Stránka 2 z 2

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

PříspěvekNapsal: ned 29 črc, 2018 12:28 pm
od HonzaM
Dan Buchtela píše:2) platné zababovské normy mluvily jasně o monimální dálce určitého počtu dopravních kolejí 2400 mm. Takže to nebyl žádný Milanův výmysl a Milana jsi klidně poslouchat nemusel, ale znát vlastní klubové normy a řídit se jimi by od věci nebylo.
3) Moduliště ve Stöllnitz bylo vskutku komorní, takže argumentovat tím, že by tam takové délky dopravních kolejí nebyly potřeba, nen vůbec relevantní. Troufnu si říci, že náš zababovský provoz byl ve své době realitě mnohem blíže, než ten provoz ve Stöllnitz 2018.

Ad 2: Nemáš pravdu (což není neobvyklé), nejen že je délka uvedena pouze v doporučených vlastnostech a není tedy povinná (což mi ale Milan tvrdil), navíc pro jednokolejnou vedlejší trať může být 1200 mm. Stanici jsem stavěl nedlouho po vstupu do Zababova, o existenci norem jsem tehdy neměl ponětí. Stačilo by mne o existenci norem informovat.
Ad 3: Viz také předchozí bod, sám píšeš že kolejiště bylo komorní, pak je naprosto relevantní že tam stanice s délkou kolejí 2400 mm nebyla potřebná.
Modelová železnice je pro mne především zábava, pohoda, což je pro mne důležitější než snaha o přiblížení realitě, když navíc snaha o přiblížení realitě znamená stres jestli jsem někde nesprávně odpojil vagon nebo neodevzdal vozové nebo nákladové karty, nebo se správně neohlásil dispečerovi.

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

PříspěvekNapsal: ned 29 črc, 2018 2:06 pm
od Morris Zapp
HonzaM píše:Modelová železnice je pro mne především zábava, pohoda, což je pro mne důležitější než snaha o přiblížení realitě, když navíc snaha o přiblížení realitě znamená stres jestli jsem někde nesprávně odpojil vagon nebo neodevzdal vozové nebo nákladové karty, nebo se správně neohlásil dispečerovi.
Tohle je dobře, že tady zaznělo: někdo si chce spíš hrát s vláčkama "na pohodu", někdo chce spíš to přiblížení realitě (nejen co do vzhledu vozidel a krajiny, ale také co do provozu a jeho organizace). Obojí je naprosto legitimní (je to přece volnočasová zábava!), ale míchání těchhle dvou typů lidí v jednom provozu nedělá dobrotu... :(

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

PříspěvekNapsal: ned 29 črc, 2018 2:09 pm
od mlha
Jedním z prvních kroků před stavbou našich modulů bylo seznámení se s normami, které se v ČR používají, díky za to kolegovi Irudzimu. Po té už nebyl problém se do modulového ježdění zapojit. Proč by Tě měl někdo informovat o tom, podle čeho stavět. Jsi snad dospělý a informace by sis mohl dohledat při troše chtění sám.
Pokud špatně odvěsíš vůz, nepředáš karty tak se nic neděje, jenom kazíš tu hru ostatním

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

PříspěvekNapsal: ned 29 črc, 2018 2:26 pm
od milan ferdián
HonzaM píše:
Dan Buchtela píše:2) platné zababovské normy mluvily jasně o monimální dálce určitého počtu dopravních kolejí 2400 mm. Takže to nebyl žádný Milanův výmysl a Milana jsi klidně poslouchat nemusel, ale znát vlastní klubové normy a řídit se jimi by od věci nebylo.
3) Moduliště ve Stöllnitz bylo vskutku komorní, takže argumentovat tím, že by tam takové délky dopravních kolejí nebyly potřeba, nen vůbec relevantní. Troufnu si říci, že náš zababovský provoz byl ve své době realitě mnohem blíže, než ten provoz ve Stöllnitz 2018.

HonzaM píše:Ad 2: Nemáš pravdu (což není neobvyklé), nejen že je délka uvedena pouze v doporučených vlastnostech a není tedy povinná (což mi ale Milan tvrdil)

Je to tvrzení proti tvrzení.Nechápu co s tím má Dan a já společné a proč jej neustále obviňuješ ze lži,když ty sám prezentuješ nepravdivé informace.
HonzaM píše:, navíc pro jednokolejnou vedlejší trať může být 1200 mm

Ale ty máš Sklené nad Oslavou (Roudnice 2016,Praha 2017).
HonzaM píše: Stanici jsem stavěl nedlouho po vstupu do Zababova, o existenci norem jsem tehdy neměl ponětí. Stačilo by mne o existenci norem informovat.

Když jsi vstupoval do sekce,tak z jednou povinností člena sekce je seznámit se s normami dané sekce.Když jsem já dostal informaci v květnu 2016,že jsem novým členem sekce N scale,tak jsem vznesl dotaz a hledal web.stránky,normy atd.(Později se zjistilo,že jsem byl členem sekce N scale od roku 2005,ale pro to období mám okno).
HonzaM píše:Ad 3: Viz také předchozí bod, sám píšeš že kolejiště bylo komorní, pak je naprosto relevantní že tam stanice s délkou kolejí 2400 mm nebyla potřebná.

Tak proč jsi stanici přihlašoval,když nebyla nutná. :?:

Hrabal jsem se v archívu.Vypadá to,že v minulosti jsem ti navrhl stanici "Strahov".Zda jsi realizoval,to nevím.Našel jsem další projekty,ale tvé jméno nikde nefiguruje.

Milan

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

PříspěvekNapsal: ned 29 črc, 2018 9:33 pm
od HonzaM
milan ferdián píše:Ale ty máš Sklené nad Oslavou (Roudnice 2016,Praha 2017)

Ale o Sklené se tady nejedná, také jsem ho v Stölnitzu neměl, jde o Filípkov, který jsem později předal synovi. Stanice byla původně o 60 cm kratší, navrhoval jsem si jinsám, a prodlužoval jsem ji potá co jsi ji viděl rozestavěnou, na základě Tvého tvrzení že je délka 2400 mm povinná, je to ale z období, na které si jak píšeš nepamatuješ. U Skleného je délka staničních kolejí větší než 2400 mm, s tou jsi ale neměl nic společného, není to vymyšlená stanice, je přesně podle reálu.
milan ferdián píše:Tak proč jsi stanici přihlašoval,když nebyla nutná. :?:

Stanici přihlašoval syn a stanice potřebná byla, ale stačila by kratší.
milan ferdián píše:Hrabal jsem se v archívu.Vypadá to,že v minulosti jsem ti navrhl stanici "Strahov".Zda jsi realizoval,to nevím.Našel jsem další projekty,ale tvé jméno nikde nefiguruje.

Možná jsi nějakou stanici Strahov navrhoval, rozhodně ne na moje přání. Navrhoval jsi spoustu stanic, o které nikdo nežádal a také je nikdo nerealizoval. Ale zanechme prosím téhle diskuze, všichni tady řekli svůj názor a každý kdo sleduje diskuzi si může udělat obrázek.

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

PříspěvekNapsal: pon 30 črc, 2018 8:19 am
od milan ferdián
.........

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

PříspěvekNapsal: úte 31 črc, 2018 2:11 pm
od Vaclav86cz
Ano Honzo. Udělali jsme si obrázek. Je to zpátky pár let a neustále je potvrzován...

Už toho prosím nech, protože se v tom akorát zamotáváš.
Já, než jsem vstoupil do Zababova, tak jsem měl normy stáhnuté a věděl jsem alespoň minimální požadavky na moduly. A to jak v H0 tak i v N... Takže tu nebreč, že jsi nic nemohl najít... Ono ostatně ty máš docela velký problém s hledáním, protože jak si pamatuji tvé dotazy, tak ani nemáš snahu něco hledat a hned všechny otravuješ. ´Možná proto tě někteří nechtějí pustit za dveře.

P.S.: Srdceryvné výjevy přes soukromé zprávy mě prosím nepiš...

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

PříspěvekNapsal: úte 31 črc, 2018 8:44 pm
od HonzaM
Díky, jsi génius, který všemu rozumí nejlíp. Opravdu toho už nechme.

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

PříspěvekNapsal: sob 04 srp, 2018 7:22 am
od milan ferdián
Morris Zapp píše:
HonzaM píše:Modelová železnice je pro mne především zábava, pohoda, což je pro mne důležitější než snaha o přiblížení realitě, když navíc snaha o přiblížení realitě znamená stres jestli jsem někde nesprávně odpojil vagon nebo neodevzdal vozové nebo nákladové karty, nebo se správně neohlásil dispečerovi.
Tohle je dobře, že tady zaznělo: někdo si chce spíš hrát s vláčkama "na pohodu", někdo chce spíš to přiblížení realitě (nejen co do vzhledu vozidel a krajiny, ale také co do provozu a jeho organizace). Obojí je naprosto legitimní (je to přece volnočasová zábava!), ale míchání těchhle dvou typů lidí v jednom provozu nedělá dobrotu... :(

No jo Sašo,ale kam potom patřím já ? (nemám rád příliš škatulkování lidí).Rád mám pohodové setkání a přitom se snažím aktivně podílet na veškeré dění na setkání,provozu,hlavně manipuláky miluji.Doputovala ke mně zajímavá zpráva ,že patřím mezi "Béčka" :lol: :lol: :lol: ,což smysl tohoto označení nechápu :P .
Tak potom dle toho co se zde píše,jsou tři typy lidí.
1 - realisté
2 - pohodáři
3 - bečkaři (realisté říznutí pohodou)

Milan

Re: Setkání FREMO N ve Stölnitz (Německo)

PříspěvekNapsal: sob 04 srp, 2018 10:39 am
od Morris Zapp
Když ono, Milane, je to s tím škatulkováním fakt těžký: pro mě třeba je největší pohoda na setkání, když vlaky odsejpají, všichni vědí, co a jak mají dělat, dodržování jízdního řádu je nejvyšším imperativem, z telefonů se linou závazná slovní znění, vozy přecházejí z vlaku na vlak podle plánu vlakotvorby... Asi si pro sebe vytvořím škatulku "dopravní suchar" :mrgreen: