Stránka 2 z 2

Re: Dobříš-remíza s vodárnou

PříspěvekNapsal: čtv 15 pro, 2016 2:10 pm
od tomkanka
Pokud mohu několik postřehů:
1) Okna v čelní stěně dobříšské topírny byla i po prodloužení, jsou vidět na videu z roku 1968. takže k zazdění došlo někdy během 70.- 80. let.
2) Vodní jeřáb byl přímo ve výtopně na stěně vodojemu. Údajně tam byly věčně problémy s vodou, takže se jezdilo zbrojit do Staré Hutě.

Re: Dobříš-remíza s vodárnou

PříspěvekNapsal: úte 27 pro, 2016 1:48 pm
od OndraFíra
tomkanka píše:2) Vodní jeřáb byl přímo ve výtopně na stěně vodojemu. Údajně tam byly věčně problémy s vodou, takže se jezdilo zbrojit do Staré Hutě.


Paráda, díky za info!

Re: Dobříš-remíza s vodárnou

PříspěvekNapsal: čtv 02 bře, 2017 12:34 pm
od OndraFíra
hank píše:Edit: Ještě jsem zapomněl napsat, že ta přístavba prodloužení o jedno okno byla zděná, na rozdíl od původní budovy, která byla hrázděná. A zřejmě vznikla dost pozdě, mám tu plánek údajně ze 30. let, kde je remíza ještě na 3 okna, ale to na druhé straně nic nemusí znamenat, traťmistři i budovní odbory své plánky dědili někdy i desítky let :mrgreen: a ne všechny změny byly zakresleny včas...


Objevil jsem tuto fotografii údajně ze 30. let z nehody autobusu a vlaku na přejezdu v Dobříši.
Řekl bych, že je na ní vidět ona zděná přístavba, tedy ve 30. letech už byla výtopna prodloužená. Osobně bych přístavbu datoval do 20. let, kdy zde začaly být nasazovány lokomotivy řady 423.0, které se předpokládám do původní "krátké" výtopny nevešly. Ale je to jen moje domněnka.

Zdroj fotografie: http://dobrisskoaktualne.cz/