Petr Zatrepalek píše:Nebudu podrobněji zminovat další základní ekonomickou poučku týkající se cenové křivky produktu. Kdo chce nastuduje, kdo zná, tak ví o čem mluvím...
Přiznám se, že tady mám mezery ve vzdělání. Nevím co je to cenová křivka produktu.
Petr Zatrepalek píše:Naopak, trh se řídí nabídkou a poptávkou.
O tom se snažím už nějakou dobu psát. Nabídka a poptávka jsou dva nejzákladnější zákony ekonomie.
Nabídka nám říká - čím méně firem je schopno produkt prodávat, tím vyšší cenu stanoví.
Poptávka nám říká - čím vyšší cenu má produkt, tím méně zákazníků si ho koupí.
Krátkodobě to může někdo ignorovat, třeba nasadit vyšší cenu než je rovnovážná, ale dlouhodobě to nefunguje, po čase firma zjistí že předražený výrobek je neprodejný.
Petr Zatrepalek píše:Takže ještě jednou - nebudem-li kupovat nekvalitní předražený produkty, tak logicky dojde k tomu, že bud si výrobce přes své distributory uvědomí že s danou cenou za aušusový výrobek na trhu neuspěje , a sníží ji
Výrobce sice cenu sníží, ale jinak je tato úvaha je chybná. Ke snížení ceny výrobce nedonutili zákazníci, ale existence konkurence. Protože existuje konkurence, tak zákazníci utratí peníze jinde. Kdyby konkurence nebyla, tak by vysoká cena zůstala - princip monopolu.