E499.0 / 140 od MTB v H0

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod martin tichý » čtv 06 říj, 2022 9:12 pm

Trochu jsem doufal ve všelijaká zkreslení objektivů apod, ale zdá se, že ta kulatá okna jsou opravdu nepřesně umístěná, na TT modelu se zdají být správně, tomu opravdu nerozumím, nejspíše modely TT a HO tvoří jiní lidé, neb jak se říká, "za vším hledej člověka" a tohle je toho důkazem. Na druhou stranu mě potěšila ta paprsková kola, moc bych v to nedoufal, ale třeba by se dala pořídit jako náhradní díl a vybavit jimi bobiny 141, pakliže jsou tedy rozměrově shodné...??
Ciboch
martin tichý
 
Příspěvky: 308
Registrován: ned 19 črc, 2009 12:43 pm
Bydliště: Milovice

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod Mcx » pát 07 říj, 2022 9:24 am

Je poněkud komediální porovnávat skutečnost vozidla podle modelářského výkresu ze starého Železničáře. To žádný typák není a navíc v té době již tovární typák byl jen "orientační výkres" z kterého se nic odměřovat nedá! Takže musíte si pořídit sestavné výkresy bočnice..... a pak měřit.... a je to vůbec třeba??
A tak to opět skončí nesmiřitelným bojem těch, kterým nějaká nepřesnost nevadí (a který model je nemá :lol: ) a model si koupí s těmi kteří se budou navzájem utvrzovat jak je vše špatně.... a takový model nikdy proboha nikdy. A pravda je někde napůl.
Jen když se podíváte na tovární fotografie bobin 001,014, 084 zjistíte jak se měnila poloha pruhů přes okna, osy oken podle fotek úplně nelícují...... a je to prostor k nekonečnému boji, stačí se kouknout na tvary pluhů s jakými lokomotiy vyjížděly.......
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod JaroHo » pát 07 říj, 2022 9:54 am

Pravda, na ty různé druhy pluhů jsem taky narazil :wink:
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1423
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod U37008 » pát 07 říj, 2022 1:03 pm

Trošku jsem ve fotkách s E 499.0 pokoukal a co se týče ochranných pluhů nenašel jsem mezi nimi zřetelného rozdílu, mimo bočních okrajů, kde je různé zkosení. Fotky pocházejí z let 1983 - 1988. Na fotkách je též pěkně vidět poloha bočních kulatých oken.
Přílohy
PA070634.JPG
PA070637.JPG
PA070638.JPG
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 231
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod U37008 » pát 07 říj, 2022 1:24 pm

Zásadní problém u modelového pluhu je absence 6 svislých otvorů ve středové části, na pluhu bez vybrání pro kulisu tyto otvory jsou. Dále potisk pluhu neodpovídá skutečnosti. mě se zdají bílé pruhy o malinko širší a červené mají jiný sklon a jako celek to působí dost divně.
Přílohy
PA070640.JPG
PA070636.JPG
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 231
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod Mcx » pát 07 říj, 2022 3:13 pm

U37008 píše:Zásadní problém u modelového pluhu je absence 6 svislých otvorů ve středové části, na pluhu bez vybrání pro kulisu tyto otvory jsou

Vážně??
Bobina_01.jpg

Bobina_02.jpg

Bobina_03.jpg
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod Mcx » pát 07 říj, 2022 3:18 pm

Tady pro zajímavost rozdíl oken, pluhu
Bobina_04.jpg
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod martin.havranek » pát 07 říj, 2022 3:23 pm

Díry do pluhů se dodělávali až za provozu (kvůli chlazení trakčních motorů), stejně jako se přidala druhá bedna s baterkama mezi podvozky.
Rozdílných pluhů jsem si nikdy v životě nevšiml, i když za posledních deset let jsem se dostal profesně na skoro všechny stále provozní stroje E499.0. Dalo by se to podložit fotkami?
martin.havranek
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 11 říj, 2019 9:54 am

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod Mcx » pát 07 říj, 2022 3:41 pm

Okna skoro jako tady :lol: toto tvrzení je taky trochu mimo :Čelní okna upraveny.
Tím nepolemizuji že u jedničky jsou trochu nižší než by měly být, ale hlavně jsou zcela jiné !
Bobina_05.jpg
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod Aleson » pát 14 říj, 2022 10:59 am

Mám prosbu. Nemá někdo možnost změřit na skutečné lokomotivě ( muzejní, IDS ....) průměr těch kulatých oken a šířku jejich rámu ? Stačilo by těch neotevíracích .... Já se k žádné Bobině bohužel nedostanu :cry:
Aleson
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod pavmar » pát 14 říj, 2022 11:11 am

Aleson píše:Mám prosbu. Nemá někdo možnost změřit na skutečné lokomotivě ( muzejní, IDS ....) průměr těch kulatých oken a šířku jejich rámu ? Stačilo by těch neotevíracích .... Já se k žádné Bobině bohužel nedostanu :cry:


možná zítra pojedu do lužné tak zaměřím pokud to pomuže a co děláš pro zajímavost..
díky Pavel
H0
Moduly a kolejiště
Epocha IV-V
DCC MINIBOX
pavmar
 
Příspěvky: 284
Registrován: ned 10 úno, 2008 8:12 pm

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod Aleson » pát 14 říj, 2022 5:17 pm

Přemýšlím o nějakých úpravách modelu. Víc jsem ti napsal do SZ. Ještě by mě zajímala ta vzdálenost horního bodu rámu kulatého okna od rýny, kdyby to šlo. Děkuji.
Aleson
 
Příspěvky: 388
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod martin tichý » pát 14 říj, 2022 9:22 pm

Moje troška do mlýna..pořídil jsem si hnedle dva kousky tohoto modelu, neb výrobce, možná poněkud nezvykle, začal jedním z těch TOP barevných provedení, krásné snad budou i ty další, ale tohle je klasika starých dobrých osmdesátek, ta by neměla chybět žádnému středněvěkému mašinkáři. Nebudu hodnotit již zmíněné dojmy ohledně oken, to už zde zaznělo.., za mě je zpracováním model velmi dobrý, nástřik je kvalitní, přechody barev bezchybně řežou, mašinka jede naprosto tiše a plynule (srovnám-li s upištěnou barčou ROCO), moc se mi líbí paprsková kola, mají tam být a jsou tam, konečně!!!, trochu ale postrádám větší smysl pro detail, některá madla, nevsazené stěrače již od výrobce, poněkud "humpolácké" smetáky, či nepředvrtané otvory pro pneuhadice, to je dnes již téměř standart u většiny renomovaných výrobců, na druhou stranu v dnešní době cena okolo 5 tis je za takovýto model více, než přijjatelná.
Ciboch
martin tichý
 
Příspěvky: 308
Registrován: ned 19 črc, 2009 12:43 pm
Bydliště: Milovice

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod jirie123 » pát 14 říj, 2022 9:30 pm

SOUHLAS!
Ty smetáky by se nedaly
nahradit něčím
vhodným?
jirie123
 
Příspěvky: 470
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: E499.0 / 140 od MTB v H0

Příspěvekod JaroHo » sob 15 říj, 2022 4:32 am

Mašinku mám od včera, ty okýnka mi přijdou v reálu na modelu(rámečky) tlustější a i víc napasovaný ku střeše než na modelu foceném, v TT jsou deecentnější a vypadá to líp. Další co mě mrzí že tam není pluh bez spáry pro výkyv kinematiky. :oops: Jen dva pluhy na modelu(žabí tlamy) :roll:
dopoledne cvaknu a dám na rajče
p.s.: povrchovka je ale parádní, i tabulky. Přišla mi ještě barča se žlutým bleskem a ta má taky luxusní povrchovku!!! řekl bych teď roco MTB 0:1
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1423
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků