Stránka 3 z 25

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2015 9:34 am
od ladiznet
Co v předválečné době jezdilo na této trati? Dalo by se to někde dohledat? V archivech či něčem podobném????

Citace z diskuze na K-report od Vámose :

Něco takového jsem našel jen v roce 1939. Je tam nějaký pár spěšných vlaků E48/49. Je u nich značka bG (=beschrängte Gepäckbeförderung = omezená přeprava cestovních zavazadel), což bylo obecně o motorových vlaků. Takže bych tipoval, že na tom jezdil motorový vůz. Jestli německý nebo na tom mohl jezdit modrý šíp M275.0 s nějakým (německým) vlekem 2. a 3. třídy (vlak má 2. i 3. třídu) si netroufám odhanout. Asi to bylo zavedeno jako projev splynutí Sudet s Říší, v roce 1941 nic podobného už nejezdí.

odkaz na jízdní řád r. 1939 - http://www.deutsches-kursbuch.de/1_228.htm

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2015 12:30 pm
od Jarda H.
Zdroj : internet / upraveno
Hlavní důvod stavby horské dráhy do Vejprt i její odbočky do Reitzenhainu - tranzitní přeprava černého uhlí z Kladna i hnědého ze sokolovska, vývoz do Saska ! Převažující je tedy nákladní doprava, osobní doprava po dlouhá léta zastoupena pouze 2 páry smíšených vlaků denně, ale zde jsou velmi netypicky i s vozy či oddíly 1. třídy. V pohraniční stanici byla návaznost na spoje německých drah do Drážďan, Lipska i Chemnitzu. Vyšší hustota i rychlost osobní dopravy nastala motorizací ve 30. letech – koncem 30. let
Dopravu zajišťuje 5 párů motorových osobních vlaků denně + 2 další v neděli. Takže tvoje domněnka o motorácích je správna .... (z materiálů "vanových", na který jsi dával odkazy na první straně je zmínka o prvním nasazeném motoráku - věžák M120.302). Taky je někde na netu přehled používaných parních lokomotiv na této trati, mělo by to jít dohledat podle čísla trati :D
Trať po r. 1923 (zestátnění) organizačně spadala pod ředitelství drah Praha-sever. Po r.1938 při záboru pohraničí pak Německým říšským drahám, které zde dokonce tehdy vedly jeden pár rychlíků v relaci Chomutov – Chemnitz. Poslední jízdní řád na jaře 1945 však už uváděl jen dva páry osobních vlaků denně.

Možná by stálo za to hodit do vyhledávače i nějaké výraz v němčině ?! Je zajímavý pohled na fotky z r.1915 či 1917 na nádraží, kde je plno vagonů s uhlím :D ...

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2015 12:55 pm
od ladiznet
Jarda H. - Dík za info :)

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2015 5:12 pm
od hank
Jarda H. píše:osobní doprava po dlouhá léta zastoupena pouze 2 páry smíšených vlaků denně, ale zde jsou velmi netypicky i s vozy či oddíly 1. třídy. ...


Před motorizací zřejmě většinou s lokomotivami IIIa BEB/324.3 ČSD, ale dochovala se i fotka "ústecko-teplické" 253.2 evidentně už po zestátnění, tj. po roce 1923, s osobním (nebo smíšeným?) vlakem ve stanici Reitzenhein... Na Vejprty ovšem všechny druhy vlaků vozila i původní buštěhradská "pět-áčka", lok. Va BEB/524.101 až 6 ČSD, proč by se některá nemohla zaběhnout i do Reitzenheinu?

Ale jestli to chcete modelovat poctivě, budete mít problém - ani po dlouholetém pídění nemám výkresy původních buštěhradských uhláků, natož kupáků, tj. starých oddílových osobních vozů, které občas dosluhovaly na "lokálkách", tj. právě i na vejprtské, ještě i "za republiky". Na druhé straně mám kompletní přehled buštěhradských průchozích osobních a služebních vozů od konce 80. let 19. stol., tj. přesně ty typy, které tam jezdily i po zestátnění před motorizací, tak kdyby někdo potřeboval, napište SZ...

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pát 10 dub, 2015 9:06 pm
od Jarda H.
Ještě k těm vlakovým třídám ... jízdní řád z r.1935 Weipert-Komotau und Reitzenhain-Krima-Neudorf uvádí "jen" :D vlaky 2. a 3.třídy.

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 2:06 pm
od ladiznet
V Křimově stojí dodnes (podzim 2014) toto :

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 4:06 pm
od hank
ladiznet píše:V Křimově stojí dodnes (podzim 2014) toto :


Jo, je to hezké, klobouk dolů před místním spolkem Loko-motiv, jenže jejich sbírka nemá s historií BEB vůbec nic společného. Ta mašina je "prachárna" 414.407 ČSD = Vg 1263 StEG (2. číslování) z roku 1896 = 4407 StEG (3. číslování) = 175.07 kkStB, za císařpána jezdila převážně ve Veselí nad Moravou, za I. republiky patřila spolu se všemi svými dalšími 18 sestřičkami do výtopny Meziměstí, po r. 1938 do Hradce Kr. a Chocně (DR je v Meziměstí odmítly převzít...), tendr měla 312.113, vyřazena v březnu 1965, prodána jako kotel do Prefy Kralupy u Chomutova, po zániku obce kvůli těžbě uhlí v 70. letech převezena do depa Chomutov, kde se jako majetek SSM a nerealizovaný pomník dožila převratu a po 25 letech chátrání pod širým nebem ji zachránil zmíněný spolek.

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 4:23 pm
od ladiznet
Hank: Aha! No, co už víme je to, že na trati jezdily :

------------ LOKOMOTIVY ------------
- Přípustné lokomotivy pro trať : 464.0, 464.1, 524.1, 534.0, 555.0, 555.1
- před motorizací - IIIa BEB/324.3 ČSD
- 253.2 (z fotografie ze stanice Reitzenhain)
- 1928 (z fotografie) - lokomotiva řady ATE
- 1934 (z fotografie) - M120.4
- na trati projížděly nákladní vlaky mezi průmyslovou oblastí Most - Duchcov - Chomutov a Porůřím.
- 1939 - 1945 - Jeden pár rychlíků Chomutov – Chemnitz, vlastník: Německé říšské dráhy, jaké lokomotivy?

------------ VAGONY -------------
- osobní : Ci351, BCi, Be128, služebák D
- služební : Ddk

PS: O spolku loko-motiv si čtu - úžasné seskupení lidí, které žene krásná myšlenka! Jsem nevěděl!!! Díky!

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 7:20 pm
od milan ferdián
hank píše:
Jarda H. píše:osobní doprava po dlouhá léta zastoupena pouze 2 páry smíšených vlaků denně, ale zde jsou velmi netypicky i s vozy či oddíly 1. třídy. ...


Před motorizací zřejmě většinou s lokomotivami IIIa BEB/324.3 ČSD, ale dochovala se i fotka "ústecko-teplické" 253.2 evidentně už po zestátnění, tj. po roce 1923, s osobním (nebo smíšeným?) vlakem ve stanici Reitzenhein... Na Vejprty ovšem všechny druhy vlaků vozila i původní buštěhradská "pět-áčka", lok. Va BEB/524.101 až 6 ČSD, proč by se některá nemohla zaběhnout i do Reitzenheinu?

Ale jestli to chcete modelovat poctivě, budete mít problém - ani po dlouholetém pídění nemám výkresy původních buštěhradských uhláků, natož kupáků, tj. starých oddílových osobních vozů, které občas dosluhovaly na "lokálkách", tj. právě i na vejprtské, ještě i "za republiky". Na druhé straně mám kompletní přehled buštěhradských průchozích osobních a služebních vozů od konce 80. let 19. stol., tj. přesně ty typy, které tam jezdily i po zestátnění před motorizací, tak kdyby někdo potřeboval, napište SZ...

Je možné,že Hank mluví o brožuře "Osobní vozy Buštěhradské dráhy".Vladimír Zuska/Lokálka Group/2001.

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pát 08 kvě, 2015 5:39 pm
od ladiznet

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pát 08 kvě, 2015 8:25 pm
od mizl
Sakra, škoda že jsem nemohl :evil: Kdo je ten postarší pán ?? to jste měli výlet i s průvodcem ??

Michal

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pát 08 kvě, 2015 8:52 pm
od ladiznet
To je přece Fárdy :D

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pon 24 srp, 2015 12:19 pm
od milan ferdián
První rozborka:
- celková délka modulu stanice (W1) + most - 6330 mm
- poloměr staniční + traťový - R2083,333/86°
- vjezdové moduly - 2 x 100 mm

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2015 4:15 pm
od mizl
Hrubá 3D skica nádražní budovy v měřítku 1:120 . Nakonec jsem použil Vídeňský sáh.

Michal

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2015 6:12 pm
od ladiznet
Milan : Našel jsem vzdálenost opěr mostu u Hory sv. Šebestiána. Je to 2x40m (viz Kadlec str. 14).

Mizl: super! Teď by mě zajímalo, zda-li jsou použité jednotky správné (měřítko na plánku budovy). Dle "měření od oka" mi vychází pravděpodobně sáh vídeňský. Můžete to někdo potvrdit? Hank?