Zdravím pánové, měl bych prosbičku. Potřeboval bych od někoho kompetentního poradit. Po pročtení této diskuze myslím, že asi kolega hank se chopí „žezla“
Někteří již možná sledujete mou diskuzi zatím pouze o plánech na mé kolejiště, ale vezmu to celé ze široka, abyste nemuseli hledat detaily. Mám v plánu stavět kolejiště na motivy kořenovské zubačky, ale vše bude fiktivní. Nicméně mezilehlá dopravna D3 se i s vlečkou silně podobná skutečné dopravně Dolní Polubný na naší skutečné zubačce. Horní stanice pak má znázorňovat bývalou přechodovou stanici do Pruska, proto v ní bude i stavební sloh budov odpovídat německým zvyklostem. Odkaz ta zmíněnou diskuzi je zde:
viewtopic.php?f=1&t=7357 Je tam celá historie, jak se můj nápad vyvíjel a i nadále vyvíjí. Jsem puntíčkář a tak se snažím věci dělat do detailů, ať již stavba budov či znázornění provozu. Další výkresy a obrázky ze stavby budov mám potom uložené na rajčeti:
http://sedli-cb.rajce.idnes.cz/ Poslední verze kolejového plánku tam však zatím chybí. Ještě si pohrávám s myšlenkou jak nahoře upravit depo a jeho napojení do stanice. Časem se to snad na rajčeti také objeví.
A teď k samotnému jádru pudla… Jako vlečku z oné mezilehlé dopravny jsem původně plánoval sklárnu. Pak jsem ale přehodnotil a řekl si, že na vlečce do papírny je mnohem pestřejší obrat vozů a proto jsem se rozhodl právě pro papírnu. Vždyť sem můžu vozit Wapky, Utz, nejrůznější druhy Zetek, uhláky, cisterny. Zejména bych rád užil cisterny ze stavebnic LPH (
http://ttmodelar.eu/image/cache/data/zb ... 00x800.jpg) na dopravu chemie do papírny. Tak jsem začal googlit a našel tuto diskuzi, kterou jsem si celou se zaujetím asi 4x po sobě přečetl a to proto, že hankův popis je příliš obsáhlý a podrobný (což je dobře
) a má hlava nadměrně děravá. Nicméně jsem zjistil, že jsem toho o výrobě papíru moc nevěděl. V podstatě jsem zjistil, že jsem si předtím myslel, že se papír vyrábí jako instatní polévka z pytlíku + „hoď tam vejce“
Nicméně jsem za uplynulou noc (seděl jsem tu u toho asi do jedné do rána a dělal si poznámky) trochu zmoudřel a tak se budu snažit vyjadřovat trochu fundovaněji
Takže v plánu je malá kartonážka bez celulózky s jedním menším papírenským strojem (žádný zázrak). Inspiraci jsem si vzal trochu z vlečky na Svatém Prokopu v Loučovicích, kde dle hanka také byla kartonážka. Prostoru příliš nemám a tak znázorním pouze to nejdůležitější. Např. ČOVku, administrativní budovu apod. stavět nebudu s odkazem na to, že v této papírně jsou, ale mimo půdorys mého kolejiště
Stejně tak asi nebude znázorněna celá výrobní linka… Ze zdejší diskuze jsem si tedy odnesl, že v papírně je potřeba topit, já si vybral uhlí a to tak, že jej budu na speciálně k tomu určené koleji vysypávat z Wapek do podzemního zásobníku. Dále je potřeba dovážet buničinu, kaolín, škrob, síran hlinitý, trochu dřeva. Naopak se bude expedovat hotový papír. Takže pokud jsou mé výpočty a poznámky z výše uvedeného v této diskuzi správné, pak by měla kartonážka s objeme výroby cca 25 – 30 tun denně asi následující pohyb vozů:
dodávky:
-buničina – 4x denně dvouosá Zetka
-topení uhlím – 1 až 2 Wapky denně
-dřevo – 1x denně dvouosý uhlák
-škrob – 1 až 1,5% hmotnosti vyrobeného papíru, což mi výpočtem vyšlo 1 vůz měsíčně (jaký ale?!?!?)
-kaolín – 1x týdně Utz
-síran hlinitý - ??? (že by v těch cisternách???)
odvoz:
-hotový papír – 6x denně dvouosá Zetka
Je to celé jen můj dohad, byl bych velmi rád, kdyby mi někdo tyto počty upřesnil… Počty vozů řeším proto, abych věděl na kolik vlečku dimenzovat, aby to i v modelu opravdu znázorňovalo reálný provoz a nebyl to nějaký paskvil…
A teď k samotné vlečce… Asi bych vycházel z toho, co je na plánku kolejiště na rajčeti:
http://sedli-cb.rajce.idnes.cz/projekt_ ... zubaka.jpg Zřejmě bych i celé kolejiště zachoval tak jak je, jen bych jej posunul i s odbočnou výměnou trochu doprava jako blíže k tunelu u spodní výměny té mezilehlé dopravny. Pak by z výsypky u skladu křemičitého písku byla vykládka uhlí z Wapek oddělená od ostatního kolejiště na konci šturcu a mezi kolejemi betonovou ohradou kvůli prašnosti. Prostřední kolej bych ponechal s tím, že hned za šturcem „uhelné“ koleje bude budova expedičního skladu napojená na výrobní linku (předpokládal bych logicky na její konec). A druhý krajní šturc… Stáčírna mazutu a jeho nádrže by nebyly, ale místo toho možná malý sklad a hlavně volný skládkový prostor pro vykládání vozů a to již zmíněných Zetek s buničinou (ikdyž tak spíš asi taky přes sklad), uhláků se dřevem (může zde být v rohu i malý dřevosklad), kaolín by mohl být uložen do onoho malého skladu a teď… V čem že se to vozí škrob a síran hlinitý??? Také v pytlích??? Jaký je jejich obrat??? Nezapomněl jsem ještě na nějaké další vstupní/výstupní suroviny??? V samotném „ďolíku“ pod vlečkou a nádražím bych pak rád znázornil část výrobní linky a k tomu bych zřejmě využil novinku od firmy Auhagen:
http://www.auhagen-shop.de/product_info ... 8-ude.html Na ní bych zezadu napasoval novější stavbu kotelny s připojením na původní komín a kotelnu situoval do blízkosti „uhelné“ koleje. Jelikož bych chtěl fabriku utopit pod úroveň terénu nádraží a vlečky, zřejmě bych pak počítal s tím, že hotové výrobky by se z linky dopavovaly chodbou k nákladnímu výtahu a jím pak nahoru do expedičního skladu. Naopak vstupní suroviny by pak na začátek výrobní linky musea dopravit vnitropodniková automobilová doprava a nebo se zde nabízí varianta s úzkorozchodnou drážkou. V mém případě by byla pouze naznačena, neboť nebude na kolejišti znázorněn celý areál papírny…
K samotnému kolejišti a jeho rozsahu chci případné navrhovatele jeho úprav upozornit, že se jedná o vlečku napojenou na ozubnicovou trať, kde je pravidlem, že lokomotiva je z bezpečnostních důvodů vždy na nějnižším konci vlaku. Takže ve směru ze skrytého nádraží do této dopravny je vlak vždy sunutý a takto zajíždí i na vlečku. Jakoby odvratnou vykládkovou kolej proti kolejišti v současné době navrhnutému z toho důvodu bohužel udělat nemůžu
A nyní bych vás rád požádal o konstruktivní kritiku
Předem děkuji