radeksindy píše:michalkjc:
Přeznačování na nový systém číslování nákl. vozů začal někdy v letech 1965 - 1966??? a trval nějaký časový úsek, možná rok - dva???
Přeznačování do UIC systému mělo následující "jízdní řád". Dne 1.října.1964 vstoupila v platnost defintivní verze vyhlášky 438, které zaváděla nový systém. Podle ní měly být do mezinárodního provozu po 1.říjnu 1968 připuštěny pouze vozy s tímot označení. V roce 1965 byl vydán přečíslovací seznam a připraven program přečíslování, který měl proběhnout v letech 1966 až 1968. Jenomže k 30.září 1968 chybělo přečíslovat více než 30 000 vozů, v následujících měsících všichni zůčastnění zjišťovali že není dostatek vozů pro mezinárodní provoz. Vozy se starým označení přestaly být na hranicích přijímány. Největší problém bylo, že ČSD nebyly schopny plnit svoje závazky vůči OPW, kde pochopiteně chyběly vozy (cca 25% z nich nemělo nové číslo). Zatím to vypadá, že se skončilo s přečíslování někdy v roce 1970, ale není vyloučeno, že vozy se starým číslem přežily přeci jen déle.
Děkuji za doplnění i za další poznatky na dané téma! Velice si toho cením, neboť víc jak po padesáti letech se již obtížně hledají bývalí komerční pracovníci, kteří měli s touto preblematikou co do činění. Snažím se i z dobových fotografií čerpat tento časový souběh používání obou systému číslování, ale dáte mi za pravdu, že takových snímku moc není - jsou-li vůbec nějaké. Díky...