Království Železnic

Pozvánky, odkazy, upozornění.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Libí se vám tento projekt ?

Ano
105
65%
Ne
57
35%
 
Celkem hlasů : 162

Re: Království Železnic

Příspěvekod Brejla » sob 08 úno, 2020 7:02 pm

Jindra Charvat píše:
Brejla píše:
Jindra Charvat píše:... Přitom vstupné je dost velké, aby například k Leonardu od Roca koupili origoš vagony a dlouhej uheňák, že by v realitě středočeského kraje spíše táhla 7 MW škodovácká 380, která se vedle ploužila s 3 historickými vagonky, než 4 MW Vectron atd.


Malá oprava: Škoda 109 (řada 380) i Siemens Vectron (řada 383) provozované u ČD i ČDC mají stejný výkon 6,4 MW.


Prosím nastudujte nejdříve materiály a opravu proveďte přesně, možná budete sám překvapený


To bude dost problém. Těžko budu přesvědčovat Škodu i Siemens, že jeden český modelář je usvědčil ze zveřejnění zfalšovaných technických dat.
U Škody mám od známých z firmy ověřeno, že nikdy 7 MW neměla. Spíš v provozu mnohem méně vlivem často nefunkčního některého pohonu.
Brejla
 
Příspěvky: 1375
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Království Železnic

Příspěvekod adix » sob 08 úno, 2020 8:55 pm

Pánové, všimli jste si o čem to vlákno je? Diskutovat o tom jaký má skutečný reálný výkon 380 a Vectron se do modelářské diskuze moc nehodí. Pokud jde o Království železnic i Modellbahn Wunderland, jde o projekty pro veřejnost, ne jako měřítko kvality modelářské práce. Pokud pánové Charvát, Brejla a jiní se chtějí pochlubit svými výtvory, ok, ale hanění toho co někdo vytvořil a poskytl veřejnosti není ta správná cesta.
adix
 
Příspěvky: 36
Registrován: pon 01 dub, 2019 11:30 am

Re: Království Železnic

Příspěvekod Brejla » ned 09 úno, 2020 7:03 am

adix píše:Pánové, všimli jste si o čem to vlákno je? Diskutovat o tom jaký má skutečný reálný výkon 380 a Vectron se do modelářské diskuze moc nehodí. Pokud jde o Království železnic i Modellbahn Wunderland, jde o projekty pro veřejnost, ne jako měřítko kvality modelářské práce. Pokud pánové Charvát, Brejla a jiní se chtějí pochlubit svými výtvory, ok, ale hanění toho co někdo vytvořil a poskytl veřejnosti není ta správná cesta.


Koukám, že máš dost problém s diskuzí. Nedávno jsi kolegům ze Slaného zakazoval diskutovat o jejich problémech, teď máš podobný problém opět.
Diskuze o Království železnic i Wunderlandu je o tom, že jsou to komerční projekty, jejichž cílem není prezentovat špičkovou modelářskou práci. Jsou zaměřeny jiným směrem a ten Wunderland plní velice dobře, Království železnic o dost hůře.
Brejla
 
Příspěvky: 1375
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Království Železnic

Příspěvekod HonzaM » ned 09 úno, 2020 7:16 am

Položená otázka může mít dva aspekty a proto možná se na ni neobjevují odpovědi. Buď může jít o úroveň provedení, nebo o myšlenku postavit modelové kolejiště pro širokou veřejnost. Království železnic splňuje tu druhou podmínku a je dobře že tady je. Je pravda že na výstavách lze vidět preciznější modely, ale jsou k vidění párkrát za rok. Za mne je dobře že tady Království železnic je a nevadí mi když Taurus RailJet táhne Elefanta. Dám přednost rozsáhlejšímu kolejišti za cenu méně dokonalé krajiny, nebo dokonale provedenému modulu, který uplatním párkrát za rok.
Naposledy upravil HonzaM dne ned 09 úno, 2020 3:06 pm, celkově upraveno 1
N, převážně epocha V, VI.
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2454
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Království Železnic

Příspěvekod Jindra Charvat » ned 09 úno, 2020 1:49 pm

Dovoluji si krátký dodatek k mému náhledu na návštěvu „Království železnic“.
Nesouhlasím s panem „adixem“, že cituji „jde o projekty pro veřejnost, ne jako měřítko kvality modelářské práce“. To zní jako – vždyť je to pro veřejnost, co by ještě chtěli… Ani jsem nehanil nikoho práci, a vůbec nemám zájem chlubit se svými výtvory. Lituji také, že jsem místo 380 neuvedl slovo „nákladní“ lokomotivu a místo Vectrona lokomotivu rychlíkovou (já vím Vectron je i nákladní… :)).
Na druhou stranu, proč, když jde o výstavu pro veřejnost, za nemalé vstupné, jsem neměl očekávat kvalitu? Ne dokonalou preciznost, ale prostě kvalitu. Souhlasím s většinou, že lepší něco nežli nic. Ale tento článek byl o tom, že to je - jen něco.
Možná je to má chyba, že jsem podlehl reklamě na království železnic a čekal jsem Království železnic hodné českého technického umu. Místo toho, jsem se dostal do království „mašinek pro děti“. Jsem za to provozovatelům vděčný, za vytvoření krásného dětského světa, kde je určitě na co koukat.
Znovu zde ale uvádím, že jsem nebyl spokojen s podprůměrnou kvalitou a za to vstupné jsem čekal VÍCE profesionality a nespokojím se s podprůměrem jen pro typicky česko-cimrmanovský náhled, že máme k dispozici alespoň něco.
Jindra Charvát
Jindra Charvat
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát 31 led, 2020 8:07 am
Bydliště: Kundratice

Re: Království Železnic

Příspěvekod vvitty » pon 10 úno, 2020 8:27 am

Kralovstvi zeleznic je poutova atrakce, sice uz jsem tam nebyl nekolik let ale dle komentaru zde se to nijak nezmenilo a zmenu asi ani nelze cekat.
Svuj ucel to plni, deti se podivaji na nejake masinky co jezdi a maji radost. My si ale radeji zajedeme na Julisku, do Roztok, na Strizkov a nebo kdyz uz neco velkeho tak do Zdaru.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, osvětlení modelů, DCC -
vvitty
 
Příspěvky: 2189
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Království Železnic

Příspěvekod HonzaM » pon 10 úno, 2020 8:55 am

vvitty píše:Kralovstvi zeleznic je poutova atrakce, sice uz jsem tam nebyl nekolik let ale dle komentaru zde se to nijak nezmenilo a zmenu asi ani nelze cekat.
Svuj ucel to plni, deti se podivaji na nejake masinky co jezdi a maji radost. My si ale radeji zajedeme na Julisku, do Roztok, na Strizkov a nebo kdyz uz neco velkeho tak do Zdaru.

Mohl bys sem dát upřesnění - o co se u jmenovaných kolejišť jedná (stabilní kolejiště nebo občasná výstava), kdy je to přístupné, jaká je modelová velikost, rozsah? Zatím jsem o tom neslyšel, přitom z mého bydliště je to s výjimkou Žďáru blízko.
N, převážně epocha V, VI.
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 2454
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Království Železnic

Příspěvekod hummus » pon 10 úno, 2020 9:05 am

Brejla píše:
hummus píše:
Brejla píše:...Pokud chcete vidět pěkné, detailně zpracované kolejiště s logickým provozem, tak musíte navštívit výstavu nějakého modelářského klubu. Ale i tam už se v poslední době občas objeví zajímavé úlety.

A kterému klubu konkrétně se v poslední době podařil zajímavý úlet? A o co šlo?


Např. si vzpomínám
3694587.jpg

Ale najde se toho mnohem víc :mrgreen:


A o který klub se jednalo? je to TT nebo H0?
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 452
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Království Železnic

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 10 úno, 2020 7:53 pm

Pro HonzuM: většinou jsou pozvánky k vidění u vstupu na burzu v Opletalově ul. Otvírací dny většinou korespondují s termíny burzy.
Dají se najít i na webu. Např nejbližší termín Julisky je 15.2. Hledej heslo Železnice Podbaba atd.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2008
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Království Železnic

Příspěvekod yurax » pon 29 čer, 2020 2:43 pm

Navštívíl jsem KŽ po 10 letech. Přibylo toho míň než jsem čekal, ale přesto něco.
Zde skutečně nejde mít nároky počítačů nýtů, ale hodně věcí je přestřelených.

Nelíbílo:
Praha - roztahané kusy města "v zeleni". Úplně chybí pocit vlaku ve městě. Nad Vinohradským tunelem je fotbalový stadion (asi Viktorka). Místo té strašné smyčky vracející vlaky na hln. by se hodil model Starého města.
Jistě že proporce nejdou udělat reálně a tak Karlštýn je přes údolí od Petřínské rozhledny. Jediné provozní tramwaye jsou v Liberci, v Praze jen fragment s vozovnou. V "centru" Prahy nic.
Co je naprosto tragické je, že Smíchovské nádraží, Vrané , Beroun a Uhříněves jsou utopeny hluboko od kraje tak, že na zběžný pohled vůbec nejsou vidět a chtělo by to dalekohled. Čerčany jsou vidět jen seshora. Provozovatel to asi i ví, tak tam nic nejezdí, krom řídkých osobáků Smíchov - Plzeň.
Volba vozidel: Před 10 lety na Ústecké trati jezdily krysy (hodně krys) a obecně ČD stroje. Teď jediná dožívající (viditelně) krysa tahá groteskních 5 dvounápravových uhláků. Druhá stojí v Ústí jako dekorace. Plus bastard s ulomeným pluhem.
Teď tuto oblast Kolín - Praha - Ústí - Děčín (která je výrazně více frekventovaná než zbytek) obsluhují převážně reklamní taurusy a vectrony. Chápu, že tyto startsetové lokomotivy jsou 2-3x levnější a dají se brát jako spotřební (dekodér přežije), ale je to už moc. I když toto zrovna dětem nevadí. Ty pobaví groteskně dlouhý uhelný vlak s cca 30 WAP vozy skoro přes půl exposice. Překvapilo mne, jak snadno jej CD Cargo vectron táhne.
Výběr elektrických vozidel je tedy hrůza. Diesely jsou na tom lépe, čmeláci, brýle, berty. Bohužel několik V100.
Velice frekventovaná trasa je Ústí Západ - Mělník mostem přes Labi někde u Mělníka? Přesto je Ústecký kraj členitý a zajímavý.
Vlaky jezdí po pevně daných okruzích, i když dobře maskovaných okruzích a až na ojedinělé výjimky nejsou směrovány výhybkami (vlastně jediný co jsem si všiml byla berta jezdící přes KV město, ale musí být ještě něco v Praze)
Lokálky jsou na tlačítko - spustí přejezd brejlovce nebo barči z hlavní trati do konečné a zpět. Fajn, ale chtělo by to aspoň jeden motorák.
Ve vitríně mají spoustu historickych piko vozů. Škoda že je občas neprovětrají. Hlavně housenková patra a historické rychlíkové. I kdyby to měla táhnout berta.
Žádná parní lokomotiva. Aspoň jedna. (Jedna jezdí na malém kolejišti v horním patře)

Líbilo:
Paradoxně Domažlice a okolí - malý provoz na vinoucí se trati vypadá velmi poeticky.
Liberec a okolí, velice členité, po stížnosti potomků architekta Ještědu je tento teprve ve výstavbě. Tramwaye jablonecké trati.
Karlovy Vary.

Řeky slouží jako manipulační chodníky - je nutno na ně mít mírnější měřítka.

Přesto bych KŽ nezavrhoval, snaží se a proto je škoda takovýchto snadno změnitelných věcí celkové strategie.
Personál byl velice příjemný a ochotný a byla s ním řeč, kritika tedy směřuje na celkový koncept, ne na práci modelářů. Nutno si taky uvědomit, že údržba takového monstra není piplání domácího minikolejiště.
yurax
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte 02 úno, 2010 8:56 am

Předchozí

Zpět na Modelářské výstavy a akce

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník