Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
od Tempotaxi » pát 14 lis, 2014 9:00 pm
Prosím o info. Parní jeřáb Krupp postaven asi v roce 1940. Zda jeřáb byl provozován i u nás, třeba při stavbě Sudetské továrny na pohonné hmoty a nebo, při stavbě dálnice Vídeň – Breslau. Nebo zde zůstal po roce 1945 pod logem ČSD nebo n.p..
Děkuji předem.
-
Tempotaxi
-
- Příspěvky: 4304
- Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
- Bydliště: Kladno
od Tempotaxi » sob 15 lis, 2014 7:10 pm
Kamarád, chce hračkový model předěl podle velkého vzoru. A stále čekáme, zda parní jeřáb nezůstal zde po roce 1945 u ČSD a nebo zda jeřáb nevlastnil strojírenský, hutní a nebo chemický podnik.
-
Tempotaxi
-
- Příspěvky: 4304
- Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
- Bydliště: Kladno
od Tempotaxi » čtv 20 lis, 2014 12:07 am
V článku o stavbě dálnice Videň - Breslau je i tato fotka (2. díl). Podle ramena se jedná o jeřáb Škoda a nebo také Krupp.
Během okupace a 2. světové války byly Škodovy závody začleněny do říšskoněmeckého průmyslového komplexu. (Krupp).
-
Tempotaxi
-
- Příspěvky: 4304
- Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
- Bydliště: Kladno
od slajfka » stř 03 pro, 2014 12:31 pm
Jeden kousek tohoto parniho jeřábu je vidět ve venkovní expozici technickeho muzea v Sinsheimu v Německu. Je zcela volně přístupný před muzeem.
Par fotek pro inspiraci:
https://picasaweb.google.com/106883030543902376562/Sinsheim
Martin
____________________________________
HO zatím analog s výhledem na DCC, ČSD, epo. III
-
slajfka
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: pát 29 úno, 2008 6:57 am
- Bydliště: Brno
-
Zpět na Podklady ke stavbě
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků