Stránka 6 z 25

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pon 26 říj, 2015 6:43 pm
od ladiznet
Obrázek

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pon 26 říj, 2015 7:40 pm
od hank
Dvojmo = přípřež. Jednoduchá čára = lok. je přechodná jednoduše, dvojitá = dvojmo, tj. lze řadit přípřeže.

Já takhle staré služební pomůcky nemám, soudě podle uvedených řad lokomotiv tohle pochází někdy z přelomu 40. a 50.let. Nicméně v té pomůcce, odkud jsi to okopíroval, to není na jiné straně vysvětleno?

Ty skupiny A až L souvisejí (1) s nápravovou hmotností včetně uspořádání náprav a rozdělení hmotností na jednotlivé nápravy, (2) s tím, jestli a jaké mají lokomotivy převislé hmoty způsobující jejich vrtění a další nežádoucí pohyby mající vliv např. na mosty. Asi to budu schopen konkrétněji dohledat pro období konce parní trakce. Příslušné seznamy lokomotiv vždy uváděly konkrétní zatřídění jednotlivých řad lokomotiv do skupin přechodnosti.

Stejně ti to moc neřekne, pokud jde o řady, které tam skutečně jezdily. Ale jestli to máš ze sešitového jízdního řádu, měly by tam být plánované řady hnacích vozidel - i když je fakt, v některých obdobích se z důvodu utajení před hnusnými imperialisty :mrgreen: plánované řady lok. u konkrétních vlaků v sešitových JŘ ani neuváděly...

Edit: Opravuji, ty přechodnosti nebyly přímo v SJŘ, ale v tzv. vložkách, které platily většinou několik let, dnes se tomu říká TTP (tabulky traťových poměrů).

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pon 26 říj, 2015 8:01 pm
od hank
Tak jsem našel vložky do SŘJ z roku 1975, tam už je tabulka skupin přechodností parní trakce jak noty na buben: je to seřazeno skupina přechodnosti - největší nápravový tlak v t - řada lok.

A1- > 18 - 498.0, 498.1
A2 - 16 - 18 - 477.0, 556.0, 534.03 s tendry 935.0 a 935.1 bez přepadu
B - 16 - 464.0, 464.1, 464.2, 475.1, 524.1, 534.0, 534.03
C - 15 - neobsazeno
D- 14,5 - 354.1, 434.1, 434.2
E - 14,5 - neobsazeno
F - 14 - neobsazeno
G - 14 - 423.0, 433.0
H - 13 - neobsazeno
K - 12 - 431.0

Ale spíš by ti pomohlo zjistit, co v té době - asi těsně po válce - ve výtopně CV skutečně měli.

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pon 26 říj, 2015 8:16 pm
od hank
Já mám pocit, že už jsme to tu jednou probírali... Asi se dá celkem důvodně předpokládat, že i když výtopna CV bývala v epochách II. a III. dotována moderními stroji, na Sebastiansberg jezdili spíš pohrobci Buštěhradské dráhy a po válce lokálkové stroje. Z vejprtské větve máme za I.republiky fotkami doloženy stroje 354.1 a 524.1, samozřejmě buštěhradská "tři-áčka" 324.3, a občas i stroje ÚTD (už zde byla zmíněna 253.2, v r. 1938 344.5). Po válce 423.0 a samozřejmě motory - Šebík už asi M 131.1 nezažil, ale nějaké ty věžáky se tam objevit mohly.

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: úte 27 říj, 2015 5:40 am
od ladiznet
hank : díky moc za cenné informace.

Já jsem se to snažil shrnout v našem článku, který postupně doplňuji.

http://ustti.cz/clanky/2015/10/09/co-pr ... o-sebikem/

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: čtv 29 říj, 2015 1:16 pm
od ladiznet
Fotky podzimního "Šebíku" :) aneb cesta na nádraží a zpět.

https://www.zonerama.com/ustti/Album/986974

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: čtv 29 říj, 2015 3:51 pm
od hank
Tak tady jsou ty skupiny přechodnosti podle dodatku z roku 1962.

skup_prechodnosti_1962.jpg


Starší zatím nemám, ale řekl bych, že se mi je v historicky krátké době podaří sehnat taky.

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: čtv 29 říj, 2015 7:11 pm
od hank
Přehled lokomotivních řad výtopny Chomutov ve 30. letech:
300.6, 322.4, 324.3, 344.1, 354.1, 354.4, 354.7, 413.1, 414.0, 434.1, 434.2, 464.0, 475.0, 524.1, 524.2, 534.0.
Dtto - DR - Bw Komotau, léto 1943:
38.2-3, 50, 52, 53.75 = 324.3 ČSD, 54.5 = 344.3 ČSD, 55.57-58 = 414.0 ČSD, 68.0 = 464.0 ČSD, 95.2 = 524.1 ČSD

Vzhledem k tomu, že nejpočetnější řadou v Chomutově byla za války BR 95.2 DR = 524.1 ČSD (v roce 1943 16 ks), dá se důvodně očekávat, že nejvíc osobních a nákladních vlaků na Šebíka (jakož i do Vejprt - tam 100% potvrzeno i válečnými fotkami) odtahala ve 30. letech i za války ona. A na postrcích jim pravděpodobně kromě jejich sestřiček téže řady nejvíc pomáhaly 414.0 a 324.3, případně možná i nějaká ta 413.1 nebo 344.3. Na rychlících a osobácích bych tam za války viděl tu saskou 38.2-3 doplněnou možná opět i 524.1 a/nebo univerzální řadou 54.5 = 344.3 (nevím, jak dlouho se tam za dob DR udržely motory). Jestli se ale soustředíte na provoz před válkou, spíš by tam v osobní dopravě měly jezdit věžáky M 120.4 a M 130.2. Po válce už to tam zřejmě chcípalo, do Vejprt už po roce 1945 kromě motorů začaly jezdit místo 524.1 spíš 423.0, proč ne i na Šebíka? Pořádné mašiny jako 354.1/7, 464.0, 524.2 nebo 534.0(3) si chomutovští páraři určitě šetřili na důležitější výkony, totéž asi platilo za války pro řady DR 50 a 52. Nanejvýš se tam na osobáku mohla objevit ještě nějaká ta strojmistry i četami nenáviděná buštěhradka 354.4 v nízkém provedení, ale DR je v roce 1938 odmítly převzít - Němci jistě věděli proč (oblíbenější vysoké, tj. 354.444 až 7, dlouho - ještě začátkem 30. let do příchodu řady 464.0 - vozily spolu s 364.0 často i jako přípřežní lázeňské rychlíky po páteřní trati ATE a BEB z Drážďan a Podmokel přes Ústí a CV do Karlových Varů a pak přešly většinou na osobáky do Prahy přes Lužnou).

Vyšťoural bych i přehled chomutovských parniček po roce 1945, ale to už je vzhledem k tématu irelevantní, ledaže byste chtěli modelovat nějaké to "what-if" - např. co kdyby soudruzi z NDR v roce 1953 souhlasili s obnovením provozu do Karl-Marx-Stadtu? To by se byl jistě přes Šebíka i nejeden nula-trojkový kremák projel, chomutovskou topírnou jich v letech 1946 - 1976 prošlo skoro 30 (seznam mám, kdyby byl zájem...), a kdoví jestli ne dokonce i gardové motorové jednotky východoněmeckých DR VT 18.16 na nějakém tom lázeňském rychlíku pro rekreanty ze spřátelené NDR... vždyť přece jezdily přes Bad Brambach a Vojtanov i do Františkových Lázní.

Edit: Fakt je, že právě CV byl jedna z výtopen, kde se po válce udržely saské 38.2-3 jako 365.5 ČSD nejdéle - možná až do r. 1950, pak ještě přešly do Podmokel, odkud vyjížděly na trať až do r. 1955. Nicméně kdybyste znázorňovali provoz v dobách DR, tak Beckmann dělá celokovový malosériový model BR 38.2-3 v TT... To jen tak na nasazení brouka do hlavy. :mrgreen:

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pát 30 říj, 2015 10:43 am
od ladiznet
hank : Mockrát děkuji za cenné informace. Článek jsem již zaktualizoval.

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pát 06 lis, 2015 5:30 pm
od Michal Vaniš
Ahoj.
Při brouzdání jsem pro Tvou "sbírku" podkladů narazil na Rajčeti http://trempoviny.rajce.idnes.cz/Krusnohorska_Mrtva_trat/

Michal

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pát 06 lis, 2015 5:58 pm
od vmucha
Skvělé!!! Moc děkujeme.

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pát 06 lis, 2015 6:08 pm
od mizl

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pát 06 lis, 2015 6:36 pm
od Michal Vaniš
mizl píše:http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=11&t=9259#p171568


...sorry, to jsem přehlídl :oops:

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pát 06 lis, 2015 6:40 pm
od vmucha
Lepší je to tu mít dvakrát i s jmenovaným zdrojem fotografií než o tom nevědět.

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: sob 07 lis, 2015 10:14 pm
od ladiznet
Zkoušim vymodelovat první verzi projektu.

Obrázek

více ukázek - https://www.zonerama.com/ustti/Album/1014502