Stránka 1 z 1

ČÍSLA TENDRŮ

PříspěvekNapsal: úte 21 led, 2014 6:17 pm
od parnicka
PROSÍM O ODPOVĚĎ PŘEDEVŠÍM Z OSTRAVSKA: kDO VÍTE, JAKÁ ČÍSLA TENDRŮ jezdila s lokomotivami 555.108 a 555.124 v období 1965 -1971 (tedy těsně před zrušením obou loko v Ostravě) ?

Re: ČÍSLA TENDRŮ

PříspěvekNapsal: úte 21 led, 2014 7:51 pm
od vmucha
Lepší je se v zeptat na k-report.

Re: ČÍSLA TENDRŮ

PříspěvekNapsal: úte 21 led, 2014 8:26 pm
od hank
parnicka:
555.108/926.108, zrušena v Ostravě na kotel K 483 07.05.1971, 09/71 prodána do podniku Přesné strojírenství (dnes Zbrojovka) Uherský Brod.
555.124/926.128, zrušena v Ostravě 04.03.1971.

Obě lokomotivy byly vzhledově atypické, na 555.108 se v r. 1958 vystřídala plochá dyšna Giesl i dvojitý komín Kylchap (kvůli porovnávání jejich účinnosti) a dojezdila s Gieslem, 555.124 měla turbodynamo na skříňovém kotli před budkou, servomotor rozvodu a její tendr 926.108 měl kluzná ložiska, což se na první pohled poznalo jejich obrovskými nádobkami na olej.

Re: ČÍSLA TENDRŮ

PříspěvekNapsal: pon 27 led, 2014 9:03 pm
od Polabský
hank píše:parnicka:
555.108/926.108, zrušena v Ostravě na kotel K 483 07.05.1971, 09/71 prodána do podniku Přesné strojírenství (dnes Zbrojovka) Uherský Brod.
555.124/926.128, zrušena v Ostravě 04.03.1971.

Obě lokomotivy byly vzhledově atypické, na 555.108 se v r. 1958 vystřídala plochá dyšna Giesl i dvojitý komín Kylchap (kvůli porovnávání jejich účinnosti) a dojezdila s Gieslem, 555.124 měla turbodynamo na skříňovém kotli před budkou, servomotor rozvodu a její tendr 926.108 měl kluzná ložiska, což se na první pohled poznalo jejich obrovskými nádobkami na olej.


Většina tehdejších německých skříňových tendrů měla kluzná ložiska, u některých se používalo nucené mazání. V tomto případě byla na čep osy připevněna vrtulka, která nabírala olej a přimazávala čep. Zvenku se to dalo poznat zvětšenou "obrovskou" kruhovou nádobkou na olej.
Mám pocit, že některá bývalá ČSD 555.1 v Kalojanovci (BG) to měla zachováno.
Někde by to šlo vygůůglit

Re: ČÍSLA TENDRŮ

PříspěvekNapsal: úte 04 úno, 2014 9:20 pm
od Polabský
Omlouvám se ale napsal jsem možná hloupost. U rámových tendrů k lokomotivám Br 50 se vyskytovaly válečková ložiska.
Musím se podívat na fotky z Kalojanovce, jaké ložiska vlastně byly u toho přimazávání vrtulkou. je to už pár roků, co jsme tam byli. Mám pocit, že je tam zdokumentovaná rozebraná komora. Dám vědět.