Stránka 1 z 1

Fotky parnej loko 455.2

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2008 8:39 am
od blekk1
Nemáte niekto fotky tejto parnej loko? Vygooglit sa mi podarilo iba jednu, konkrétne 455.219 na Houmrovej stránke. Idem si upraviť BR86 v TT s leptanými doplnkami od Hekttora.

PříspěvekNapsal: stř 02 dub, 2008 9:34 am
od TTjenik
Ahoj,

taky jsem se do toho pustil. Nějaké podklady dávám dohromady na mých stránkách.

Jak pokračuješ? Jak moc to budeš předělávat?

PříspěvekNapsal: stř 02 dub, 2008 9:51 am
od JM
TTjenik píše:Ahoj,

taky jsem se do toho pustil. Nějaké podklady dávám dohromady na mých stránkách.

Jak pokračuješ? Jak moc to budeš předělávat?

Tvoje stránky vypadají opravdu slibně. Hlavně ta "T 211 můj první model z leptaného plechu" je fakt pěkně zmáknutá! Jen tak dál a přeju hodně radosti s tímhle koníčkem :wink:

PříspěvekNapsal: stř 02 dub, 2008 2:10 pm
od Jarda H.
Pár poznámek k přestavbě BR86 na parní 455.2 ze stránek "mo-na-ko" :

1.stránka - http://www.mo-na-ko.net/images2/ZelLokomotiva455_01.jpg
2. stránka - http://www.mo-na-ko.net/images2/ZelLokomotiva455_02.jpg

PříspěvekNapsal: čtv 03 dub, 2008 9:24 pm
od Jirka Kocí
Zde odkaz i s fotkou 455ky v provozu.
http://parniloko.vlaksim.cz/web/loko/ra ... /4552.html

PříspěvekNapsal: úte 12 srp, 2008 10:24 am
od TTjenik
Zdravím pánovém,

prosím o vaše připomínky, co ještě by se dalo doplnit na "doplňkový" lept pro přestavbu modelu BR86 od BTTB

http://ttjenik.wz.cz/455.htm

předem díky, každá připomínka vítána

Re: Fotky parnej loko 455.2

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2019 8:49 am
od Kajinek11
Ty jooo..., otevírám toto vlákno po 11 letech, hustý..

Jdu do přestavby TT s leptem od Jeníka. Ale teď mám otázku k reálné mašině. Známa je jen tato fotka, ale na ní se mi zdá že kompresor je na druhé straně a zde na levé, že je čerpadlo. Takto mají BR86. Ale všechny přestavby jsou obráceně (že kompresor je na pravé straně). Tak teď nevím jak to udělat.. Navíc se mi i zdá, že na výkresech je kompresor menší, než ho většina modelářů udělala u 455.2. Žebříčky na přední plošině také evidentně na fotografii nejsou. Tak jsem z toho nějak paf!

Můžete mi pomoci jak mám teda svoji přestavbu udělat..

Re: Fotky parnej loko 455.2

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2019 10:03 am
od Radek Strnad
Fotek je víc. Třeba v Encyklopedii díl.3 jsou hned dvě pěkné. V jednom z čísel Světa železnice je popsána nehoda, kdesi na Slovensku, kdy tato mašina se na vlečce "vymkla" kontrole personálu a tam také nějaká fotka tuším byla(musel bych to dohledat). Ale i tak budeš asi tápat, protože zařízení lokomotiv po vzoru ČSD se do těchto mašin dodávala postupně. Pak byly některé tyto lokomotivy ještě prodány na vlečky a tam mohly dostat další úpravy, jak to vyhovovalo provozovateli. Fotek pravda moc není a snad pokaždé to je jiný stroj a vždy jen z jedné strany.

Re: Fotky parnej loko 455.2

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2019 10:47 am
od hank
Jednu dobovou máš třeba tady:
http://www.veseli-nad-moravou.cz/assets ... 46%3A34+PM

Bohužel v té době bylo v rámci utajovacího šílenství studené války nemyslitelné pustit na veřejnost fotku s číslem lok. Proto je začerněné.

Veselí nad Moravou bylo svého času hnízdem této řady, prošly tudy lok. 455.202, 04, 09, 11, 12, 13, 15, 19, 22, 25, 26. Jezdívaly na Myjavu a do r. 1953 zmizely většinou do Nové Huti (tam jich jezdilo určitě více než 20!) nebo na další velké vlečky v těžkém průmyslu.

Já bych z toho nedělal velkou vědu a kterékoli z uvedených čísel bych upravil podle zvyklostí ČSD: Vypouklé dýmniční dveře, odstranit čerpadlo s ohřívačem, dosadit na levou stranu před vanu kompresor ČSD (v té době nejspíš asi jednoválcový), na dýmnici nalevo od komína turbodynamo a pod budku obvyklé napáječe. Tzn. stav odpovídající období po r. 1948. To koresponduje s daty přeznačování od dubna 1948 do ledna 1949 - dá se předpokládat, že přeznačeny byly až po dílnách a do té doby spolu s německou výstrojí nesly buď původní německá čísla nebo provizorní čísla kořistních lok. 455.25xx.

Tady na fóru se už taky něco protřepávalo tady:
viewtopic.php?t=1358
a na Káčku:
https://www.k-report.net/discus/message ... 1548329186

Re: Fotky parnej loko 455.2

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2019 11:06 am
od Kajinek11
To Radek:

Díky budu rád za každou fotku, kterou vyhrabeš.

To Hank:

Mě právě přijde že právě na té jediné fotce není kompresor vlevo, ale že mi to připadá jako čerpadlo, tak že bych to nechal jako na BR86 a měl bych po starostech :-) Ale je to tak nekvalitní, že by to mohl bát kompresor.. Co myslíš?

Re: Fotky parnej loko 455.2

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2019 3:37 pm
od hank
Kajinek11: Když není na mašině předehřívač, což na té fotce evidentně není, nemělo by tam být ani čerpadlo. Podle zvyklostí ČSD býval kompresor vlevo, aby na něj viděl topič, protože péče o něj byla jeho starost, ale z tohoto pravidla mohly být výjimky právě u strojů cizího původu.

Máš fotky původního stavu modelu, který chceš upravovat, z obou stran? Můžeš je sem prosím dát?

Re: Fotky parnej loko 455.2

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2019 3:42 pm
od Kajinek11
Fotku nemám, ale je to klasický BR86 TT od Tilliga.

Re: Fotky parnej loko 455.2

PříspěvekNapsal: čtv 14 bře, 2019 4:02 pm
od hank
Tak tady je to jasné. Kompresor napravo, čerpadlo nalevo. Ale podívej se na tu fotku z veselských dílen, co jsem sem na ni dal odkaz. Tam je evidentně stejný (dvouválcový?) původní kompresor přestěhovaný na levou stranu. Škoda, že je to číslo zamazané... Retuš není dokonalá, takže 455 tam sice přečtu, ale to ostatní je bez záruky... Vidím tam 209. Však si to zkus zvětšit, co tam uvidíš ty. 209 by byla dobrá volba, protože u ČSD vydržela úplně nejdéle - až do zrušení v r. 1957.

Ještě poznámka ke hvězdě: Povinné označení hnacích vozidel rudou hvězdou (doslova: "...symbol vlády pracujících: pěticípá rudá hvězda se žlutým okrajem...") zavádí předpis s platností od 1. května 1951.

Máš ale ještě jednu volbu - označit si mašinu 455.250x a vydávat ji za stroj z období mezi převzetím jako kořisti (1946) a definitivním zařazením do stavu ČSD (1948). Vycházím z toho, že lokomotivy označené 250x se moc neupravovaly, jen do té míry, aby byly schopné provozu, a pořádné dílenské opravy včetně popsaných zásadních úprav se dočkaly až po definitivním převzetí a přeznačení. Pak bys měl na výběr z těchto čísel:
2500 -> 217
2501 -> 206
2504 -> 218
2505 -> 202
2506 -> 219
2507 -> 216

Zbývají 2503 (zrušena až 1956 bez dalšího přeznačení, z toho lze usoudit, že většinu té doby prostála v kopřivách...) a 2502 (předána do SSSR).

Snad moje spekulace nejsou moc divoké.