Stránka 7 z 11

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2010 9:10 am
od Hloubkar
George V. píše:...tipuju tak 3x87 = 260:1 :)

Nebylo by to spíš 1/260
V H0 podle těch kót mi to vychází na nějakých 1464mm. To je hezkej kousek.

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2010 9:22 am
od George V.
...samozřejmě 1:260 :)

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2010 9:53 am
od Petr Zatrepalek
Hloubkar píše:
George V. píše:...tipuju tak 3x87 = 260:1 :)

Nebylo by to spíš 1/260
V H0 podle těch kót mi to vychází na nějakých 1464mm. To je hezkej kousek.



No tak to by ta jáma kolem rypadla vydala na celý kolejiště :shock: I v tom 1/260 je to pěknej macík!

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2010 11:01 am
od Hloubkar
Byste se pak mohli přejmenovat na "Království rypadla" :D
260:1, to už bych nedělal, protože by se vo to mohly rozbít nějaký Boeingy ve stratosféře. :D

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2010 11:14 am
od vorisekml

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2010 1:54 pm
od radula63
Voříškuml moc hezký - myslím, že ten žár co u toho byl by vytopil (myšleno vytápění topením) několik činžáků :lol:

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2010 2:53 pm
od Petr Zatrepalek
Prosím tě, na co to běhá, že to chytlo jasným plamenem? Elektrika? Nafta?

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2010 3:02 pm
od Michal Šuhajda
Petr Zatrepalek píše:Prosím tě, na co to běhá, že to chytlo jasným plamenem? Elektrika? Nafta?

Ne, ale jednou v noci dělalo hodně velký kravál, tak se tam dostavilo komando z přilehlých obcí s molotovem.
Ale vážně řekl bych, že stačila jiskra a chytil uhelný prach. Holt tak velkou myčku ještě nikde nemají.

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2010 3:39 pm
od vorisekml
Stačí když se přidře gumový /pryžokovový/ dopravníkový pás. Běhá to elektriku ale trafoolej a mour taky dobře hoří a obojího je tam všude dost, čidla EPS /el.požár.sig./ už asi taky dosloužila. Byl to téměř nejstarší kus na díře.
My z okolních obcí jsme chtěli pomoci hasit, ale když jsme omylem poslali has.cisternu s benzínem a pak ještě sedm tak už nás tam nechtěli. :D

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2010 5:37 pm
od Hloubkar
A dali to potom ještě dokupy?

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: pon 27 zář, 2010 6:44 pm
od vorisekml
Směřuj dotaz na tiskové oddělení Severočeských dolů. Hodně se mluví o pojistném podvodu, stroj již byl za zenitem a na jeho náhradu či likvidaci jsou potřeba penízky. Ten záhadný oheň se jim moc hodil. Kdo ví jak poštelovali čidla EPS. Mají alespoň argument proč obnovit stroj.park. Na druhou stranu, nové stroje budou ekologičtější. Snad. Asi by jsme se měli přesunout do off-topic.
Jak bych si představoval promodelování KŽ dávám na rajče. Je to z Modellbahnland Erzgebirge Schonfeld. Nutno podotknout že také tento projekt již delší dobu z finančních důvodů stagnuje. Už dík vstupu 8€ se tam lidi moc nehrnou. Ale je to pastva pro modeláře úzkorozchodek ve velikosti 0e. Ani tady přesto že je to velikost 0 není vše OK. Na některých vozidlech je vidět opravdu tvrdá služba. Až pojedete zpět zastavte se v domově důchodců Annaberg-Fronhau na moc pěkném LGB. Je to od sebe 6km. Babky pěstují kyti a dědkové jezdí s LGB a kafe s buchtou je tam za 2 €. Hamr a hornické muzeum jsou taky tahák na €. Domů nejlépe přes Vejprty, podívat se na nádraží než spadne. Na listopad si můžete naplánovat okruh po 4 spojených výstavách krušnohorských modelářských spolků. Viz. poslední odkaz.

http://cpavkar.rajce.idnes.cz/Modelove_ ... ohnau_LGB/
http://www.modellbahnland-erzgebirge.de/
http://www.gartenbahn-frohnau.de/
http://www.gleisdreieck-erzgebirge.de/

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: úte 28 zář, 2010 10:25 am
od George V.
Trošku bych přibrzdil. Abys nebyl popotahován za pomluvu. Stroj byl sice za zenitem, nicméně byl stále potřebný a odpovědným lidem dost zamotalo hlavu, čím jej nahradit (novým strojem už samozřejmě ne, protože by se ekonomicky dlouhodobě nevyužil). Jednalo se o nehodu (elektrika) a ten plamen byl vydatně živen vyteklým trafoolejem... A toho uhelnýho prachu tam moc nebylo, protože rypadlo těžilo skrývku :) .

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: úte 28 zář, 2010 1:08 pm
od radekkrupka
Podle fotek bych řekl, že shořela horní trafostanice (či co to přesně je).

Jinak k nákresu do pověsila Jarda - KU 800 je nějvýkonnější a jeden z největších velkostrojů u nás. Existují i menší...

PS Pro předtstavu měřítka KU 800:
http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... 1203299986

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: stř 29 zář, 2010 4:34 am
od George V.
...není největší a nejvýkonnější. Je to spíš taková vyšší střední třída, ale určitě je nejpovedenější, co se týče spolehlivosti, tudíž je nejpoužívanější...

Jinak upřesním - příčinou požáru byla závada na trafostanici 35/6kV a vzplanutí trafooleje. Rypadlo se používalo na 5.řezu skrývky na odklízení pevných jílů a dalších tvrdých materiálů a zároveň sloužilo jako rezerva v případě GO jiných rypadel (takže žádnej pojistnej podvod, jak se někteří se zeleným myšlením domnívají).

Re: Království Železnic

PříspěvekNapsal: stř 29 zář, 2010 6:06 am
od Petr Zatrepalek
Takovej šílenej nápad - jak se to vozí od výrobce rypadel? Na vagonech? Tohle by mohlo být zajímavý, mít to na vlaku 8)