Stránka 17 z 25

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pon 18 zář, 2017 3:20 pm
od ladiznet
Ještě když jsme u toho hledání ... neměl by někdo plán výhybkářské boudy?

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: čtv 28 zář, 2017 4:16 pm
od ladiznet
Dnes proběhl další výzkum. Navštívili jsme majitele strážních domků na chomutovském zhlaví stanice Křímov a na reitzenhainském zhlaví Hory sv. Šebestiána. Zjistili jsme další zajímavosti a zmapovali další část terénu.

https://www.zonerama.com/ustti/Album/3768432

https://www.zonerama.com/ustti/Album/3768458

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pát 08 pro, 2017 12:10 pm
od ladiznet
Ze serveru kontaminace mapy je vidět, že v padesátých letech (kdy úsek trati z Křimova na šebík sloužil jako vlečka) i úsek z Reitzenhainu sloužil jako odstavná kolej pro vagony. Had se táhne od zhlaví stanice až k mostu u zastávky Reizenhain v Čechách.

Obrázek

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: sob 06 led, 2018 4:09 pm
od ladiznet
Snažíme se z dobové fotografie zjistit typ předvěsti. Nevíte kdo takový typ vyrábí nebo jaké stavebnici se nejvíce blíží?

http://zeleznice.vanovi.net/historie/st ... tky/41.htm

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: sob 06 led, 2018 5:59 pm
od hank
Já si myslím, že nikdo. Ale mechanika byla stejná jako u starorakouské/ČSD předvěsti. Jiná byla jen pohyblivá deska. Navíc to spadá do doby, kdy zelená návěstila výstrahu a bílá volno, takže pozor na barvy. Deska byla zelená s bílým okrajem, stožár zelenobíle pruhovaný a upozorňovadlo mělo zelený kříž i orámování; vzdálenostní upozorňovadla se tehdy ještě nepoužívala. Rozměry pohyblivé desky byly 1000 x 800 mm.

Ke změně barev na dnešní soustavu (zelená volno, žlutá výstraha) došlo v květnu 1939. Dá se přepokládat, že tvar desek předvěstí se měnil postupně, jen se přemalovaly barvy a vyměnily clonky návěstních lamp, takže někde mohly být ty obdélníkové desky už v dnešních barvách k vidění i nějakou dobu po válce.

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: sob 06 led, 2018 11:14 pm
od greenery
ladiznet píše:Snažíme se z dobové fotografie zjistit typ předvěsti. Nevíte kdo takový typ vyrábí nebo jaké stavebnici se nejvíce blíží?

http://zeleznice.vanovi.net/historie/st ... tky/41.htm


Zkus V.Lepieše, dělá ji v H0 (s oběma terči). Třeba je i v TT.
I když i v H0 je to hodinářská záležitost :wink: .

Nebo tady
http://www.dk-model.cz/web/index.php?pa ... =1&lang=cs
http://www.hekttor.biz/index.php?lng=CZ ... &kod=12045
(přinejmenším půjde využít stožár)

http://detail.vyrobce.cz/produkty/produkt.php?cislo=48
(nevím, jestli obsahuje hranatou desku. někde jsem ji ale viděl - u někoho na burze)

Nebo se zkus domluvit tady, třeba by terče udělali
http://dh-loko.cz/144-tt-navestidla

Zajímavé skeny z archivu jsou tady
https://www.facebook.com/zeleznicnekole ... 5874833092
a pak
https://www.facebook.com/zeleznicnekole ... 7344831945
https://www.facebook.com/zeleznicnekole ... 3484832331
https://www.facebook.com/zeleznicnekole ... 9611499385

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2018 3:18 pm
od Petr S.
Změna návěstních barev vyžadovala i předělání pohybu clonky .
Při stavu BÍLÁ - ZELENÁ bylo bílé sklo přímo na lucerně a překrývalo se zelenou clonkou . Clonka se otáčela okolo osy kolmé ke koleji . Měla jen jedno sklo - zelené . V poloze volno byla clonka vytažená - tj. byla šikmo nad lucernou . v poloze výstraha byla clonka dole - tj. zelené sklo bylo před lucernou .
Při stavu ZELENÁ - ŽLUTÁ bylo na lucerně čiré sklo a clonka , která se otáčela okolo osy rovnoběžné s osou koleje měla dvě skla - zelené a žluté .

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2018 4:14 pm
od greenery
ahoj,
já měl zato, že rakouské předvěsti měly clonky vždycky směr nahoru dolu, i u kulaté desky.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 803%29.jpg
https://www.koridory.cz/wp-content/gall ... So/005.JPG

Německé to mají jako u hlavních návěstidel, to jo (jakoby ve směru pohybu ramene, tj podle osy rovnoběžné s kolejí).
A i jsem to považoval, za nejtypičtější rozdíl. Jsi mě trochu rozhodil.
http://static.panoramio.com/photos/large/29084006.jpg
-------------
Poláci to tak mají ........
http://www.bahnbilder.de/1200/funkmast- ... 783014.jpg
(...no vlastně aby taky neměli, na území Pruska)

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2018 4:52 pm
od hank
Já jsem si taky myslel, že v protektorátě zůstala mechanická část stávajících návěstidel obecně beze změn. Jiná otázka je, jak to bylo u návěstidel nově zřizovaných už podle protektorátních předpisů. Ty byly odlišné až do r. 1944, kdy došlo k jejich úplnému sjednocení s říšskými předpisy, nicméně návěstní zařízení se samozřejmě do května 1945 vyměnit nestačila.

A ještě jsem se minule dopustil dvou nepřesností.

1. Šebík byl v odtrženém pohraničí, kde se přešlo na říšské předpisy už v říjnu 1938 (ale nový návěstní předpis pro Sudety byl vydán až v roce 1942). Nicméně ani tam se všechna stávající návěstidla nevyměňovala šmahem, jen to, co odporovalo předpisům DR. Spíš se přednostně dosazovala spousta nových návěstidel samozřejmě podle německých vzorů tam, kde podle předpisů a zvyklostí ČSD nebylo potřeba nic. Takže se ani nedivím, že ta předvěst vzor kkStB přežila i v Sudetech rok 1945.

2. Přechod na nové předpisy BMB/ČMD, který přinesl změny významu barev světel, probíhal skoro dva roky - od května 1940 až do "noci N" 23. března 1942. A musím přiznat, že mi není jasné, jestli se návěstilo někde postaru a jinde už nově nebo jestli fakt stihli předělat všechna návěstidla na nové barvy za tu jedinou přechodovou noc.

Ještě i k tomu předpisu z roku 1944 vyšel dodatek, který obsahoval jako platné výjimky spoustu pozůstatků starších předpisů ČSD i BMB/ČMD, např. i včetně obdélníkových předvěstních desek (už jednotně žlutých). Řekl bych, že u ČSD někde vydržely až do konce 50. let.

Více viz osvědčené stránky Tomáše Lajblta:
http://vlaky.bestsite.cz/zeleznice/vyvo ... 39-2-1.htm
http://vlaky.bestsite.cz/zeleznice/vyvo ... 46-2-2.htm

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2018 5:22 pm
od greenery
Viessmann si kdysi dal v H0 tu práci, že u rakouského vzoru modeloval správně pohyb clonek
http://www.miniaturbahn.at/images/VM4512_1.JPG

Škoda, že výrobu dávno zrušil, stejně jako u ranžírek.

Tady je zajímavé, že u předvěstí, kde pohyb clonek odpovídal ose rotace terče, u ranžírek se stejným principem, jsou clonky řešeny jako u hlavních návěstidel. Tj. pohyb podle osy rovnoběžné s kolejí.

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: sob 31 bře, 2018 9:15 pm
od ladiznet
Výměnnová tělesa chceme udělat dle vzoru z r. 1939

viz. http://vlaky.bestsite.cz/zeleznice/vyvo ... la-2-9.htm

- výměnnová tělesa výhybek přímých a obloukových, ty vysoké, osvětlené

Existuje nějaký výrobce takovýchto funkčních výměnných těles v TT?

Pokud ne, němel by někdo ve skříni projekt?

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: sob 31 bře, 2018 10:04 pm
od hank
Výrobce existuje 8) :
http://www.berka.vyrobce.cz/telesa/
Jenom nevím, jak se vám budou líbit ceny... :shock:

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: ned 01 črc, 2018 4:40 pm
od Střelec

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pon 02 črc, 2018 5:18 am
od ladiznet
střelec : díky!

Re: nádraží Hora sv. Šebestiána (Sebastiansberg)

PříspěvekNapsal: pát 06 črc, 2018 8:44 pm
od ladiznet
Zdravím,

myslím, že jsme již toto téma řešili někdy v minulosti, ale nedohledal jsem to.

Jaké typy cest byly v době předválečné? Předpokládám, že cesty nebyly asfaltovány. Byly vyplněné kamenivem? Má někdo tip, odkazy, obrázky?

PS: Jde mi o cestu, která byla pod mostem v Bezručově údolí.