od hank » sob 09 kvě, 2015 4:24 pm
Na té fotce to není vidět... nebyly nakonec ty mostnice na koncích přece jen provrtané?
Ono to zábradlí nakonec klidně mohlo být původně i dřevěné... Mostařská příručka z roku 1930 dost přesně popisuje provedení dřevěného zábradlí u dřevěných mostů, zatímco u ocelových mostů to jen zběžně odbyla odkazem na mostní řád a na provedení u dřevěných mostů. I tak je citace z mostního řádu platného za 1. republiky zajímavá: Zábradlí musely mít železniční mosty o výšce podlahy nad terénem nad 3 m a délce nad 20 m, dále všechny mosty ve stanicích a na zastávkách a do 200 m (na lokálkách do 100 m) od krajních výhybek. Výška zábradlí měla být 1,1 m a vzdálenost sloupků 2 - 2,5 m. Sloupky měly být z trámků 14x14 až 16x16 cm, když byly na mostnicích, měly být připevněné začepováním a kolíkem a opřené o prodloužený příčník. Na sloupcích mělo být madlo široké 14 - 16 cm, kromě něho ještě nejméně jeden vodorovný trámek.
Těžko říct, když nevím, kdy byl tvůj most opuštěn a jaké předpisy platily, když se po něm naposledy jezdilo...
Naposledy upravil
hank dne sob 09 kvě, 2015 4:40 pm, celkově upraveno 1
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.