Stránka 3 z 8

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: sob 13 zář, 2014 1:08 pm
od klbklb
Zdravím, mám dotaz pro specialistu na koleje Peco...
řeším malou přestavbu kolejiště , používám digital spíše pro lokomotivy, výhybky mám klasiku na analog ovládání- 18ks výhybek Tillig starých přes 10 let-tehdy jsem stavěl ze stavebnic, pohon přes tel relé, provedl jsem na nich i drobné úpravy kvůli spolehlivosti,... a chtěl bych vyzkoušet jinou třídu.. koupit Peco., vyměním zatím cca 8 klíčových výhybek+ 2 angličany. Prosím poraďte, zda je lepší s izolovanou srdcovkou nebo s vodivou ? Chci hlavně 100%spolehlivost. Použít bych chtěl již nakoupené motorické přestavníky Conrad s možností napájet právě srdcovku. To by napovídalo spíše koupit výhybky s izolovanou srdcovkou ? Viděl jsem zde pár schemat, ale 5-6 vodičů na jednu výhybku se mi zdá trochu moc. Mám kolejivo code100 (2,5mm) v nádražích i Roco 2,1mm(širá trať) , ale kvůli ceně bych využil asi výhybky v code100 . Díky za vaše doporučení , případně jaké konkretní typy Peco by alespoň přibližně odpovídaly standardním starým Tilligům .. přímým, angličanům i obloukovým. Luboš

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: sob 13 zář, 2014 2:42 pm
od fulda
Pro digitální trakci prakticky jedině s vodivou srdcovkou.
A pokud chceš přepínat napájení v srdcovce, tak taky potřebuješ vodivou, jinak nemáš co přepínat.

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: sob 13 zář, 2014 6:43 pm
od vypravecc
ta vodivá srdcovka vypadá efektne, ale není to spíše zdrojem problémů ? Ostatně já mám v návrhu použity výhybky řady ST (Setrack) a tam, tuším, vodivý srdcovky ani nejsou...........

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: sob 13 zář, 2014 8:12 pm
od F. Placheta
Setrack s nevodivymi srdcovkami nebrat! Pokud ti jde o spolehlivost, tak jedine vodive srdcovky a dvojity mikrospinac k napajeni..

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: ned 14 zář, 2014 9:43 am
od vypravecc
F. Placheta píše:Setrack s nevodivymi srdcovkami nebrat! Pokud ti jde o spolehlivost, tak jedine vodive srdcovky a dvojity mikrospinac k napajeni..


Ale až tak ? Přece PECO v žádný svý výrobní řadě nemá nespolehlivý produkty ?! To se mi nezdá. Mám celkem 11 výhybek ST 244 a ST244. Ty nahradit nejdou. Je to pak už jiná geometrie.

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: sob 15 čer, 2019 6:42 pm
od HERMEDES
Zdravím, chci se zeptat, jestli by se vůbec někde daly sehnat rovné a obloukové koleje PECO Code 75 díky.

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: ned 16 čer, 2019 6:58 pm
od sidlo
PECO nepoužívám a nejsem na toto kolejivo odborník.
Není náhodou PECO Code 75 dostupné pouze jako flexi kolejivo?
https://peco-uk.com/collections/product-wishlist/oo-ho-16-5mm+peco+track+75?page=3

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 3:44 am
od vinklarekcz
Dle
https://peco-uk.com/collections/product ... ayout=grid
to skutečně vypadá jen na 34 produktů v code 75 které souhlasí s nabídkou ve starším tištěném katalogu Peco který mám.
ps: sám používám Peco code100 ale při nákupu jsem se zajímal jen o flexikoleje a výhybky na beton. pražcích (epocha V a VI).

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 3:09 pm
od HERMEDES
Tak to je naprd. Bylo by divné používat pouze vyhybky a flexi v code 75 když nemají normální koleje ale jinak to asi nepůjde. Leda v code 100 ale ten už nevypadá tak realisticky

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 5:11 pm
od Mcx
Pokud nechci stavět kolejiště na koberci tak již od dob kolejiva Pilz - tj. před více jak 35 lety nepoužívám nic jiného než flexi koleje - méně styků, méně přechodových odporů a hladká jízda.

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 6:04 pm
od A2C
HERMEDES píše:Tak to je naprd. Bylo by divné používat pouze vyhybky a flexi v code 75 když nemají normální koleje ale jinak to asi nepůjde. Leda v code 100 ale ten už nevypadá tak realisticky

Ty riešiš že Code 100 nevyzerá realisticky, ale riešiš, že nemajú kusové koľajivo alebo fakt, že majú malé oblúky oproti skutočnosti to ti už nevadí?
Fakt?
Popravde nechcem BAN tak ti neodporúčim psychiatra.
Riešiš absolútne nepodstatné veci.
Code 75 fajn, ale chcem vidieť ako rozoznáš 0,3mm
Niektorý by miesto modelovania mali radšej navštíviť docenta Chocholouška...

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 6:22 pm
od jirkan
Pokud mne znalost anglických jednotek neklame, tak code100 je 2,5mm, zatím co code75 nějakejch 1,9, a to už si dovolím poznat. Horší je, že oboje odpovídá anglické předloze a měřítku 1:76 (00). V měřítku H0 je code83, ale to je zase podle americké předlohy.

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: pon 17 čer, 2019 7:22 pm
od A2C
Sorry uklikol som sa, ale pre tú srandu, chcem vidieť ako budete rozpoznávať 0,6mm na vzdialenosti 1m
Mali by ste riešiť nech to hlavne jazdí a nie takéto blbosti.
Nedávno som bol zas prehnať vozidlá na modulovke, je fajne, že tam majú Code 83 či Code 75, ale keď Vám vlak na tom pláva ako loď v búrke na mori, je mi jedno či tam je Code 100 alebo Code 75.
A pán čo tu rieši že nemajú Code 75 ako kusové koľajivo si dovolím odhadnúť, že to koľajivo nebude vedieť položiť tak aby to tam neplávalo a nevykoľajovalo. To budú zas reči o tom že Techimage má blbý pojazd lebo tie RP25 na tom nedržia... Hlavne že za všetky problémy môže RP25. To by chcelo okolky ako Märklin...

Mi to pripomína jedného kolegu (ktorého nebudem menovať) čo sa dostal až do štádia kedy si v H0e robí koľajivo s Code 40, lebo všetko ostatné je príliš vysoké.
Ale akosi zabudol, že rozchod je 9mm a nie 8,7mm... Takže mu tam nič nechodí.

Jazdime a neriešme blbosti, hrajme sa. Code 75 nemá kusové koľajivo lebo ten kto si tam dá Code 75 už je tak ďaleko že kusové koľajivo je pre neho "urážka".

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: úte 18 čer, 2019 12:37 am
od jirkan
Pokud jde o kusové kolejivo, tak je to jasné, protože oni tak nějak předpokládají, že se bude pokládat kolejivo skutečně flexibilně, tedy s plynulými přechody, přechodovými oblouky atd., což se z kusového kolejiva dělá opravdu těžko. Navíc při geometrii PECO a snaze dodržet naše rozteče kolejí by to chtělo spoustu krátkých kousků, které jsou obvykle velmi drahé a každý si je snadno nařeže sám.
A taky u CODE 75 bude mít řada vozidel problémy s dvoukolími, a to nejen ty starší - každý holt nejezdí na RP25.

Re: JAKE KOLEJIVO ???

PříspěvekNapsal: úte 18 čer, 2019 10:59 am
od marwin
A2C píše:Code 75 fajn, ale chcem vidieť ako rozoznáš 0,3mm. Niektorý by miesto modelovania mali radšej navštíviť docenta Chocholouška...

Jen malá osvěta. Na vzhled kolejnice mají vliv dva parametry:
1) Výška kolejnice - ono známé Code
2) Tvar hlavy kolejnice - což konkrétně u Peco Code100 je dost divný a nepěkný.
Peco Code100 na kolejiště opravdu už v dnešní době nemá co dělat, zbytečně degradují celkový dojem. Hlavně pro to není žádný důvod, stojí to stejně jako Code75 a projedou po tom všechny vozidla viz níže.
Jen malé porovnání obrázek v příloze. Štouravá otázka, vidíš ten rozdíl?

jirkan píše:A taky u CODE 75 bude mít řada vozidel problémy s dvoukolími, a to nejen ty starší - každý holt nejezdí na RP25.

Já mám tedy opačnou zkušenost. Všechny vozidla splňující normu NEM 310, která definuje maximální výšku okolku na 1,2mm, tak bez problémů po tomto kolejivu projedou. Tedy jinými slovy vozidla vyrobená po roce cca 1995 (už je to 24let, letí to:-)) jsou plně kompatibilní s Peco Code75. Tato bezproblémová průjezdnost je způsobena tím, že vnitřní drobné kolejivo je snížené tak, aby se tam okolek výšky 1,2mm vešel. Nejde to samozřejmě zobecňovat na všechny kolejiva, pokud bych vzal pruty Code75 a nasunul je do podloží od Tilliga, tak tam projede pouze RP25.
Můžu se zeptat na konkrétní vozidlo, které po Peco Code75 neprojede? Samozřejmě kromě starých Piko modelů před rokem 89, které mají dvojkolí ve tvaru mexických klobouků:-).