Stránka 1 z 1

Stavby a vozidla

PříspěvekNapsal: stř 30 říj, 2013 7:53 pm
od fulda
Ahoj vespolek,

o víkendu jsem něco málo fotil, tak sem dám nějaké zajímavosti.
Pro zájemce mohu doplnit adresu nebo poslat obrázky ve větším rozlišení.

Začnu stavbama - pískovací čtyřče a rotunda s vlastní vodárnou
Obrázek Obrázek

Pak dvojice jeřábů:
Obrázek

A nakonec zajímavé úpravy na MUVkách, respektive na PVK - docela by mne zajímalo, k čemu je ten vehement, asi raketovej pohon pro meziměstský přesun muvky. A pak muvka se zvýšenou kabinou - ale proč?
Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Stavby a vozidla

PříspěvekNapsal: stř 30 říj, 2013 8:25 pm
od Tkadlec Jaroslav
ten motor je z migu -15 a je to na rozmrazování sněho při zimních nehodách nebo když zamznou veksle atd neco podobnýho použivají i na letištích na V3S ..

Re: Stavby a vozidla

PříspěvekNapsal: stř 30 říj, 2013 10:36 pm
od BohousP
Tkadlec Jaroslav píše:ten motor je z migu -15 a je to na rozmrazování sněho při zimních nehodách nebo když zamznou veksle atd neco podobnýho použivají i na letištích na V3S ..


Tady je starší verze ... http://www.hekttor.biz/images/galerie/325/Tryskace.jpg

Obrázek

Fuldo, nepodobá se to trochu na tvůj kamerový vagon?

Re: Stavby a vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 31 říj, 2013 7:46 am
od Jiřik
Na té MUVce bude něco menšího, než patnáctka. Vím, že se používal i motor z Delfína a řekl bych, že je to on.
Jiřik.

Re: Stavby a vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 31 říj, 2013 8:05 am
od Tkadlec Jaroslav
a nebo

Re: Stavby a vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 31 říj, 2013 8:43 am
od Petr Zatrepalek
Ano, na Muvkách je motor z delfína. Jinak ještě zajímavější záležitost byla instalovaná za "prasátkem" - "DOMO" bazmekem uchycený motor z migu15 a před prasátkem zapojená cisterna :D . Fotka je v knize "30 let soc. práce v Jhzáp dráze" (v letech 60-64 se MiGy15 hromadně rušili s ohledem na probíhající přezbrojení našeho letectva na Mig19, motorů byl nadbytek a taky přestaly být utajovaný) ...

Stejná situace byla v sedumdesátých letech kdy v Aeru nabíhala výroba L39 Albatros a Delfíny se pomalu v letectvu začali nahrazovat právě Albatrosama - nadbytek motorů se řešil také prodejem do civilního sektoru. Axiální motor M701 Delfína je lehčí a s menší spotřebou paliva než původní Ivanama "okopčený" radiální RR Nene/RD45 co byl v Migu15 - více o motoru M701 a jedna jeho zajímavá "pozemní varianta" zde - http://www.walterjinonice.cz/projekt-le ... otoru-m701

Re: Stavby a vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 31 říj, 2013 9:05 am
od MirekTT
Na těch historických fotkách zezadu, co vložil BohousP, bude ale asi opravdu ten RR, resp Klimov VK1, či jak se to pak jmenovalo vyráběné u nás. Alespoň podle wikipedie a obrázků, co jdou vygooglit.

Re: Stavby a vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 31 říj, 2013 9:57 am
od Petr Zatrepalek
MirekTT píše:Na těch historických fotkách zezadu, co vložil BohousP, bude ale asi opravdu ten RR, resp Klimov VK1, či jak se to pak jmenovalo vyráběné u nás. Alespoň podle wikipedie a obrázků, co jdou vygooglit.


Dyk na těch vagonech je celej čumák z Migu15 !! :roll: A to včetně ex. vojenskýho startovacího vozíku... A proč tam byl celej čumák? Inu proto, že se vyřešilo ovládání motoru (u verze na V3s byla v kabině "letadla" namontovaná sedačka směrem dozadu a přístroje umístěný na zadní přepážku, což tady u tý vagonový verze je taky pravděpodobný) a hlavně taky hned v trupu za kabinou je na Migu umístěna nádrž paliva, čímž odpadá nutnost tahat nějakou další cisternu...

Re: Stavby a vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 31 říj, 2013 12:00 pm
od Jiřik
Stejná situace byla v sedumdesátých letech kdy v Aeru nabíhala výroba L39 Albatros a Delfíny se pomalu v letectvu začali nahrazovat právě Albatrosama - nadbytek motorů se řešil také prodejem do civilního sektoru. Axiální motor M701 Delfína je lehčí a s menší spotřebou paliva než původní Ivanama "okopčený" radiální RR Nene/RD45 co byl v Migu15

Jen taková OT. Podle mého sověti nic "nekopčili", protože měli zakoupenou licenci RR Nene. Celkem logické, protože ve své době to byl nejlepší reaktivní motor.

Re: Stavby a vozidla

PříspěvekNapsal: čtv 31 říj, 2013 12:38 pm
od hank
Taky OT: Spousta M 701 zůstala v armádě jako nástavba na podvozku Tatra 148. Takto vzniklé dekontaminační vozidlo TZ-74 používalo chemické vojsko ČSLA k odmořování, dezaktivaci a dezinfekci bojové techniky, terénu a povrchů budov, k zadýmování a nouzově i k hašení požárů.

Re: Stavby a vozidla

PříspěvekNapsal: stř 20 lis, 2013 11:06 am
od kiski
U nás na Sliači na letisku behá hádam 5 kusov V3S s touto sofistikovanou nadstavbou na korbe a roztápajú pravidelne stojánky v zime, keď mrzne... Furt ich tam vidím pobehovať... :D

Re: Stavby a vozidla

PříspěvekNapsal: stř 20 lis, 2013 12:00 pm
od BohousP
V pražském metru (nebo spíš v depech) používají tento:
http://www.geolocation.ws/v/W/File%3AProudov%C3%BD%20rozmrazova%C4%8D%20PR%20M601%20-%20Flickr%20-%20suchosch.jpg/-/en
V Depu Hostivař je dokonce se dvěma tryskovými motory.

Mám k dispozici několik rozměrových výkresů a popisů různých vozítek a lokomotiv používaných při údržbě metra, pokud má někdo zájem, napište SZ.