radeksindy píše:Původně to byl snad vůz ABa, pak Ba. Při rekonstrukci na BCa dostal už el. osvětlení, navíc se změnilo rozložení oken. Hledáš Chiméru ....
Původně to byla ABa s největší pravděpodobností. Rekonstrukce na BCa nebyla ani tak rekonstrukce jako spíše jen přeznačení v době, kdy vozy už přestaly býti konkurenceschopné novějším vozů první třídy. Mám tedy obavu, že označení BCa 2-8692 je dost irelevantní nebo i úplně fiktivní. Je potřeba zjistit, která série ABa to vůbec je, podle délky skříně a rozvoru podvozků, protože to se postupem času prodlužovalo, dále rekonstrukce na elektrické osvětlení u těchto vozů (rychlíkové) probíhala už ve 20. letech, zatímco sací brzdy se sundávaly už ve 30. letech, tak aby to odpovídalo zvolenému období.
A poslední věc na co dát pozor je, že vozy byly z výroby dodávané s impregnovaným plátnem potaženou střechou a chodníčky. A ty chodníčky tam byly proto, aby zřízenec nepoškodil to plánto ve chvíli, kdy chodil po střeše ke komínkům. Model na fotce už má ale typické švy oplechované střechy. Pokud tedy chceš dělat plynové osvětlené, doporučil bych ty švy zbrousit do hladka. Nemám to totiž potvrzené, ale předpokládám, že rekonstrukce na elektriku a oplechování střechy by se u většiny vozů dělalo najednou při jdné generální opravě.