Trochu odbočím... Vemu to od konce řetězce... On si z té prodejní ceny něco veme stát jako DPH a něco i prodejce (taky musí z něčeho žít). Na tuhle kalkulaci zdejší diskutéři rádi zapomínají. Někdy tato srážka (marže a DPH) může být i 50% (někdy víc, někdy míň) prodejní ceny. Mluvím teď všeobecně. Například : 2.300,- prodejní ceny je cca 19stovek cena bez DPH, a kolik je marže prodejce modelů nevím. A i z té ceny, za kterou to jde od MTB si něco sebere stát.... daně z platu zaměstnanců, daně za energie apod... To samé i prodejce. Musí zaplatit nájem, energie, zaměstnance atd. a krom jiného také chce mít nějaký zisk.
Tím jsem chtěl hlavně říci, že ti, co argumentují, že si to za zlomkovou cenu doma udělají sami, tak nekalkulují s tím, co jsem psal výše.
Ale jasně, to nikdo nezpochybňuje, že plná kupní cena nejde do kapsy MTB. Ale to, co popisujete, se týká každého modelu. Copak od jiných výrobců neinkasuje stát DPH? A prodejce nemá marži v desítkách %? Atd. atd. Tedy pozice výrobců je v tomto stejná. A já, jako koncový odběratel, si tedy radši koupím vůz Roco, Piko, ACME s přípravou na osvětlení a v nesrovnatelně lepší kvalitě za 1400-1600 Kč než rádobymodel od MTB za 2400. Nebo tedy za stejnou cenu seženu už osvětlený Btax od Roca...