NOVINKY H0 2018

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Eury » pon 09 črc, 2018 1:04 pm

Ja by som dvojkolia RP25 bral skor ako vyhodu nie ako nevyhodu... Praveze model s nimi jednak vyzera lepsie a jednak "nepocita prazce" na modelovom kolajive. Noveho sergeja sice nemam ale nizke okolky ma aj cmeliak od Roco a s jazdnymi vlastnostami som kvoli nim nemal zatial ziadny problem, skor naopak...
Eury
 
Příspěvky: 31
Registrován: čtv 17 led, 2013 9:22 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod mikinko » pon 09 črc, 2018 1:18 pm

Eury píše:Ja by som dvojkolia RP25 bral skor ako vyhodu nie ako nevyhodu... Praveze model s nimi jednak vyzera lepsie a jednak "nepocita prazce" na modelovom kolajive. Noveho sergeja sice nemam ale nizke okolky ma aj cmeliak od Roco a s jazdnymi vlastnostami som kvoli nim nemal zatial ziadny problem, skor naopak...

Tak ono ani tie povodne dvojkolia urcite nepocitali prazce (máme 1,9 mm kolajivo). Na druhej strane je ale pravda, ze nizke okolky si vyzaduju precizne položenie kolaji a hlavne výhybiek .... neda sa nimi bez problémov jazdit na kde-com ... Samozrejme, Sergej je dostatocne tazka masinka na to, aby sa nejaký problém s vykolajenim nevyskytoval ....
mikinko
 
Příspěvky: 936
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Eury » pon 09 črc, 2018 1:43 pm

Ano, na beznom kolajive prazce npocitaju ani bezne okolky (neratam niektore stare PIKO vagoniky) ale na modulovych stretnutiach nie je uplne zriedkave ani pouzitie kolajiva code55 (1,4mm) a tam sa vyzaduje RP25. Popravde na Slovensku som sa s tym zatial nestretol ale v Rakusku a Madarsku ano a myslim, ze aj v Cesku boli take vetvy na modulovom kolajisku.
Eury
 
Příspěvky: 31
Registrován: čtv 17 led, 2013 9:22 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod mikinko » pon 09 črc, 2018 1:53 pm

Eury píše:Ano, na beznom kolajive prazce npocitaju ani bezne okolky (neratam niektore stare PIKO vagoniky) ale na modulovych stretnutiach nie je uplne zriedkave ani pouzitie kolajiva code55 (1,4mm) a tam sa vyzaduje RP25. Popravde na Slovensku som sa s tym zatial nestretol ale v Rakusku a Madarsku ano a myslim, ze aj v Cesku boli take vetvy na modulovom kolajisku.

Tak ja som zastancom kompromisu medzi modelovostou a funkcnostou. Modelovost vyzadujem len do tej miery, dokial to nezacne mat vplyv na funkcnost (problemy s prejazdom, vykolajovanim na komplikovanejsich usekoch trate, stanice). Takze v zasade absolutne neriesim velkost okolkov - hlavne aby to spolahlivo jazdilo. Lebo aj krasne prevdená Bp 903 od Rivy mi riadne liezla na nervy svojim vykolajovanim (co z toho, ze vzdialenosti medzi dielmi su super modelove, ked mi to v skrytej stanici a na vedlejasej trati obcas vykolajilo). Nastastie jemne zbrusenie vnútorných hran problem definitivne odtranilo .... V tomto smere musim uznat, ze Roco bolo zatial bezkonkurencné - mám mnozstvo modelov a ani u jedného som nemusel dodatocnými upravami riesit problémy s jazdnými vlastnostami alebo rozpojovaním KKK, ..... A len tak medzi recou - naco je vlastne dobré kolajivo s vyskou 1,4 mm .... teda okrem toho, ze su s tym problémy .....
mikinko
 
Příspěvky: 936
Registrován: ned 06 pro, 2009 7:05 am
Bydliště: Žilina

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Rudolf » pon 09 črc, 2018 3:33 pm

alik píše:Nový sergej má také jiná dvojkolí s výrazně nižšími okolky (dřívější verze 1,1, nový 0,85 mm), což bohužel snižuje provozní spolehlivost na jiném, než výborném kolejivu (původní sergej projel všechno, u nového to již neplatí).


Podívej se, na kterém dvojkolí jsou bandáže. Pokud jsou v podvozcích na pozici u kraje lokomotivy, tak je to stejný problém jako měl čmelák viz. zde viewtopic.php?f=15&t=8373&start=240#p202798 , stačí pak přesunout bandážovaná dvojkolí a dát je v podvozcích na pozici ke středu lokomotivy.

Ruda]
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 732
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Brejla » pon 09 črc, 2018 5:10 pm

mikinko píše: ..... A len tak medzi recou - naco je vlastne dobré kolajivo s vyskou 1,4 mm ....

.... Třeba to dobře vypadá a dá se na to dívat ....

mikinko píše: .... teda okrem toho, ze su s tym problémy .....

Problémy vznikají hlavně při nekvalitní pokládce kolejiva. Při pečlivé práci problémy nejsou.
Brejla
 
Příspěvky: 885
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod jirkan » pon 09 črc, 2018 6:17 pm

Já jsem jednoho ze svých sergejů pokusně odbandážoval a i když tahá méně než dříve, tak mým požadavkům plně vyhovuje (vlak kolem padesáti náprav, stoupání skoro tři promile). A aspoň to nešpiní koleje. Takže až budu mít energii, tak objednán nápravy bez bandáží i pro ostatní.
jirkan
 
Příspěvky: 649
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod alik » pon 09 črc, 2018 7:03 pm

Rudolf píše:
alik píše:Nový sergej má také jiná dvojkolí s výrazně nižšími okolky (dřívější verze 1,1, nový 0,85 mm), což bohužel snižuje provozní spolehlivost na jiném, než výborném kolejivu (původní sergej projel všechno, u nového to již neplatí).


Podívej se, na kterém dvojkolí jsou bandáže. Pokud jsou v podvozcích na pozici u kraje lokomotivy, tak je to stejný problém jako měl čmelák viz. zde viewtopic.php?f=15&t=8373&start=240#p202798 , stačí pak přesunout bandážovaná dvojkolí a dát je v podvozcích na pozici ke středu lokomotivy.

Ruda]


Byly na kraji, výměna pomohla proti vykolejování. Akorát častěji při pomalé jízdě na zhlaví vynechává zvuk (bandáž to v této pozici víc nadzvedává a odlehčuje sběrací nápravy) holt chtělo by to nahradit bezbandážovanými dvojkolími, ale zatím nejsou na skladě. Jinak nevím, co to znamená zvuk "Henning", ale Elektrolux by byl příznačnější, nedá se to poslouchat (naštěstí existuje kvalitní alternativa).
alik
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon 27 srp, 2012 5:02 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod hapetr » pon 09 črc, 2018 10:33 pm

Chtěl bych se zeptat Rudolfa kterou "dřívější" verzi má na mysli-z kterého roku, osobně nemám s novějším Sergejem žádné problémy. A k tématu soukolí bez bandáží-originál nebandážovaná soukolí kupuji na každý diesel i elektriku,v tahu žádný problém, 8-10 rychlíkových vozů i do stoupání v pohodě.
hapetr
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 04 říj, 2013 8:12 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Rudolf » úte 10 črc, 2018 2:21 pm

hapetr píše:Chtěl bych se zeptat Rudolfa kterou "dřívější" verzi má na mysli-z kterého roku, osobně nemám s novějším Sergejem žádné problémy. A k tématu soukolí bez bandáží-originál nebandážovaná soukolí kupuji na každý diesel i elektriku,v tahu žádný problém, 8-10 rychlíkových vozů i do stoupání v pohodě.


To bylo myšleno trochu jinak - pokud má někdo s novým sergejem s nízkými okolky problém s vykolejováním a zároveň jestli má nový sergej bandáže na krajích nápravách, tak to může být podobný problém jako byl dříve se čmelákem. U něho stačilo dvojkolí s bandáží posunout a bylo po problému. Samozřejmě řešení s výměnou za nebandážované dvojkolí je lepší a sám to také dělám.

Ruda
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 732
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod JarPi » úte 10 črc, 2018 6:45 pm

Dobrý den, měl bych ještě dva dotazy k Sergejovi:
- V příbalovém balíčku jsou přiložena 4 zrcátka, 2 menší a 2 větší. Dle návodu patří na model všechny 4, a to na pravou stranu větší, na levou menší. Upřímně řečeno, nikdy jsem si na Sergejích nevšiml žádných zrcátek, ty jsem vždy považoval až za výdobytek moderní doby. Při podrobném prohlížení fotek Sergejů je ale na některých něco vidět, co vypadá jako to malé zrcátko, na pravé straně. Ví prosím někdo, jak to bylo u našich Sergejů se zrcátky v té době?
- V příbalovém balíčku jsou taktéž přiloženy správné malé hranaté zaoblené nárazníky. Má někdo prosím zkušenost, jak velké násilí je potřebné resp. přípustné na demontáž kulatých bez poškození? Zatím jsem to jen tak letmo zkusil a zdá se, že drží dost pevně. Nechtěl bych dopadnout jako u ES499 od ACME, kde byly háky a hadice zalepené a při demontáži jsem poškodil nejenom je, ale částečně i lokomotivu?
Děkuji za informace.
JarPi
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte 09 pro, 2014 7:09 pm
Bydliště: Jihlava

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod jipol57 » úte 10 črc, 2018 7:10 pm

Na nových skutečně zrcátka byly. Ale jestli si dobře vzpomínám, tak všechny 4 stejné, čtvercové 8 až 10cm velké, panoramatické. Ale dlouho tam nevydržely a zbyl z nich jen drátový držák.
jipol57
 
Příspěvky: 113
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod hapetr » úte 10 črc, 2018 11:10 pm

Rudolfovi.....OK-rozumím, přesto jsem tento problém nikdy neměl. Ono hodně záleží od koho fabrika bandáže bere nejsou stejné jak materíálem tak i kvalitou výroby,pak může nastat problém s vykolejováním a také s větší či menší mírou špinění kolejí. Trošku odbočím-je samozřejmé že i při "bezbandážovém" provozu dochází k znečištění kolejí i když zdaleka ne tolik,záleží také na materiálu soukolí.Např. u mašin Nové Piko typu 118.4,119 a Ragulin atd. jsou ze světlého kovu,ani není potřeba je čistit a bordýlek se na ně vůbec nechytá a nijak koleje nešpiní ale např. Čmelák Piko je má z tmavšího materiálu a je potřeba je čas od času očistit.Pravda je že u mašin šestikolek ať Roco nebo Nové Piko se nejvíc bordýlku chytá na prostřední soukolí,hlavně pokud je hnací.
hapetr
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 04 říj, 2013 8:12 pm

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Rudolf » stř 11 črc, 2018 5:21 pm

hapetr píše:Rudolfovi.....OK-rozumím, přesto jsem tento problém nikdy neměl. Ono hodně záleží od koho fabrika bandáže bere nejsou stejné jak materíálem tak i kvalitou výroby,pak může nastat problém s vykolejováním a také s větší či menší mírou špinění kolejí. Trošku odbočím-je samozřejmé že i při "bezbandážovém" provozu dochází k znečištění kolejí i když zdaleka ne tolik,záleží také na materiálu soukolí.Např. u mašin Nové Piko typu 118.4,119 a Ragulin atd. jsou ze světlého kovu,ani není potřeba je čistit a bordýlek se na ně vůbec nechytá a nijak koleje nešpiní ale např. Čmelák Piko je má z tmavšího materiálu a je potřeba je čas od času očistit.Pravda je že u mašin šestikolek ať Roco nebo Nové Piko se nejvíc bordýlku chytá na prostřední soukolí,hlavně pokud je hnací.


V mém případě to byl úplně nový čmelák Roco.

Ruda
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 732
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: NOVINKY H0 2018

Příspěvekod Polabský » stř 11 črc, 2018 6:56 pm

Vážení,
nechci poučovat ale toto se místy nedá číst !!!!!
Soukolí = kola které jsou spolu v záběru a přenášejí nějaký výkon, převody, viz :
https://cs.wiktionary.org/wiki/soukol%C3%AD
Dvojkolí = dvě kola propojená zpravidla pevnou hřídelí, které nesou železniční vozidlo, mohou i přenášet výkon, viz: https://www.parostroj.net/technika/dvoj ... ojkoli.htm

Nechci prudit ale diskusím to dost ubližuje, hezký den !!
Polabský
 
Příspěvky: 507
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Marian a 3 návštevníků