Stránka 5 z 7

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 10 črc, 2015 1:44 pm
od Janek.KP
Chtěl bych se zeptat, kde na území Moravy a Čech v letech 1960-1980 docházelo k situaci, že vlečka je nad hlavní tratí. Zatím jsem našel jen
http://www.mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=13.3705896&y=49.8877027&z=16&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9eAZ5xWobI&ud=Kazn%C4%9Bjov%2081%2C%20Kazn%C4%9Bjov%2C%20331%2051%2C%20okres%20Plze%C5%88-sever
Opačných případů ( hlavní trat nad vlečkou ) jsem našel mnohem "víc" ( Litoměřice + oblast severočeských dolů )

DÍKY MOC za odpovědi
Janek

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 10 črc, 2015 1:57 pm
od Michal Šuhajda
Třeba v Plzni ve Škodovce. Vlečka je tu nad, pod i vedle hlavní tratě. A to dokonce v různých kombinacích. :D Vlečka z jižní části Škodovky vede na sever po ostrém oblouku u zastávky Skvrňany vede souběžně s hlavní tratí na domažlice po mostě vede na hlavní tratí na Cheb a pak začne klesat, aby podjela (též klesající) trať na Domažlice. Následně se severní i jižní větev vlečky spojovala (dnes je vyndaná část výhybky na "Sever") s oběma zmíněnými tratěmi tratěmi ve zhlaví stanice Plzeň - Jižní Předměstí.

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 10 črc, 2015 3:00 pm
od Janek.KP
Moc pěkné :)
Teď jsem ještě nakoukl na Ostravu, Opavu, tam taky dost křížení :)
Akorát jsem si představoval nějakou menší vlečku, menší město...
Dá se tedy predikovat, že mám spíš hledat ve větších městech s většími vlečkami?

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 10 črc, 2015 5:52 pm
od MiG
Třeba v Blažovicích směr cementárna Mokrá.

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pát 10 črc, 2015 9:27 pm
od Vladimír_B
Janek.KP píše:Dá se tedy predikovat, že mám spíš hledat ve větších městech s většími vlečkami?

Ano, např. Lovosice a vlečka do Lovochemie a přístavu...
Z historického kontextu se to dá časově rozdělit na několik pádných důvodů proč mimo úrovňové křížení. Třeba ty Lovosice oddělení nákladní dopravy, resp. vlečkové od ostatní dopravy na hlavním tahu, aby se do Lovoch. nemuselo z osobního nádraží. Obdobně v Kaznějově, tam bylo napojení přímo z tratě. Tyhle úpravy spadají do třetí čtvrtiny minulého století. Za to ta škodovácká spojka je starší a tam bylo třeba jen spojit dva závody. Výstavba okolo první války tuším. Někdy mám vyfocené pamětní plakety...
A k čemu že Vám to bude dobré? :-)

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: sob 11 črc, 2015 7:33 am
od Janek.KP
Vladimír_B píše:...
A k čemu že Vám to bude dobré? :-)


My sháníme inspiraci a podklady pro stavbu :)
Ale na lokálkách se takovéhle situace asi nevyskytují :( Pokud se nepletu, tak většinou se hledalo jednodušší a lacinější řešení.

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: sob 11 črc, 2015 6:12 pm
od Vladimír_B
Janek.KP píše:Ale na lokálkách se takovéhle situace asi nevyskytují :( Pokud se nepletu, tak většinou se hledalo jednodušší a lacinější řešení.

Tam to spíš nebylo zapotřebí - slabá doprava.
Janek.KP píše:My sháníme inspiraci a podklady pro stavbu :)
Takže nevíte co s prostorem? :D

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: ned 19 črc, 2015 9:01 pm
od radblaz
[quote="Rocky_MK"]Zdravím,
když jsem nedávno přemítal, jakou vlečku uplatnit na svém plánovaném minikolejišti, narazil jsem na problém - a sice její účel(už jsem si vybral malou pilu, ale to je vedlejší)...Všichni znají rozsáhlé vlečkové areály do kovošrotů, chemiček, cementáren, lomů, apod., ale kde vzít inspiraci na malou vlečku o jedné kusé koleji končící ve šturci se zrezivělou, zprohýbanou kosočtvercovou značkou "zákaz posunu"?

Konkretne pila v Susici na 185

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pon 20 črc, 2015 2:24 pm
od hank
Tomu dotazu úplně přesně nerozumím. Vždyť vleček tohoto druhu bývalo u ČSD daleko nejvíc. Dodnes se na jednu funkční dívám denně z okna pracoviště (sladovna Litovel). Vsadím se, že ať jsi odkudkoli, dál než 50 km to na takovou vlečku nemáš. A základní informace bych hledal na k-reportu. Ve vláknech o vlečkách jsou tam pořád nové a nové příklady.

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pon 20 črc, 2015 4:23 pm
od Rocky_MK
Můj dotaz na začátku vlákna je už poněkud neaktuální. Pokládal jsem ho s tím, že jsem si chtěl rozšířit obzory - kam všude může vést vlečka, resp. do fabrik a podniků jakého ražení obvykle vede.

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pon 20 črc, 2015 4:45 pm
od hank
RockyMK: Aha, promiň, tam se blbě - jen z poloviny - zobrazil ten quote a já jsem nepochopil, čí ten dotaz je...

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pon 02 lis, 2015 7:32 pm
od ladiznet
Hádanka: Co to je za vlečku?

Obrázek

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pon 02 lis, 2015 8:30 pm
od hank
ladiznet: Velvěty :?:

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pon 02 lis, 2015 8:35 pm
od hank
... ale taky by to mohla být papírna Česká Kamenice, i když jestli je to ona, tak to tam to vypadá jak po bombardování... :shock:

Re: Železniční vlečky

PříspěvekNapsal: pon 02 lis, 2015 9:03 pm
od ladiznet
Je to papírna v České Kamenici ... více fotek zde - https://www.zonerama.com/ustti/Album/991388