Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod hummus » čtv 11 úno, 2016 7:37 pm

Tak dnes jsem ji viděl naživo v obchodě AMB a musím říct, že mě peršing od MTB dost překvapil. V podstatě sohlasím s tím co napsal A2C. Podle fotek jsem to čekal mnohem horší. Na první pohled jsem v modelu poznal Peršinga. Jasně, má všechny výše popsané nedostatky jako kratší okna v kabině, podivné podvozky nebo nepřesné klimatiční jednotky, ale "naživo" ten model navypadá vůbec špatně.
Jako hlavní problém modelu vidím jeho nástřik. Neostré přechody a "zafouknutí" barvy jsou dost vidět. Pak je taky dost problematické vedení 3KV na střeše. Ve skutečnosti jsou tam trubky. Na modelu to vypada jako by tam byl od polopantografu jen "pohozený" kabel bez jakéhokoliv uchycení. Plastový polopantograf na mě působil divně. Nevím, možná je stříknut jinou barvou než zbytek modelu (nebo je jen v barvě plastu), ale nepůsobí to jednotně. Hlavice pantografu je jedním slovem hnusná.
Co se týče srovnání s modelem od PIKO, tak v obchodě AMB jsou ve stejné vitríně o patro výš dva modely bastardů od PIKO a vedle bastardů PIKO se MTB rozhodně nemá za co stydět. Myslím, že jak už tu někdo psal, tak 95% modelářů bude s lokomotivami x6x od MTB velmi spokojených.
Otázkou bude pojezd. Ale snad už nebude MTB opakovat podobnou chybu, jako s motory u šestikoláků.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 598
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod E27 » čtv 11 úno, 2016 8:19 pm

hummus, a práve na takýchto zákazníkov MTB vsádza...

Takže sa môžeme vlastne všetci strčiť s kritikou do zadnej časti tela a celé toto vlákno = jalovina.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod JamesBond007 » čtv 11 úno, 2016 8:21 pm

s buřtem budu taky spokojený ale jedině na talíři.

95%...?.....moc bych tomu nefandil a milimetrovému rozdílu mezi nárazníky už vůbec NE!
JamesBond007
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát 22 led, 2016 4:44 pm

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod 362.001 » čtv 11 úno, 2016 9:23 pm

E27 píše:hummus, a práve na takýchto zákazníkov MTB vsádza...

Takže sa môžeme vlastne všetci strčiť s kritikou do zadnej časti tela a celé toto vlákno = jalovina.

A práve tohto som sa aj ja bál. Celá snaha chcieť a snažiť sa o čosi lepšie je zbytočná.
90 percentám zberateľov netreba modely, stačia hračky. Má to štyri kolečka, je to hranaté, trčia z toho nejaké zberače? Jeeej, to musí byť peršing! Krásny. Vykúpim celú predajňu.
362.001
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 07 lis, 2010 7:27 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Kulsud » čtv 11 úno, 2016 10:36 pm

Řada lidí to bude opravdu vnímat tak, jak jste popsali. Prostě vidí ten model, který na první pohled nevypadá špatně a detaily nezkoumá. Nechci ty chyby omlouvat. Zajímá mě příčina. Neříkejte, že zadavatel bude u různých výrobců - tedy zřejmě kastle, požadovat:" Hlavně to udělejte hodně hnusný a nepřesný, tak bych to opravdu moc rád chtěl a tak bych to chtěl prodávat." To asi ne. Musí to přeci mít nějaký logický důvod. Nemožnost konstrukčně model zmenšit nachlup 1:87? Kastle a pojezd, aby spolu mohly fungovat, musí doznat změn, které neodpovídají realitě? Nevím, jen mudruju :-) Nechce se mi věřit, že by byl výrobce takový diletant a flink.

K motoru, je mi jasné, že třípolový motor nemá na motor pětipolový. Ale je to skutečně taková tragédie, jak popisujete? To by muselo MTB řešit xxx reklamací, které by asi neustálo ne? Pokud někdo jezdí pravidelně, pak ten motor, jak popisujete, musí do dvou let oddělat...
Kulsud
 
Příspěvky: 471
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod A2C » pát 12 úno, 2016 4:20 am

Opravím ťa, do dvoch mesiacov, na 2 roky sa nemusí čakať :)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Kulsud » pát 12 úno, 2016 6:45 am

Tak to začnu jezdit teda intenzivněji, abych to stihl do lhůty :-)
Kulsud
 
Příspěvky: 471
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod viky » pát 12 úno, 2016 6:48 am

Kulsud píše:Řada lidí to bude opravdu vnímat tak, jak jste popsali. Prostě vidí ten model, který na první pohled nevypadá špatně a detaily nezkoumá. Nechci ty chyby omlouvat. Zajímá mě příčina. Neříkejte, že zadavatel bude u různých výrobců - tedy zřejmě kastle, požadovat:" Hlavně to udělejte hodně hnusný a nepřesný, tak bych to opravdu moc rád chtěl a tak bych to chtěl prodávat." To asi ne. Musí to přeci mít nějaký logický důvod. Nemožnost konstrukčně model zmenšit nachlup 1:87? Kastle a pojezd, aby spolu mohly fungovat, musí doznat změn, které neodpovídají realitě? Nevím, jen mudruju :-) Nechce se mi věřit, že by byl výrobce takový diletant a flink.

K motoru, je mi jasné, že třípolový motor nemá na motor pětipolový. Ale je to skutečně taková tragédie, jak popisujete? To by muselo MTB řešit xxx reklamací, které by asi neustálo ne? Pokud někdo jezdí pravidelně, pak ten motor, jak popisujete, musí do dvou let oddělat...


Stím motorem je to asi takhle:

http://www.mkzdar.cz/stavba-kolejiste/stavba68

Já kupoval modely s vědomím že tam jsou 5-ti polové motory.
Ejhle!!! ono se ukáže časem že tam jsou motory které jsou náchylné na provoz a plíšky které jsou místo uhlíků mizí doslova před očima.
Bohužel za mne: i kdyby teď MTB dávalo do modelů kvalitní motory tak moje důvěra je nulová.
Jěště bych čekal že firma provede výměnu motorů všem zákazníkům když se stala chyba byť zavyněná subdodavatelem.
Ale je asi jednodušší dělat mrtvého brouka, vyměnit jen pár motorů jako reklamaci.
Spousta znás má modely vystavené, jen občas je projedou a do dvou let reklamaci nepodají.
Těm co modely jezdí denně na veřejných kolejištích tak stejně mají smůlu protože modely nejsou na komerkční použití.

Co se týče tvarové věrnosti modelů. Tady nejde o kompromis kvůli pojezdu.
Vyhrává kvantita nad kvalitou.
Je tam spousta zbytečných chyb, které nemají žádný důvod ani by správné provedení nezdražilo výrobu formy.
Je sice hezké že výrobce má snahu na modelu udělat kulisu, plux 22, osvětlení stanoviště strojvedoucího, vynaložit tolik úsilí na loukoťová kola.
Bohužel tvarová nepřesnost a provedení některých detailů degraduje modely na hračky a nekvalitní motory je degradují na hračky předražené a nepoužitelné do stálého provozu.

Těm co si model MTB koupí přeji ať jim model slouží a mají z něho velikou radost.
viky
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 12 úno, 2016 12:33 pm

radula63 píše:šíře kabiny : 33,5 mm je asi mírně větší (měřena šířka kabiny pro fíru v místě čelních oken), nejsem si jist přesně o kolik, ale je to uváděno z důvodu průjezdu menšími oblouky.
Takže záleží zda hůře měřím já, nebo oměření panem strojvedoucím, či jsou skutečně rozdíly oproti přesnému přepočtu. Myslím si, že rozměry nejsou tak šílené, jak se tady uvádí.


Zdar, sleduju debaty o 163 celkem chladně. Elektrické lokomotivy mě moc neberou a raději si naspořím na pěknou páru nebo diesel, nebo počkám na opravdu pěkný model, který mě chytí za srdce.
Ale zajímalo by mě, kde jste došli k údajům o tom, že je model širsí něž skutečné loko. Aspoň tak jsem pochopil několik rozhorlených příspěvků.
Když porovnám údaje o skutečné lokomotivě (zdroj prototypy.cz) ta je široká 2940mm, po přepočtu 33,79 mm, tedy pokud je model široky 33.5 je o 0,29 mm užší !!!
Tento rozdíl se mi zdá opravdu zanedbatelný a nepostřehnutelný pouhým okem.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod drobecoct » pát 12 úno, 2016 1:08 pm

Ja som nameral šírku karosérie niečo cez 35 mm (merané zospodu pravítkom, posuvné meradlo na predajni nemali).
drobecoct
 
Příspěvky: 64
Registrován: čtv 23 úno, 2012 10:14 am
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Michal Dalecký » pát 12 úno, 2016 1:42 pm

Piko 34.9mm
ČS Train 37.5mm
MTB vidíte
Přílohy
20160212_143756.jpg
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod sidlo » pát 12 úno, 2016 1:54 pm

Tak tohle je "podpásovka" na ty co nazývají MTB buřtíkem a vzývají ČS train. :lol:
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod 362.001 » pát 12 úno, 2016 2:23 pm

sidlo píše:Tak tohle je "podpásovka" na ty co nazývají MTB buřtíkem a vzývají ČS train. :lol:

Neviem, o akej podpásovke píšeš. Myslím, že každému jednému, čo na tvarovej presnosti modelu záleží, o tomto rozhodujúcom neduhu kasne ČStrain vie. ČStrain je celkom fajn až na zopár detailov, resp. proporčných nepresností; tento kompromis bol bohužiaľ prijatý ešte dávno, keď firma uvažovala motorizáciu pojazdom prevzatým zo starého PIKA. No a keďže PIKO ES499.0/E499.2 boli o tiež o tie 2-3 mm širšie, musel ČSTrain "napasovať" kasňu na tento širší pojazd. To, že prečo nakoniec z toho zišlo, prečo sa PIKO rozhodlo ísť do ťaženia s novým bastardom a vlastným novým pojazdom samo, prečo ČStrain napokon skončil iba pri polostavebniciach, je už vecou a politikou výrobcov samotných, do toho ja nevidím.
Nám ako modelárom tu holt ostala tvarovo celkom vydarená, no nemodelovo široká kasňa ČStrain (z ktorej dva modely mám aj ja), "normálne" široký PIKO bastard a nejaké tie odliatky, prípadne lepty, ktorých úlohou bolo viac-menej skĺbiť výhody oboch.
Každému chýba dačo, ono vlastne, ak by ČStrain urobil tú kasňu správne širokú, boli by sme si myslím, že s modelom spokojní a nik by tu nevkladal nádeje do MTB-čka.
My, kritici MTB sme tajne dúfali, že karosériu by mohli mať aspoň v kvalite ČStrain, akurát správne širokú. Nič viac nič menej. Odpustil by som im aj keby skopírovali tých pár tvarových nedostatkov, žalúzie odporníka EDB, vystúpenie bočnice po 4. prelis atď..
Z MTB som ja osobne smutný len preto, že jednu veľkú boľačku odstránili, čo je veľký krok vpred, ale v iných veciach išli 5 malých krokov dozadu.
362.001
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 07 lis, 2010 7:27 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod 362.001 » pát 12 úno, 2016 2:24 pm

Sorry za redundantný príspevok, mikinko ma predbehol.
362.001
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 07 lis, 2010 7:27 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod JamesBond007 » pát 12 úno, 2016 3:56 pm

sidlo píše:Tak tohle je "podpásovka" na ty co nazývají MTB buřtíkem a vzývají ČS train. :lol:


Sorry ale dal si vlastňáka!
ČS Train je sice už historie ale byl uzpůsoben na použiti pojezdu pika ES499.0 a proto byl široký a vzhledem,že MTB stvořilo model od základu nový!.....tak nastal error a Báňa to sprostě ošulil jen jak se dalo a to plovouci uložení podvozku je ještě lepší odrbávka!
Model nemá žádný rozměr,který by měl něco společného s měřítkem 1/87! a na karoserii jsem naměřil u MTB šířku 37,20mm.
Podle obrázku mě udivuje co vytořil za dlouhou kládu jako vzduchovou jímku!,to samo odpovídá za všechno co se zmršilo a celé je to BUŘT.

A co rozměr vzdáleností nárazníků od sebe?.....to je vcaku!
JamesBond007
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát 22 led, 2016 4:44 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků