Stránka 10 z 11

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 22 dub, 2013 7:01 pm
od milan ferdián
Hmm a kde je to slibované metro :?: :?: :?:

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 22 dub, 2013 7:43 pm
od mkcompTT
milan ferdián píše:Hmm a kde je to slibované metro :?: :?: :?:


Bylo tam, ale bylo pořád v obležení dětí, takže se tam nedalo pořádně dostat. Snad příště :) :wink:

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: čtv 16 črc, 2015 2:29 pm
od sotous
Po delší době návštěva KŽ s rodinkou, manželka nevlaková, děti 1 vlakař, druhý Legař, proto názory jsou subjektivní na čem se všichni shodli.

o celkové koncepci toho bylo napsáno dost, tak napíšu něco pro případné zájemce o návštěvu:

všem doporučuji využít akce ČD s místenkou, tzn místenka za 35 + vstup 50 u kasy ČD, celkem tedy 85 Kč na osobu což je super oproti normálínu vstupu myslím za 270,-

Co se ním líbilo:
- ukázky Lega, Igráčci a další tematické celky
- ženám se bude líbit historické pokojíčky pro panenky
- na každém rohu sedadla z vlaku pro unavená těla
- na kolejišti scénky které si děti pouští tlačítkem
- ve vitrinách modely skutečných staveb

ce se nelíbilo
- dost těžký až vydýchaný vzduch

velké kolejiště:
líbilo:

noční osvětlení, vše LED
Plzeňský kraj - hlavní nádraží, dinopark a pěkná příroda okolo, drobné scénky, figurky, kempy apod
Praha - jezdící osvětlené tramvaje, reálně vyhlížející stavby i okolí Vltavy
modely hradů a dalších památek a staveb
koncert, filmový festival...

nelíbilo:
Ústecký a Liberecký kraj / kromě Ještědu ten je super/ - dost chaotické
množství, řazení a délka souprav - jinými slovy skoro nic nejezdilo

co mě zarazilo na místech kde mají být další kraje žádné náznaky další stavby ale např nově rozestavěný Chugington, ETS... že by rezignace na další stavbu?

Shrnutí - za 85 Kč doporučuji k návštěvě, akce trvá myslím jen do podzimu

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: stř 22 črc, 2015 9:02 pm
od kecu.p
Nač stavět když se budou stěhovat ... na Palmovku ... hned vedle výpravní budovy Praha Libeň dolní nádraží

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: úte 04 úno, 2020 6:19 pm
od Jindra Charvat
Dnes jsem s manželkou navštívil Království železnic na Smíchově. Měl jsem si nejdříve přečíst komentáře na této stránce. Neudělal jsem to - moje chyba. Prosím neopakujte ji.
V poměrně krátké době jsem navštívil kolejiště ve Žďáru, následně v Pečkách, v neděli Chrudim a dnes po dvou dnech - Smíchov. Teď se trochu stydím, že jsem předchozí dal do jedné věty se Smíchovem. Doporučuji na Smíchov bez dětí nechoďte, protože jen jejich úsměv a dětský nadšený obličej Vás může nadchnout.
Pozitiva:
- je to prostorné - opravdu velké
- mají tam i papírové modely z ABC a spol. a další hračky, spousta hraček (a panenek) i celé rypadlo z MERKURA a všechny igráčky... Proboha ale, je to, nebo spíše má být, království železnic.
A zbytek: lacinost a komerčnost
Čím začít? Prvné co mě na modelu zarazilo byl spadlý sloup veřejného osvětlení (ne ten úmyslně spadlý při nehodě) a pomyslel jsem si i mistr se jednou utne a ledabyle sloup připevní do podkladu. Při desátém takto padlém sloupu jsem to přestal počítat. Celá řada stojících vykolejených vagonů (opět nemyslím ty úmyslně vykolejené). A to noční setmění, úžasné, svítily jen lokomotivy (dvě ani ty ne) a Railjet svítil při jízdě vpředu červeně. Po dlouhé prohlídce jsem našel jeden svítící odstavený vagonek, takže provozovatelé jistě vědí, že existuje osvětlení osobních vagonů :? .
Takové drobnosti, že každý nákladní vlak zastaví ve stanici ani nebudu zveličovat. No a řazení vlaků, to nejde popsat, to se musí zažít :(.
Chtělo si mě řvát smíchy nebo brečet, když jsem si vzpomněl na zdejší diskuze, že vagonek toho a toho čísla nepatří k této a tamté lokomotivě. Běžte se podívat do království železnic a klidně můžete nechat tahat railjeta prvorepublikovou francouzkou parní lokomotivou. Tedy tu párovku (ani francouzkou :) ) jsem tam neviděl v pohybu ani jednu. Přitom vstupné je dost velké, aby například k Leonardu od Roca koupili origoš vagony a dlouhej uheňák, že by v realitě středočeského kraje spíše táhla 7 MW škodovácká 380, která se vedle ploužila s 3 historickými vagonky, než 4 MW Vectron atd.
Laciné polystyrenové skály a barva místo gelové vodní hladiny v kombinaci s okousanými okraji jednotlivých desek to dovršily. A když najdete kousek krajiny, kterou typnete tak na osmdesátá léta včetně bardotky s hvězdou, tak je uprostřed reklamní bilbord na SIKO koupelny a vedle zaparkovaný VW Pasat model 2015.
Pak přejdete k prosklenám vitrínkám, kde je celkem chaoticky - nastrkáno je to správné slovo - páté přes deváté. To vše samozdřejmě bez jakýchkoli popisek. Snad by jste nechtěli dokonce vědět na co koukáte :lol:
Nebo dokonce, by jste chtěli vidět všechny velikosti železničních modelů - No co by jste ještě nechtěli :cry:
No a to je Vše, nedá se to vyprávět, TO musíte zažít!

Dodatek na základě příspěvku od: Highway
Naprosto souhlasím s "Highway" a článek nemá nikoho odrazovat a zdůrazňuji "Vezměte tam děti" stojíto to opravdu za to (mysleno upřímně, nikoli ironicky). Jen nečekejte království železnic, ale Království (pohádkové, dětské a nesmírně komerční) železnic. Bak nebudete tak hluboko "zklamáni" jako já...
Doufám také, že provozovatelé občas zabloudí i na takovéto diskuze o jejich produktu. Pokud ne, tak jim psát je stejně marné, jako pomyslné házení hrachu...

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: úte 04 úno, 2020 7:48 pm
od Highway
Pane Charvát:
"Měl jsem si nejdříve přečíst komentáře na této stránce. Neudělal jsem to - moje chyba. Prosím neopakujte ji." - pokud někdo nezná toto fórum/vlákno, tak ho stejně těžko varujete, tak jako Vy jste o něm nevěděl / nečetl.

Ač s Vámi ve většině bodů rozsudku souhlasím, nelíbí se mi pohanění činnosti "království železnic" celkově. Přijde mi, že mladých mašinkářů moc nepřibývá a já věřím, že takové projekty jako KŽ mají alespoň jakousi šanci někoho z mladých nalákat nebo vůbec připomenout existenci tohoto hobby. Při mojí návštěvě KŽ, před dvěma lety, jsem měl zkušenosti 14 letého kluka s technikami z osmdesátých let a z expozice jsem byl docela unesený. Kdybych je nenavštívil, k mašinám bych se po 25 letech nikdy nevrátil...Nepředpokládám, že vnesu do tohoto hobby nějaký přínos. Ale myslím, že se shodneme, že větší základna příznivců bude výhodou.

Když se zeptám po "civilních" kamarádech na Chrudim nebo Pečky, nikomu to nic neřekne. Pojem Království železnic zná ale mnoho lidí. A věřím, že většina návštěvníků odchází spokojena, protože je mezi nimi velmi malé procento "měřičů zaoblení kabiny" a jiných přísných lidí z oboru :)

Až studium tohoto fora, nových výrobků a technik, zkušenosti zkušenějších mi otevřelo obzory. Ale za mne KŽ budu i nadále obhajovat, protože nechci zapomenout na pohled laika.

Mimochodem, napsal jste provozovateli svoje výhrady, aby další návštěvníci měli alespoň ty popisky jak říkáte?

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: čtv 06 úno, 2020 8:19 pm
od Edys
Highway píše:Pane Charvát:
"Měl jsem si nejdříve přečíst komentáře na této stránce. Neudělal jsem to - moje chyba. Prosím neopakujte ji." - pokud někdo nezná toto fórum/vlákno, tak ho stejně těžko varujete, tak jako Vy jste o něm nevěděl / nečetl.

Ač s Vámi ve většině bodů rozsudku souhlasím, nelíbí se mi pohanění činnosti "království železnic" celkově. Přijde mi, že mladých mašinkářů moc nepřibývá a já věřím, že takové projekty jako KŽ mají alespoň jakousi šanci někoho z mladých nalákat nebo vůbec připomenout existenci tohoto hobby. Při mojí návštěvě KŽ, před dvěma lety, jsem měl zkušenosti 14 letého kluka s technikami z osmdesátých let a z expozice jsem byl docela unesený. Kdybych je nenavštívil, k mašinám bych se po 25 letech nikdy nevrátil...Nepředpokládám, že vnesu do tohoto hobby nějaký přínos. Ale myslím, že se shodneme, že větší základna příznivců bude výhodou.

Když se zeptám po "civilních" kamarádech na Chrudim nebo Pečky, nikomu to nic neřekne. Pojem Království železnic zná ale mnoho lidí. A věřím, že většina návštěvníků odchází spokojena, protože je mezi nimi velmi malé procento "měřičů zaoblení kabiny" a jiných přísných lidí z oboru :)

Až studium tohoto fora, nových výrobků a technik, zkušenosti zkušenějších mi otevřelo obzory. Ale za mne KŽ budu i nadále obhajovat, protože nechci zapomenout na pohled laika.

Mimochodem, napsal jste provozovateli svoje výhrady, aby další návštěvníci měli alespoň ty popisky jak říkáte?

HOWG :lol:

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pát 07 úno, 2020 4:54 am
od Brejla
Tento "problém" s kvalitou těchto komerčních kolejišť už se tu řešil několikrát. Tato velká komerční kolejiště jsou stavěna na efekt, aby přilákala co nejvíce diváků a kvalita zpracování nebo nějaká logika provozu jde stranou. Podobné je to i na mnohem větším hamburském Wunderlandu.
Pokud chcete vidět pěkné, detailně zpracované kolejiště s logickým provozem, tak musíte navštívit výstavu nějakého modelářského klubu. Ale i tam už se v poslední době občas objeví zajímavé úlety.

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pát 07 úno, 2020 6:37 am
od Brejla
Jindra Charvat píše:... Přitom vstupné je dost velké, aby například k Leonardu od Roca koupili origoš vagony a dlouhej uheňák, že by v realitě středočeského kraje spíše táhla 7 MW škodovácká 380, která se vedle ploužila s 3 historickými vagonky, než 4 MW Vectron atd.


Malá oprava: Škoda 109 (řada 380) i Siemens Vectron (řada 383) provozované u ČD i ČDC mají stejný výkon 6,4 MW.

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pát 07 úno, 2020 7:30 am
od hummus
Brejla píše:...Pokud chcete vidět pěkné, detailně zpracované kolejiště s logickým provozem, tak musíte navštívit výstavu nějakého modelářského klubu. Ale i tam už se v poslední době občas objeví zajímavé úlety.

A kterému klubu konkrétně se v poslední době podařil zajímavý úlet? A o co šlo?

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pát 07 úno, 2020 7:51 am
od Brejla
hummus píše:
Brejla píše:...Pokud chcete vidět pěkné, detailně zpracované kolejiště s logickým provozem, tak musíte navštívit výstavu nějakého modelářského klubu. Ale i tam už se v poslední době občas objeví zajímavé úlety.

A kterému klubu konkrétně se v poslední době podařil zajímavý úlet? A o co šlo?


Např. si vzpomínám
3694587.jpg

Ale najde se toho mnohem víc :mrgreen:

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pát 07 úno, 2020 2:52 pm
od Jindra Charvat
Brejla píše:
Jindra Charvat píše:... Přitom vstupné je dost velké, aby například k Leonardu od Roca koupili origoš vagony a dlouhej uheňák, že by v realitě středočeského kraje spíše táhla 7 MW škodovácká 380, která se vedle ploužila s 3 historickými vagonky, než 4 MW Vectron atd.


Malá oprava: Škoda 109 (řada 380) i Siemens Vectron (řada 383) provozované u ČD i ČDC mají stejný výkon 6,4 MW.


Prosím nastudujte nejdříve materiály a opravu proveďte přesně, možná budete sám překvapený

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pát 07 úno, 2020 5:54 pm
od Trixt
Jindra Charvat píše:Prosím nastudujte nejdříve materiály a opravu proveďte přesně, možná budete sám překvapený

Docela mě začalo zajímat, jak to vlastně je. Dle firemních stránek to vypadá následovně:

Škoda 109E
Vectron AC/DC/MS

Oba zdroje tedy uvádí trvalý výkon až 6400 kW. Je ale pravda, že na Wikipedii jsou informace trochu jiné, to ale není směrodatné.

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pát 07 úno, 2020 7:44 pm
od Ruda72
Brejla píše:Tento "problém" s kvalitou těchto komerčních kolejišť už se tu řešil několikrát. Tato velká komerční kolejiště jsou stavěna na efekt, aby přilákala co nejvíce diváků a kvalita zpracování nebo nějaká logika provozu jde stranou. Podobné je to i na mnohem větším hamburském Wunderlandu.
Pokud chcete vidět pěkné, detailně zpracované kolejiště s logickým provozem, tak musíte navštívit výstavu nějakého modelářského klubu. Ale i tam už se v poslední době občas objeví zajímavé úlety.


Pro tentokrát s vámi nemohu souhlasit. Hamburský Wundrland je absolutně nesrovnatelně kvalitnější než Království železnic. Obojí jsem navštívil v létě v relativně krátkém odstupu a jedná se o naprosto nesrovnatelné kolejiště. Zejména v kvalitě.

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: sob 08 úno, 2020 5:31 pm
od Ove
souhlas, ta kabelka je fakt děsná :D