětšení dělá přesně rozdíl mezi přepočtem úplně nového okolku a RP25 normou (14,4 - 14,13 = 0,64 - 0,37).Zbytek se dá vyřešit již zmíněným drobným zmenšením kol. Běžné provozní ojetí obručí dělá v HO desetiny.

ad další plány kkStB nebo ČSD od různých výrobců:
Realita posledních let mě naučila držet se při zemi. ROCO za 10 let (od první verze hrbouna) nikdy nevyrobilo kkStB verzi. O nějakých vhodných vozech za něj ani nemluvím. KMB se sice časům císaře pána věnovalo, ale technicky to nestálo za moc, věrohodnost vozů byla tak napůl. Přechodem výroby k Herisovi se moc nezměnilo. Jinak u KMB od oznámení k realizaci trvalo hezkých pár let. Bavaria (uznávám, že to je jiná kategorie) už pár let oznamuje kkStB vozy. Uhláky se sice objevili alespoň na obrázku, ale jinak to jde s celou Bavarii do háje. Například Crottendorf ohlašoval 475.1 a 477.0, výroba obou byla v tichosti odsunuta na roky 2013 a 2014. Dokud nebudou ty zdejší náznaky na pultě, jsem v klidu 8)

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pát 19 srp, 2011 8:56 am
od ReichenbergW
radeksindy píše:pro rozvor 1230 mm v měřítku 14,13 mm a na modelu je naměřeno 14,40 mm

Sice taky nemám náznaky, ale matematika funguje :) Zvětšení dělá přesně rozdíl mezi přepočtem úplně nového okolku a RP25 normou (14,4 - 14,13 = 0,64 - 0,37).Zbytek se dá vyřešit již zmíněným drobným zmenšením kol. Běžné provozní ojetí obručí dělá v HO desetiny.

ad další plány kkStB nebo ČSD od různých výrobců:
Realita posledních let mě naučila držet se při zemi. ROCO za 10 let (od první verze hrbouna) nikdy nevyrobilo kkStB verzi. O nějakých vhodných vozech za něj ani nemluvím. KMB se sice časům císaře pána věnovalo, ale technicky to nestálo za moc, věrohodnost vozů byla tak napůl. Přechodem výroby k Herisovi se moc nezměnilo. Jinak u KMB od oznámení k realizaci trvalo hezkých pár let. Bavaria (uznávám, že to je jiná kategorie) už pár let oznamuje kkStB vozy. Uhláky se sice objevili alespoň na obrázku, ale jinak to jde s celou Bavarii do háje. Například Crottendorf ohlašoval 475.1 a 477.0, výroba obou byla v tichosti odsunuta na roky 2013 a 2014. Dokud nebudou ty zdejší náznaky na pultě, jsem v klidu 8)


Jedině souhlas. Necháme se překvapit. S mírami se Brawa vcelku dobře pere (viz např. úposlední recenze Pruské T 8 v EK 7/2011), tak určitě zvládne i tohle. Ty desetinky jsem já osobně jim schopen odpustit :-) U ostatního se držím taky při zemi, ale už mě to ohýbání štve a tak se snažím něco z mé malé pozice změnit. Jde to, ale dře to :-) Každopádně ještě se asi budeme muset kvůli politice a zisku z toho či onoho ohnout vícekrát. Momentálně jsme narazili na problém s čistě "českou" verzí pprovoedení kkStB. Ale řešíme to vpravdě politicky, takže by z výsledku mohli mít profit všechny strany. Do týdne prozradím víc. Jsme pořád malá země, byť pořád s dobrým potenciálem a šikovnými lidmi, tak nějaký šance jsou. Je ale škoda, že nedokážeme dát hlavy dohromady a jít proti proudu třeba tak, že se tyhle věci vyrábět budou u nás a prodávat to budeme my jim a nikoliv oni nám. I když pár jedinců to tak už dělá, ale pořád je to málo. Nic budu doufat v dobrý obrat a zdárné pokračování našlápnutého kroku u Brawy. Čas ukáže.

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

PříspěvekNapsal: pon 31 říj, 2011 6:19 pm
od ReichenbergW
Minulý týden ve Vídni Brawa na svém stánku představila první odlitky van, rámu a částí kotle plus první výlisky (budka a drobné díly) na řadu 178 kkstB alias i naší 422.0 ČSD. Díky kamarádovi který tam první součástky nafotil se můžete podívat.
Výroba běží, nápisy jsou také hotové, ofic. představení bude na Norimberku 2012.