Michale - pri nakládke nepočítaj tony ale objem. Taká prázdna flaška neváži "nič", ale priestoru zaberie za liter.
Ano, proto byly sklárny hlavním uživatelem velkoprostorových vozů. Původně Geg, za dob ČSD Zd a Zdv, po roce 1949 označené Zs. Z UIC konstrukcí pak Gbgs. Ztr neměl tu správnou velikost pro dobré vytížení skleněnými výrobky, ale určitě se objevoval se surovinami na vstupu. Největší sklárny měly dokonce velkoprostorové vozy zařazené jako soukromé (Fr.Siemens v Novém Sedle jako největší výrobce lahví v Rakousku-Uhersku a S.Reich se sklárnami v Kyjově a Velkých Karlovicích). Ale i přes zdánlivou velikost si tyto továrny vystačily s malou vlečkou se dvěmi kolejemi, u většiny skláren (K.Šenov) pak stačila jedna. Spousta podniků nakládala na nádraží.