Stránka 1 z 2

DEPO motorová trakce

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2007 9:47 am
od Tomáš
měl by někdo nějaký obrázky takovýho depa,kde se bude hlavně zbrojit motorová trakce...spíš něco menšího jen pro pár strojů...nebo i nějaký plánky,co jsem koukal tak vše je dost velký mě by se to mělo vejít na plochu 40x55 cm TT...vím,že to bude asi dost velkej problém ...a nebo nějaký turnusový stání přez noc

Re: DEPO motorová trakce

PříspěvekNapsal: pát 12 říj, 2007 6:11 pm
od Jan Jirásek
Tomáš píše:měl by někdo nějaký obrázky takovýho depa,kde se bude hlavně zbrojit motorová trakce...spíš něco menšího jen pro pár strojů...nebo i nějaký plánky,co jsem koukal tak vše je dost velký mě by se to mělo vejít na plochu 40x55 cm TT...vím,že to bude asi dost velkej problém ...a nebo nějaký turnusový stání přez noc


Na plochu 40 x 55cm toho moc nedáš, točna se asi v tomto případě vynechá. Takže spíš asi remíza pro max. 2 stání. Ale dělat zbrojení v tak malém depu je zbytečnost, pokud budeš mít větší debo v jiném prostoru layoutu. Takže: remíza 2 stání, kde bude jedna výměna pro tyto stání, před výměnou bude kanál pro prohlížení, u jedné koleje za výměnou bych udělal na vnější straně koleje vodní jeřáb pro dobírání vody parních lokomotiv. Jeřáb na uhlí, výdej písku a olejů v tomto případě vynecháme, pokud tedy bude představa pro turnusové odstavení přes noc. Nechal bych tam kolem budovy povalovat štos kolejí, hromadu uhlí a místa před vjezdy do remízky bych v kolejích hodně patinoval na mastnotu a úkapy od oleje nocujících strojů. Osvětlení před vjezdem bych umístil lampičky podel hlavní koleje přes výměnu ke stání č.1 po 10cm lampy Dominik. Nezapomenout na světlo uvnitř remízky!
Remízku dělá pěknou Faler pro 2 stání...

PříspěvekNapsal: pon 15 říj, 2007 1:57 pm
od Tomáš
byla by ještě nějaká další možnost? toto je klasické řešení na malém prostoru.možná jsem se zprvu špatně vyjádřil .chtěl bych něco kam bych mohl "parkovat" 850ky atd..spíš turnusové odstavování jak depo

PříspěvekNapsal: pon 15 říj, 2007 4:33 pm
od Jan Jirásek
Tomáš píše:byla by ještě nějaká další možnost? toto je klasické řešení na malém prostoru.možná jsem se zprvu špatně vyjádřil .chtěl bych něco kam bych mohl "parkovat" 850ky atd..spíš turnusové odstavování jak depo


No možností je více, jinak se to dělá u nás a jinak třeba v NSR. Záleží co se kde vžije a pak se leta používá a nebo co je dle provozu nutné pro určitou stanici která např. v době nocování motorového vozu, žije nočním manipulačním životem s nákl. vozy. Pokud jde jen o vozy 850, na to není potřeba vůbec něco psát. Stačil by nějaký šturc (krátká kolej) třeba větvěna hned od první před hlavní budovou - něco jako vlečka do uhelných skladů ap. tohle je vážně na šírší debatu, něco lze odkoukat ze skutečného provozu a něco si člověk vymyslí sám. Já se tedy přikláním k realizaci ze skutečných a zažitých zvyklostí ze sítě ČD.
Pokud 850 bude nocovat v nějaké průběžné stanici která jest v širé trati, určitě jej nebudeme odstavovat na nějakou manipulační kolej a která je zároveň i kolejí poslední (nejdále) od výpravní budovy. Mnohokrát jsem viděl, že nocující motor se po příjezdu do takové stanice stáhl z dopravní koleje na manipulační - tedy tu výše jmenovanou - hned u dopr. kanceláře, musí zde být zachován ale výhled do levé a pravé části stanice pro výpravčího. Pokud z této koleje nejsou větveny vlečky uhel. skladů nebo nepoužívané skladiště ap. můžeme tuto kolej k nocování používat.
Já bych se ale přiklonil k té remízce. V síti ČD je hodně remízek, kde je zachován vodní jeřáb, jáma apod. to neznamená, že když nebudeš mít parní provoz, tak tam toto zázemí nemůže existovat. Remízka je pouze pro hnací vozidla k tomu určena a nezasahuje a není ani ovlivněna provozem na hlavních a manipulačních kolejí té které stanice. Udělat to můžeš nakonec dle sebe, každopádně remízka pro 2x stání ať je to jakákoliv epocha - má své kouzlo a nocovat v ní může třeba i 742 nebo 850.

PříspěvekNapsal: pon 15 říj, 2007 4:48 pm
od kisa
Tomáš píše:byla by ještě nějaká další možnost? toto je klasické řešení na malém prostoru.možná jsem se zprvu špatně vyjádřil .chtěl bych něco kam bych mohl "parkovat" 850ky atd..spíš turnusové odstavování jak depo


No jsi z Brna... Tak se zajdi podívat do Horních Heršpic. Za staniční budouvou je depo právě pro ty 850ky a podobné vozy. Vypravují se od tam na Hlavák. Ale ať tě to nesplete, nemyslím to velký nádraží před budovou s točnou a opravnou, ale za. Je to tam asi trochu schovaný, ale možná to znáš...

PříspěvekNapsal: úte 16 říj, 2007 7:17 am
od Tomáš
moc díky za typy..určitě se pudu někam podívat jak to funguje.

PříspěvekNapsal: úte 18 pro, 2007 12:06 pm
od Tomáš
Jan Jirásek píše:
Tomáš píše:byla by ještě nějaká další možnost? toto je klasické řešení na malém prostoru.možná jsem se zprvu špatně vyjádřil .chtěl bych něco kam bych mohl "parkovat" 850ky atd..spíš turnusové odstavování jak depo


No možností je více, jinak se to dělá u nás a jinak třeba v NSR. Záleží co se kde vžije a pak se leta používá a nebo co je dle provozu nutné pro určitou stanici která např. v době nocování motorového vozu, žije nočním manipulačním životem s nákl. vozy. Pokud jde jen o vozy 850, na to není potřeba vůbec něco psát. Stačil by nějaký šturc (krátká kolej) třeba větvěna hned od první před hlavní budovou - něco jako vlečka do uhelných skladů ap. tohle je vážně na šírší debatu, něco lze odkoukat ze skutečného provozu a něco si člověk vymyslí sám. Já se tedy přikláním k realizaci ze skutečných a zažitých zvyklostí ze sítě ČD.
Pokud 850 bude nocovat v nějaké průběžné stanici která jest v širé trati, určitě jej nebudeme odstavovat na nějakou manipulační kolej a která je zároveň i kolejí poslední (nejdále) od výpravní budovy. Mnohokrát jsem viděl, že nocující motor se po příjezdu do takové stanice stáhl z dopravní koleje na manipulační - tedy tu výše jmenovanou - hned u dopr. kanceláře, musí zde být zachován ale výhled do levé a pravé části stanice pro výpravčího. Pokud z této koleje nejsou větveny vlečky uhel. skladů nebo nepoužívané skladiště ap. můžeme tuto kolej k nocování používat.
Já bych se ale přiklonil k té remízce. V síti ČD je hodně remízek, kde je zachován vodní jeřáb, jáma apod. to neznamená, že když nebudeš mít parní provoz, tak tam toto zázemí nemůže existovat. Remízka je pouze pro hnací vozidla k tomu určena a nezasahuje a není ani ovlivněna provozem na hlavních a manipulačních kolejí té které stanice. Udělat to můžeš nakonec dle sebe, každopádně remízka pro 2x stání ať je to jakákoliv epocha - má své kouzlo a nocovat v ní může třeba i 742 nebo 850.


hele tak jsem se nakonec trochu rozšoupl na úkor krajinky a plochu na depo jsem zvědšil ne sice o moc,ale něco se mi přeci jen povedlo..tady je plánek půdorysu..točna už je daná a taky vjezd do "depa" http://tauvec.rajce.idnes.cz/Obrazky/im ... a_depa.JPG
někde jsem se tady už ptal jestli může být depo v jiné výškové úrovni něž hlavní nádraží odpověď byla ano ...tak to tak nakonec mám depo ústí do první manipulační koleje vedle turnusové odstávky...musí být vjezd do stanice označen nějakýma návěstidlama ..třeba vjezdovýma do depa či naopak do stanice? nebo nějaká cedule "obvod depa" ??...v samotném depu bych chtěl provozovat hlavně naftové dozbrojení + oleje ,ale i koleje na doplnění vody a zauhlování...dělám 60-70.léta takže sem si říkal udělat v depu i nějakou demontáž starých parních strojů..(vraků mám doma plno 8) ) bohužel nemám žádnej nápad..

PříspěvekNapsal: úte 18 pro, 2007 4:06 pm
od marek
Bez znalosti přesného stavu jen poznámku: mezi depo a stanici vjezdová návěstidla nepatří, já bych tam očekával buď seřaďovací, nebo vyčkávací návěstidla.

PříspěvekNapsal: úte 18 pro, 2007 8:15 pm
od Pavel Dryml
Ono třeba takové vyčkávací návěstidlo se jan tak na modelu nevidí :lol:

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2007 2:37 am
od Tomáš
vyčkávací návěstidlo je co? to jsem ještě neslyšel

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2007 8:43 am
od Pavel Dryml
To je takové modré V na modrobílém stožáru. Buď je neproměnné pak při posunu dává výhybkář popřípadě vedoucí posunu ruční speciální návěst posun dovolen nebo jsou na tom V tři světla v pokračování V tj. nahoře dvě dole jedno a po rozsvícení světel se smí posunovat.
viz. ČD D1 a ČD D2

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2007 9:28 am
od Petr Zatrepalek
A co třeba zbrojení z Čerčan, viz http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2005071903 nepomohlo by jako námět?

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2007 12:07 pm
od Tomáš
Pavel Dryml píše:To je takové modré V na modrobílém stožáru. Buď je neproměnné pak při posunu dává výhybkář popřípadě vedoucí posunu ruční speciální návěst posun dovolen nebo jsou na tom V tři světla v pokračování V tj. nahoře dvě dole jedno a po rozsvícení světel se smí posunovat.
viz. ČD D1 a ČD D2


jjo díky moc to už vím..jen sem netušil že to má takovej název

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2007 12:11 pm
od Tomáš
Petr Zatrepalek píše:A co třeba zbrojení z Čerčan, viz http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2005071903 nepomohlo by jako námět?


tak to je přesně to co jsem hledal ..moc díky

Vyčkávací návěstidlo

PříspěvekNapsal: stř 19 pro, 2007 1:55 pm
od marek
Což takhle chvilku hledat? :-)

Ivo Mahel na http://pandora.idnes.cz/part/2006/10/18044 píše:(...)
Vyckavaci navestidla oznacuji mista, kde ma lokomotiva zastavit a strojvedouci vyckat na dalsi pokyn k jizde. Napriklad na kolejich spojujicich stanici s depem bylo jedno vyckavaci navestidlo tak, aby krylo vjezd do stanice (u namezniku vyhybky, kterou se depo napojovalo na stanicni kolejiste) a druhe v opacnem smeru pro vjeti do depa (napriklad pred onou vyhybkou), pripadne i na dalsich mistech depa, kde bylo pravidelne potrebne zastavit. Pokud bylo vyckavaci navestidlo vybaveno bilymi svetly, dala se dalsi jizda povolit jejich rozsvicemim, jinak jen rucnimi navestmi.
(...)


Vyčkávací návěstidlo - neproměnné (www.kolejnice.wz.cz)

Vyčkávací návěstidlo - v plné výbavě, včetně osvětlení (www.mujweb.cz/www/mhd_jama)

a ještě jedno minimalistické (foto.pjp.cz)