od radeksindy » pon 30 pro, 2013 12:28 pm
Jedná o vůz původně zařazený u ÖNWB patřící firmě F.X. Brosche, domovská stanice Praha-Liběň. V meziválečném číslovacím plánu měl číslo R 552143, objem 130,3hl, rozvor 4,1m. Vůz měl brzdu, takže měl původně i budku.
V NA, v kartonech MŽ se občas nacházejí materiály týkající se rekonstrukcí soukromých kotlových vozů. V drtivé většině tam žádný výkres není, obvykle to bylo spojeno s rekonstrukcí brzdy nebo jejím zavedením, takže je tam schéma pákoví s výpočty. Pokud proběhla výměna kotle, tak bývá náčrtek kotle a výpočet nápravových tlaků. Občas jen primitivní typák, ale nějaké informace mohou být k nalezení v textu dopisů. Určitě jsem držel v ruce rekonstrukce třínápravových kotlů mladoboleslavského lihovaru, zkusím to najít jestli tam není nějaká podobnost.