Stránka 1 z 1

FREMO Prague/Lany 2024

PříspěvekNapsal: čtv 08 srp, 2024 9:52 am
od milan ferdián
Prázdniny svým tempem se přehouplo přes její polovinu a mě jako N-kaře zajímalo co se v mém modelovém světě děje. A koukám, že po dlouhé době se koná mezinárodní setkání FREMO, zcela výjimečně v Lánech ve dnech 03.10.- 06.10.2024. Jsem zvědav co uvidíme, jestli něco vůbec uvidíme prostřednictvím reportáže nebo aspoň pár fotografií, my co tam nebudeme. Layout zatím zveřejněný není. Přeji příjemné a pohodové setkání v novém prostředí. -m-
odkaz: https://sites.google.com/view/fremoprague2024/

Re: FREMO Prague/Lany 2024

PříspěvekNapsal: pát 09 srp, 2024 10:38 am
od HonzaM
Milane, nemusíš mít obavu, reportáž ze setkání v Lánech bude, stejně jako reportáž z letošního mezinárodního enkařského setkání FREMO v Hanau. Viz https://www.1ku160.cz/news/hanau-2024/. Predpokládám ale, že jako N-kař tento web, zaměřněný právě na N-ko, znáš. Jsou tam i reportáže z mnoha dalších mezinárodních setkání. Pokud bys měl zájem o větší množství obrázků, včetně detailů, není problém, máme jich spoustu a určitě to stojí za to. Stačí napsat, adresu na mne máš a rád Ti obrázky poskytnu.

Re: FREMO Prague/Lany 2024

PříspěvekNapsal: ned 08 zář, 2024 8:35 am
od milan ferdián
Layout......2024
ČSD/FS/DB/DSB
-m-

Re: FREMO Prague/Lany 2024

PříspěvekNapsal: ned 06 říj, 2024 6:06 pm
od HonzaM
Tak setkání je úspěšně za námi. Reportáž uveřejníme co nejdříve na http://www.1ku160.cz. Co mne na setkání nejvíce zaujalo? Bylo to první velké modulářské setkání, na němž jsem měl možnost si prakticky vyzkoušet ovládání vlaků wiFREDy - celkem jich bylo v trvalém provozu po dobu setkání osm. Byly u strojvedoucích oblíbené, ergonomie jejich ovládání i rozměry se totiž prakticky neliší od standartních FREDi a je prima nemuset se stále při jízdě s vlakem shánět po dalším LN boxu. Viz obrázek různých verzí dosud použvaných FREDů:
IMG_5713.jpg
Bez zajímavosti není ani cena wiFREDu, která je jen o málo vyšší než u současného FREDi.
Dalším poznatkem ze setkání je rostoucí počet stanic s elektronickým ovládáním a s aktivním používáním návěstidel k řízení provozu. Pro některé zahraniční účastníky bylo zklamáním, že se setkání neuskutečnilo v Praze, jak bylo v kalendáŕi FREMO původně proponováno. Také rozdělení do dvou místností spojených poměrně dlouhou chodbou a s českou částí takto výrazně oddělenou mi nepřipadalo šťastné. Je to ale můj osobní názor, ktery nikomu nevnucuji.