Stránka 1 z 2
Ocelové pražce

Napsal:
čtv 31 led, 2008 4:24 pm
od ToasRy
Prosím Vás, kde na trati se používají/používaly ocelové pražce?
Re: Ocelové pražce

Napsal:
čtv 31 led, 2008 5:04 pm
od Jarda H.
ToasRy píše:Prosím Vás, kde na trati se používají/používaly ocelové pražce?
Podívej se třeba na tenhle odkaz, kromě stručné informace o ocelových pražcích je tam i pár dalších o ostatních - dřevěné, betonové, ...
http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/183 ... cni-prazec

Napsal:
čtv 31 led, 2008 5:09 pm
od ToasRy
Děkuji

Napsal:
čtv 31 led, 2008 5:47 pm
od Houmr
No u nás je měnili, když jsem byl kluk. Trať Náchod - Meziměstí.


Napsal:
pát 01 úno, 2008 9:09 am
od krakora
Houmr píše:No u nás je měnili, když jsem byl kluk. Trať Náchod - Meziměstí.

Na trati nebo v Polici ve stanici?
Vubec nevim že by tam ocelove pražce byly.
Zkus to upřesnit, pro mne je "když jsem byl kluk" rozmezí cca 16 let života
čistě teoreticky bych si tu vymenu mel taky pamatovat

Napsal:
pát 01 úno, 2008 9:34 am
od Houmr
Řekl bych v roce cca 1980. Vím že jsem si fotil Tatru na kolejích. 100% to bylo mezi Hronovem a Policí, fotku jsem měl od Kozenku, bohužel je někde fuč.

Napsal:
pát 01 úno, 2008 10:06 am
od krakora
To bych si pamatovat mel, ale ten suplik v hlave co by to vnem melo bejt nemuzu najit
Fotka by to mohla byt zajimava, protoze by se tam mohla priplest i vjezdova mechanika ktera tam uz par let neni

Napsal:
pát 01 úno, 2008 10:16 am
od JBr
Ocelove "Y" prazce jsou od lonskeho podzimu pouzite i ve stanici Rozsochatec na trati 238. Je na nich polozena vyhybka c. 4 a par metru k ni prinalezejicich koleji.
Par fotek z prvniho letosniho sotovyletu tam (vyhybka je na fotkach 6 az 8 ):
http://vlacky.brozek.org/fotky/rozsochatec/

Napsal:
pát 01 úno, 2008 10:41 am
od marek
Klasické ocelové pražce jsou k vidění například v dopravně Mladějov na Moravě.
Pro model bude podle mě nejdůležitější nezapomenout na to, že nemohou být umístěny tam, kde jsou použity kolejové obvody.

Napsal:
pát 01 úno, 2008 11:06 am
od Yarda
Ocelové pražce se víc než na trati používaly na výhybkách, ale i tak jen výjimečně. Bylo to samozřejmě z důvodu ceny, použití dražší oceli muselo mít ekonomický a technický důvod. Jediný případ ocelových pražců znám na výhybkách vlečky Budvaru v ČB. Možná to může souviset i s tím, že vlečka je v majetku bohatého Budvaru a ten si mohl tuhle investici dovolit, na rozdíl od chudých ČSD.

Napsal:
pát 01 úno, 2008 4:57 pm
od Pája
V Praze na Nádraží-Ruzyně najdeš dřevěné,betonové a ocelové na východním zhlaví,možná budeš muset kousek po vlečkových kolejích.

Napsal:
sob 02 úno, 2008 2:28 pm
od Hansstr
U nas v Bystrici pod Hostynem jsou ve stanici na manipulacnich kolejich ocelove prazce stale. Jeste se pujdu podivat a presvedcit se.

Napsal:
pon 18 úno, 2008 6:41 am
od Jirka1
Já si pamatuji, že v Chocni taky byla jedna výhybka s ocelovými pražci, bylo to hned u peronu (samozřejmě prvního, v té době tam byl jediný a pak pouze nástupní ostrůvky) směrem na Vysoké Mýto.
Byla snesena někdy v roce 2003 - 4, když se předělávala stanice v rámci koridoru.

Napsal:
úte 24 čer, 2008 10:57 am
od stibacek
O víkendu jsme byli v Josefově Dole a tam mají ocelové pražce v obvodu depa [url]http://havrankov.czechian.net/webfotky/g4/ostatni/index.htm
[/url] (je to předposlední fotka).

Napsal:
úte 29 črc, 2008 9:04 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech 