Ahoj , díky všem za odpovědi.
vezmu to popořadě.
Hanku díky, zdá se, že přes papíry se člověk dostal ledackde.
Zkusím upřesnit původní záměr.
Sklárna bude vyrábět obalové sklo (především lahve na kompoty, nakládanou zeleninu a zavařeniny) od začátku jsem počítal s paletováním při expedici. Inspúirací mi byla právě Heřmanka (mimo jiné, protože tam byla za války babička na práci v "raichu") ale hlavně tamní sklárnu znám nejen zvenku ale dostal jsem se i dovnitř, bohužel fotky nemám a paměť je zrádná. Ovšem svého času vyráběli i "kalíškovinu" resp. pivní půllitry (pro brňáky krýgle na bahno) a třetinky na limču a malé pivo.
Výroba strojní - hala mimo kolejiště, tedy i mimo záběr skicy.
Jak jsem psal písky by měly být z místních zdrojů - třeba je to blízko k Provodínu, nebo Libuni
(nicméně skládky a přípravna kmene mimo kolejiště) i když ty big bagy by šly.
O střepech vím, ale nevím jak to bylo s jejich sběrem, potažmo s dopravou po železnici. Kde byl zdroj střepů? Kromě n.p. Sběrné suroviny mě napadnul jen vhodný odběratel (sodovkárna, pivovar, Marila), který by vracel střepy ve vozech v nichž dostává obalové sklo. jak se vlastně střepy vozilz? volně ložené v e vyskostěnných vozech (Es/Vtr, Eas apod)? Nebo v "zetkách"?
Tabulové sklo určitě ne, už proto, že na něj nemám vozy i když je to určitě zajímavé zpestření provozu.
Předpokládám, že se bude jednat o staré objekty líbí se mi industriální archuitekrura začátku 20. století ovšem v rámci objektivity bude nutno udělat nějakou tu "prasárnu" zlepšovatelů, kteří např. vyměnili původní vrata, nebo okna, případně přileúili k hezkému objektu ošklivý krychlózní přístavek nové rozvodny apod.
Jano H0e. No to množství jsem střelil podle "nabídky sklářských pecí", ke které jsem se dostal při hledání podkladů. Uváděná produkce byla 160-300t taveniny /den. Ubrat na množství je vzhledem k velikosti vlečky menší problém než přidat:
Takže oprava denní produkce bude v rozsahu 50 - 70t/den) to znamená, že mi ubude vozů pro nakládku, i kotel s palivem přijede jen obden. Zato můžu věnovat více prostoru na vlečce návozu surovin (třeba již zmíněných střepů, potaše, sody apod.)
Zvýší se pestrostvozů na vlečce, kotel pojede obden, zato přibudou vozy se střepy. Budu jen rád, jen musím vymyslet čím vytěžovat prázdné vozy.
Vláďo, pochvala a virtuální poplácání po zádechsice potěší, ale kvůli tomu jsem to sem nepsal, takže vyvracej (ale nezvracej
)
Když mi někdo napíše, že vymýšlím kraviny a rozumně to zdůvodní, budu radši, než když mi to naoko pochválí a když budu mít hotovo (rozděláno), řekne/napíše, že je to pitomost už od základu.
Sice bych sklárnu rád, ale pokud by to měla být kravina, klidně místo ní udělám silo, lom, nebo pilu.
Generátový plyn musíš vyrábět destilací uhlí(dřeva), nebo se dovážel v kotlových vozech? Přijdou mi jednodušší ty topné oleje i do epochy mi zapadají líp. GP mi přijde spíš záležitost 1. pol. 20 století.
Hele, mluvíš mi z duše, Ohledně toho co v modelu je a přitom není vymodelováno. Jak jsem napsal, že většina provozu bude jen fiktivní (myšleno nemodelovaná. budovy budou vlastně tvořit polokulisu na hraně kolejiště a celý areál sklárny zabere na kolejišti prostor 10-15 x 75 cm (včetně koleje). I proto je ve skice ta červená demarkační linie, která znázorňuje hranice kolejiště. I na velkém kolejišti je "málo místa" a proto se snažím umisťovat nejen podobné objekty, ale též nádražní budovy (potažmo navazující zástavbu) na kraj kolejiště, kde mohu vždy tvrdit, že to přece pokračuje. Když si prdnu továrnu doprostřed kolejiště, bojuju s místem a nakonec mi ji celou obkrouží trať... ale to jsem odbočil.
Ta Desná je výborný tip a nedaleký D. Polubný též - inspirace pro případné budoucí rozšíření vlečky. Ta Desná se mi fakt líbí. Už proto, že ten fous kolejí skoro přesně odpovídá mému prostoru pro vlečku (včetně zakřivení kolejí)
Ale vypadá to, že dnes hlavně naváží písek.. Což o to, ty sypáky by se mi tam líbily, ale místo na vykládku budu hledat těžko.
Ovšem, představa, ža na tu jednu kusou kolej vlečky zavážím směsku vozů: Sas (písek), Vtr (střepy) Ztr (tam karton pak nakládka sklenic) a R (TO) je lákavá
No, ještě o těch sypácích popřemýšlím...