Výkresy a plány na parní lokomotivu řady 311

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Výkresy a plány na parní lokomotivu řady 311

Příspěvekod spacewolf » sob 30 lis, 2013 9:22 pm

Obrázek
Obrázek

Hoj, jsem tu novy. Tuto diskuzi jsem nasel nedavno pri brouzdani na netu, protoze muj strejda se rozhodl ze si postavi parni model rady 311 v meritku 1:8 na parkovou zeleznici.

Nevedel by nekdo kde se daji najit takove plany? Masinku zacali stavet v roce 1866 v rakousku uhersku a u cisarskych drah mela oznaceni kkStb 32 nebo 37, tovarni rada je StEG I 504–581 (Haswell StEG IV).

zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_311.0

Diky za pomoc.
spacewolf
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 29 lis, 2013 11:07 pm

Re: Výkresy a plány na parní lokomotivu řady 311

Příspěvekod hank » ned 01 pro, 2013 8:25 am

spacewolf: No ale na těch fotkách máš dvě různé třistajedenáctky a ani jedna z nich není ta, o které píšeš, tj. StEG IVs=33, u kkStB 32.31 až 32.91, u MÁV IIIm, později 358, u ČSD 311.1.

Nahoře je lokomotiva řady IV Pardubicko-liberecké dráhy (SNDVB), jedna z úplně prvních lokomotiv splečnosti vyrobená u Hartmanna v Chemnitz pod výr. číslem 114/1858, postupně měla provozní čísla 14, 110 a po administrativním sjednocení SNDVB s Rakouskou severozápadní dráhou (ÖNWB) 121 a jméno "Paka", ke kkStb, natož k ČSD nepřešla (byla vyřazena možná už před r. 1893, když 12 ze 32 strojů této řady bylo rekonstruováno v letech 1887 - 1890 a přeznačeno 1893 na ř. IVb, ale určitě před postátněním ÖNWB v r. 1908). Stroje řady IVb byly nakonec u kkStB označeny jako 133, 6 jich ještě přešlo k ČSD, ale přeznačení na 311.2 v r. 1925 se dočkaly už jen dva kusy, které byly brzy vyřazeny a jeden z nich (311.201) od r. 1927 posunoval na vlečce skutečských kamenolomů. (Popis pod fotkou na Wikipedii, na kterou odkazuješ, je chybný.)

Na tvé spodní fotce je lokomotiva řady BP I Rakovnicko-protivínské dráhy č. 205 "Písek" vyrobená ve Floridsdorfu (182/1875), jedna z celkem 12 lokomotiv společnosti, které byly označeny u kkStB v r. 1884 jako 3701 - 3712, v r. 1905 pak jako 32.13 - 32.24, u ČSD 311.001 - 008 - ta z fotky dostala čísla po řadě 3705, 32.17, 311.004. (Pro pořádek: Stejné stroje byly vyrobeny pro haličskou dráhu Tarnów - Leluchów jako BN tl 1 až 12, kkStB 1886 3201 - 3212, 1905 32.01 - 32.12, ty samozřejmě k ČSD nepřešly.) U ČSD dojezdily do r. 1938, ta z fotky v r. 1932.

Ale neztrácej glanc a rozvahu, podrobný popis štégováckých strojů IVs (a nádavkem i lokomotiv BP I) včetně spousty obrazového materiálu je ve třídílném článku Radoslava Kolomého ve Světě železnice 45 (1/2013, str. 37) a 46 (2/2013, str. 33 a 38).

Edit: A jestli jsi měl na mysli opravdu ten stroj z první fotky, tj. IV(b) SNDVB = 311.2, můžu ti poslat náčrtky obou provedení, toho z roku 1858 i toho po rekonstrukci - tj. po výměně kotle, dosazení nové budky apod.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výkresy a plány na parní lokomotivu řady 311

Příspěvekod spacewolf » ned 01 pro, 2013 5:05 pm

Je odbornik ktereho jsem hledal. :)

No na te wiki jsem to vytvoril podle nemeckych stranek a je pravda ze ten jeden obrazek by mel byt dole ale nejde mi na wiki vlozit obrazek te co jsem tu postoval jako druhou.

Strejda by neradeji chtel stavet masinku s oznacenim Pribram ktera uz u CSD nejezdila. Jo prave v tom casopisu ji nasel a zalibila se mu a marne shani kontakt na pana Kolomeho.

Co se tyce fotek a materialu posli prosim vsecko co mas budou se hodit. Nejlepe kdyby se nasli plany rady BP I ze sbirky Corona podle kterych byla vytvorena ta montaz v tom casopise.
Tedy tech masinek ktere meli oznaceni 201 - 209 myslim, tedy Semil, Zdic, Baraum, Pisek, Pribram. Doufam ze je to jedna rada a nemichaj se tam vice typu Steg IV.

Jeste jednou diky moc za informace, pripadne kdyby jeste nekdo mel nejakou literaturu v cestine kterou bych mohl pripadne postnout taky na tu wikipedii s dovolenim autoru.
spacewolf
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 29 lis, 2013 11:07 pm

Re: Výkresy a plány na parní lokomotivu řady 311

Příspěvekod hank » ned 01 pro, 2013 7:15 pm

No jo... ale já nic jiného než to, co je v tom Světě železnice, nemám... Doporučuji ti obrátit se na šéfredaktora Světa železnice Jana Vaňka, v tiráži časopisu je na něho spojení a mobilní telefon bere - vyzkoušeno :wink:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výkresy a plány na parní lokomotivu řady 311

Příspěvekod spacewolf » ned 01 pro, 2013 7:29 pm

Ja ten casak ted nemam u sebe. Neposlal by jsi me ho, prosim? (mobil)

K tem masinkam nakreslil jsem si takovy zjednoduseny graf kde vsude ty masinky jezdili a jaky mela oznaceni, sem ho asi davat nebudu, jsou tam asi chybi kdyz tak ti ho muzu postnout do PM tu na diskuzi.

To ze IV u nas nemeli jen oznaceni 311 vim a dokonce jsem nekde videl ze pry i 333 coz je pry modernizace.

A ta BP I neni Steg IV? V tom casopisu to bylo pod nadpisem Steg IV. Ja si myslim ze ji Haswell taky navrhoval, ale taky tam fakt psali ze je vyrabely asi 4 fabriky v rakousku uhersku, tak nektery nebudou ze Steg.
spacewolf
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 29 lis, 2013 11:07 pm

Re: Výkresy a plány na parní lokomotivu řady 311

Příspěvekod hank » pon 02 pro, 2013 7:17 pm

spacewolf: 333.0 ČSD = IVf' StEG = 3451 - 3477 StEG = 131 kkStB.

Spojení do redakce Světa železnice ti posílám SZ.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výkresy a plány na parní lokomotivu řady 311

Příspěvekod spacewolf » pon 02 pro, 2013 7:38 pm

Diky
spacewolf
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 29 lis, 2013 11:07 pm

Re: Výkresy a plány na parní lokomotivu řady 311

Příspěvekod hank » pon 02 pro, 2013 7:56 pm

Ještě spacewolf: Máš pomotanou železniční společnost StEG (Staatseisenbahn Gesellschaft) a její (původně) lokomotivku, která ovšem vyráběla i pro jiné společnosti, nejen pro StEG. BP I opravdu není StEG IV. BP I jezdila na Rakovnicko-protivínské dráze (jak už bylo řečeno dříve).
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Výkresy a plány na parní lokomotivu řady 311

Příspěvekod spacewolf » pon 02 pro, 2013 8:10 pm

Aha to jsem si myslel ze v tom bude zakopany pes. No me to matlo protoze to bylo ve clanku oznacovany jako Steg IV. A tu BP I taky vymyslel Haswell nebo ne? Bo nejaky odbornik na tyhle masinky strejdovi pri pohledu na fotku rekl ze to je Haswellka. To oznaceni 182/1875 u lokomotivy Pisek je tovarni oznaceni nebo byla jeste nejake oznaceni (tovarni) nebo ciselna rada pro tyhle masinky Rakovnicko-protivínské drahy?
Bych potreboval nejaky voditko pro hledani na internetu.
spacewolf
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 29 lis, 2013 11:07 pm

Re: Výkresy a plány na parní lokomotivu řady 311

Příspěvekod spacewolf » čtv 26 pro, 2013 9:11 pm

Nemel by nekdo informace o cislech a mistech vyroby jednotlivych lokomotiv z casopisu Svet zeleznice?

Ted plnim tabulku ve wikipedii.

THX

PS: Prikladam obrazek RPD (1876) 201 "Beraun", kkStB (1885) 37.01 později kkStB (1892) 32.13

Obrázek
spacewolf
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 29 lis, 2013 11:07 pm


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků