555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
sob 21 pro, 2013 5:50 pm
od A2C
Pekný deň prajem, chcel by som Vás poprosiť o reálne fotografie ČSD 555.1 ideálne 555.111, k Otcovým narodeninám som mu zohnal od Roco 555.111 a chcel by som mu ju vylepšiť ako sa len bude dať podľa reality, nech z toho na 51. narodeniny padne na zadok
Internet som prehľadal ale nič použiteľné som nenašiel, samé modely
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
sob 21 pro, 2013 6:37 pm
od A2C
skúsim ešte poprosiť o farebné fotky
dnes som videl na 555.1 farebné kohútiky na ventiloch atď a neviem či to mala aj táto.
http://www.kzmcb.cz/uploads/images/Vanoce%202013.jpg
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
sob 21 pro, 2013 9:54 pm
od Polabský
Vážený kolego,
snažil jsem se podobně sehnat vzhled konkrétní 555.1 .Jednalo se mi o jednu z lokomotiv,odprodaných BDŽ.
Bohužel jsem nebyl úspěšný.Získal jsem pouze černobílé fotografie.
Prokazatelně ale mám zjištěno.
Čelník: červeň jako na kolech,
Brzdové kohouty na čelnících: tmavá červená, téměř rudá.
Interiér budky: červenohnědá, vagonová.
Boky budky: někdy vybarvený lvíček, později rudá hvězda, někdy mírně plastická (jako u T 669.0,1,),
pod řadovým označením tenká modrá linka = ocelové topeniště,
Boční hrana ochozu: bílá ale mírně opršelá,
Na některých údajně červeně olinkované uši, snad ??? i na válcích ????
Na některých údajně byly na uších škodovácké slepice(neověřeno!), jako na Kremácích a později na Štokrech (tam byl na počátku ZVIL),
Obecně si ale myslím, že za běžného provozu to nebyly žádné omalovánky, byl nedostatek solidních barev, to samé mi potvrdili i "dědci" z Tábora, alespoň co si vzpomněli. Tímto jim děkuji.
Přeji hezké Vánoce, P.F. 2014 !!!!
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
pon 23 pro, 2013 7:16 pm
od A2C
No dnes som si trocha mákol na dokončení, a keďže sa čas balenia blíži rád by som počul čo tam ešte treba dorobiť, čo mi tam chýba, prosím kvalitu fotografi ospravedlňte, požičal som zrkadlovku a tak som musel fotiť telefónom, na niektorých miestach mi ušiel štetec to už opravujem
píšťalu som nafarbil broznovou farbou snáď takej farby bola inak som len nafarbil na farbu dreva nadstavbu a kohúty na čelníkoch
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
pon 23 pro, 2013 7:32 pm
od mlha
škoda těch červených kol.....
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
pon 23 pro, 2013 7:35 pm
od A2C
Čo je s červenými kolesami? osobne nepáči sa mi žiadna para pokiaľ nemá červené kolesá a čierny rám (ČSD)
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
úte 24 pro, 2013 9:17 am
od Petr Zatrepalek
mlha píše:škoda těch červených kol.....
A jsi si jistej že ty červený kola fakt u čsd přetírali? Je dost fotek na ex germánský mašiny co maj kola červený, specielně čsd němky... Jinak to dřevo na ohrádce tendru určitě nebylo takhle "nový" - přelízni to černohnědou, plus dosypej do tendru pravý nadrcený uhlí - hoodně to ještě zvedne vzhled...
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
úte 24 pro, 2013 12:40 pm
od A2C
ono je to fotené bleskom preto to drevo vyzerá ako nové, zlatá zrkadlovka a svetelné objektívy bez blesku, viete si predstaviť ako som musel peniť keď som to musel fotiť mobilom lebo istý exot v rodine ju zabudol v kancelárii
uhlie dosypem, ďakujem Peter
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
úte 24 pro, 2013 1:02 pm
od Jeff Hopper
Co se týče pojezdu tak tento problém jsem řešil z dědou co poválce dělal v depu na údržbě kdy jsme řešili nátěr kořistních mašin a on říkal, že většina mašin jezdila tak jak po válce u nás zůstala - tedy dle německého barevného schématu. Když už se přetíral pojezd tak většinou u vyvazovacích oprav a u rozšířenějších typů(samozřejmě platí i vyjímky) dosazovalo se od ČSD jen to nejnutnější - většinou ovládací a kontrolní prvky. To samé tabulky - občas bez, nebo rovnou natřené na loko nebo na plech. štítku, málo kdy smaltované. Vesměs dosazované jak koho napadlo. Samozřejmě u mašin, které byly ve větším počtu a déle než dva tři roky, proběhly tyto úpravy na stálo a důkladnějš. Ideální je tedy loko dělat dle nějaké fotky, což je mnohdy(1945 - 1960.....) docela problém. Já jsem němce 555 také nechal červená kola.
http://jefftt.rajce.idnes.cz/Kolejiste_ ... 0_0044.jpg
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
stř 01 led, 2014 3:53 pm
od kecu.p
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/6/6986/6986969_5efb4402c074909f8682992f1f6160a6/images/P1020001.jpg?ver=0Ono také záleží jaké období chceš modelovat??? Přeci jen podoba ROCO stroje je z období po válce. Později většina strojů prošla menšími či většími úpravami dle normálii ČSD, viz má fotka němky. Byla přepracovaná střešní partie budky, dále nové plnící víka na tendru blíže k budce, nová ohrádka.
Edit: němka ještě obdržela nový běhoun - plný diskový podle fotky skutečného stroje
Potřeba je doplnit české turbodynamo, mazací lis, napaječ + potrubí do kotle a české pojistné ventily.
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
stř 01 led, 2014 6:38 pm
od A2C
Ďakujem
popravde vyhotovil som ju podľa Vašich rád, a pod stromčekom priniesla veľa radosti
do takej extrémnej úpravy ako popisuješ by som ale nešiel, ale i tak ďakujem
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
stř 01 led, 2014 8:52 pm
od kecu.p
já ji udělal do podoby z roku 1970, to je období, kdy končila svou aktivní službu na pahrbku v Českých Budějovicích ... v roce 1971 byla vyřazena z provozu
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
úte 09 kvě, 2017 3:42 pm
od Petr_J
Před nedávnem jsem zahlédl model této lokomotivy na modelbazaru v barevném provedení s černými koly a bílou linkou po celé délce ochozu. Musím říci, že toto barevné schéma se mi velice líbí a rád bych si model také takto upravil. Je to ale dle reálné předlohy, nebo jen autorova fantazie? Dále by mně zajímaly typy napaječů a pojišťovacích ventilů, které byly u ČSD dosazovány. Poradí někdo?
Re: 555.1 reálne farebné foto.
Napsal:
úte 09 kvě, 2017 4:30 pm
od hank
Petr_J píše:Před nedávnem jsem zahlédl model této lokomotivy na modelbazaru v barevném provedení s černými koly a bílou linkou po celé délce ochozu. Musím říci, že toto barevné schéma se mi velice líbí a rád bych si model také takto upravil. Je to ale dle reálné předlohy, nebo jen autorova fantazie? Dále by mně zajímaly typy napaječů a pojišťovacích ventilů, které byly u ČSD dosazovány. Poradí někdo?
V atlasech se píše, že šlo o dosazování armatur obvyklých u ČSD, tj. napájecí čerpadlo bylo nahrazeno injektorem na výfukovou páru (a tudíž odpadl i ohřívák napájecí vody) a pojišťovací ventily byly nahrazeny u nás běžným typem Pop-Coale. Z viditelných prvků ještě přibyl servomotor rozvodu (stejný a na stejném místě jako u 555.0/3 a 556.0, tj. na pravé brukně před budkou, ale všechny ho nedostaly) a turbodynamo se přestěhovalo na dýmnici - obvykle vlevo za komín.
K těm barvám těžko říct. Černá kola jsou dost pravděpodobná, bílá linka na brukně byla spíš otázkou zvyklostí v jednotlivých výtopnách. Na fotkách, které mám po ruce, ji nemá ani jedna.