Stránka 1 z 3

Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: úte 05 čer, 2012 5:39 pm
od radekkrupka
Praha - Zličín (alias Praha - Řepy)

Tam, kde končí Pražský Semmering. Stanice se šesti kolejemi, do které je napojeno hned pět (!) vleček. A to velmi zajímavých, jedna - ta do Siemensu - je dokonce velmi rozsáhlá. A taky stanička, kam se právě přes Semmering přetahují soupravy RegioJetu k údržbě v depu v areálu Siemensu.

Navíc se tam můžete z Prahy svézt každý víkend pražským motoráčkem na palubě M262 :)

Obrázek

Re: Fotografie stanic

PříspěvekNapsal: úte 19 čer, 2012 5:54 am
od radekkrupka
Praha - Jinonice

Další dopravna na Pražském Semmeringu - stanička o čtyřech kolejích a třech vlečkách. Tak trochu zapomenuté místo v Praze.

Obrázek

Re: Fotografie stanic

PříspěvekNapsal: úte 19 čer, 2012 7:32 am
od kecu.p
Praha Jinonice v době výluky tramvajové trati neměla zrušené návěstidla, proto i jejich obnovený nátěr + drátovody. Stanice normálně sloužila snad i ke křižování vlaků. Každopádně je to stanice, kde se natáčel film s Vlastou Burianem, stanice se tam jmenovala Mokrá nad Soupravou

Re: Fotografie stanic

PříspěvekNapsal: úte 19 čer, 2012 8:05 am
od radeksindy
Dvě připomínky k popiskům. Ta bíla "maringotka" rozhodně není sundaná skříň vozu, to je prostě nějaká přenosná buňka. Nemám sice u sebe žádné podklady, ale řekl bych, že kolej jdoucí k dnešnímu kovošrotu není vlečka, ale kusá manipulační kolej. Pouze vlečky do do bývalé Waltrovky a cihelna byly formálně vlečkami. Jediná Waltrovka (ta směrem k Hostivici) pamatuje doby BEB, zbytek je z dob pozdějších.

Re: Fotografie stanic

PříspěvekNapsal: úte 19 čer, 2012 8:58 am
od JBr
Drobna pripominka k reportazi ze Zlicina. Snaha prejmenovat nadrazi Praha-Zlicin na Praha-Repy se objevila s modernizaci tramvajove trate z Andela do Repi, kdy linka S65 slouzila jako nahradni doprava za tramvaj. K prejmenovani nakonec doslo od GVD 2010/2011. Mestska cast Praha-Zlicin proti tomu ale podala odvolani k DU, protoze stanice lezi na katastralnim uzemi Zlicina a tramvajova trat uz byla v te dobe dostavena, takze nebyl duvod prejmenovat nadrazi aby sedelo nazvem s konecnou tramvaje. Od zmeny GVD se tak nazev zmenil zpet na Praha-Zlicin a tak se ona stanice jmenuje doted, byt tam jeste jsou cedule, ktere pripominaji ono kratke prejmenovani.

A jeste doplnek k tomu co psal kecu.p: V Jinonicich se krizovalo, obnovene dratovody jsou ale jen k odjezdovym navestidlum. Ta se tehdy opravdu stavela. Predvesti vjezdovych navestidel a vjezdova navestidla byla take natrena, ale dratovody uz obnoveny nebyly. Predvesti byly napevno v poloze vystraha a vjezdova navestidla v poloze stuj. Do stanice se v te dobe vjizdelo na privolavaci navest. Po ukonceni zesileneho provozu S65 se Jinonice zakonzervovaly a slouzi tam pouze dozorce, ktery kontroluje prejezdy. Jedina vyjimka byla jizda protokolarniho vlaku z Luzne u Rakovnika loni v kvetnu, kdy byly Jinonice mimoradne na jeden den obsazeny vypravcim, aby tam mohl protokolar krizovat s S65.

Re: Fotografie stanic

PříspěvekNapsal: sob 23 čer, 2012 6:21 am
od radekkrupka
JBr píše:Predvesti vjezdovych navestidel a vjezdova navestidla byla take natrena, ale dratovody uz obnoveny nebyly. Predvesti byly napevno v poloze vystraha a vjezdova navestidla v poloze stuj. Do stanice se v te dobe vjizdelo na privolavaci navest.

Díky všem za doplňující komentáře. Mám dotaz - jak se u vjezdové mechaniky značí přivolávací návěst?

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: sob 23 čer, 2012 6:55 am
od Jeňa Sova
Radku, třemi bílými světly v trojúhelníku. Mám pocit, že na mechanice může být i jedno kmitavé bílé světlo, ale nejsem si tím jistý.

http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99ivo ... 1v%C4%9Bst

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: sob 23 čer, 2012 7:16 am
od radekkrupka
Uff, tak to se omlouvám, mě vůbec nenapadlo, že je to tak snadno dohledatelná informace :oops: :oops: :oops: A rovnou fotka z Jinonic :)

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: sob 23 čer, 2012 11:04 am
od JBr
Ono kdyz si prizoomujes tu svou fotku, tak je tam to trojuhelnikove teleso na stozaru vjezdoveho navestidla i videt. Jedno svetlo jako privolavacku jsem na nejake fotce u navestidla taky videl, ale uz si nepamatuju kde to presne bylo. Zkusim se preptat kamarada, ktery se mechanickym navestidlum a prejezdum venuje systemove.

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: sob 23 čer, 2012 4:36 pm
od Radek Strnad
To jedno světlo na mechanice být může.Bylo to ještě nedávno naprosto běžné jak na některých frekventovanějších lokálkách tak i na hlavních tratích(např.Tábor-Benešov).Prostě pod ramenem návěstidla bylo jedno světlo,většinou s dlouhým stínítkem,jako měla návěstidla sovětské výroby.Kromě toho může být přivolávací návěstí nahrazeno i vjezdové návěstidlo.Ta podivnost vypadá jako obdélníková návěst stůj(červený střed s bílým lemem)a uprostřed červeného pole je díra na bílé světlo.Vlak tedy vjíždí do stanice vždy na přivolávačku.Pokud nebliká-platí návěst stůj.Takováto anomálie byla tuším v Čáslavi na lokálce z Třemošnice.

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: sob 23 čer, 2012 6:21 pm
od JBr
Radek Strnad píše:Kromě toho může být přivolávací návěstí nahrazeno i vjezdové návěstidlo.Ta podivnost vypadá jako obdélníková návěst stůj(červený střed s bílým lemem)a uprostřed červeného pole je díra na bílé světlo.Vlak tedy vjíždí do stanice vždy na přivolávačku.Pokud nebliká-platí návěst stůj.Takováto anomálie byla tuším v Čáslavi na lokálce z Třemošnice.


To jsou tzv. vojenska navestidla. Uz se tu o nich kdysi psalo - viewtopic.php?f=11&t=1784&start=15

Re: Fotografie stanic

PříspěvekNapsal: pon 25 čer, 2012 10:17 am
od Michal Šuhajda
radekkrupka píše:
JBr píše:Predvesti vjezdovych navestidel a vjezdova navestidla byla take natrena, ale dratovody uz obnoveny nebyly. Predvesti byly napevno v poloze vystraha a vjezdova navestidla v poloze stuj. Do stanice se v te dobe vjizdelo na privolavaci navest.

Díky všem za doplňující komentáře. Mám dotaz - jak se u vjezdové mechaniky značí přivolávací návěst?

No a nebo existuje ruční přivolávací návěst. Denní znak bílý kruhový terč s černým orámováním, který drží zaměstananec v úrovni návěstidla. Noční znak střídavé světlo ruční svítilny (žlutá/zelená)

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: stř 27 čer, 2012 6:14 pm
od kecu.p
Na 4. koridoru byla PN někde i vytvořena jednosvětlovou buňkou AŽD70 i s bočními plechy okolo. Každopádně schematicky se PN značí ve výkresu buďto jako trojúhelník a v něm 3 kroužky, nebo jedno bílé světlo. V Dalovicích (tenkrát levostranný provoz) byly 2 mechaniky vedle sebe - levá byla dvouramenná s jednosvětlovou PN, pravá mechanika byla jednoramenná trvale na stůj, vjezd se dovoloval taktéž jednosvětlovou PN.

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: sob 10 zář, 2016 10:29 pm
od sidlo
Dělal jsem si dneska dokumentaci vložených návěstidel na Smíchově. Doma si ještě prohlížím plánek stanice http://gvd.cz/cz/data/planky/5xx/521/572263.xls a některá návěstidla ni nejsou jasná. Dotazy na znalce místních poměrů:

  • Co to je náv.1026 směr Vyšehrad?
  • L1, L2, L4, L6 mají zřejmě indikátory. Co návěstí?
  • Is L5-15 je zřejmě indikátor. Co návěstí?
  • Vjezdové návěstidlo H S má zřejmě namontované zelené světlo. Podle mého názoru by ale nikdy nemělo svítit, nebo se mýlím?

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: ned 11 zář, 2016 2:42 am
od kecu.p
Indikátory na Smíchově návěští kam je postaveno ... R = Rudná, B = Beroun, ohledně zeleného světla na vjezdu ... to že tam je nemusí znamenat že svítí. Stejně to mám v mojí stanici. Také mám zelené světlo na vjezdu i zelenou na předvěsti a ani jedno nesvítí. Prostě se vzalo standardní návěstidlo a to se osadilo.

Návěstidlo 1026 je bílý terč v černém poli = odjezdové návěstidlo plní funkci předvěsti následujícímu hlavnímu návěstidlu, v tomto případě vjezdu do dopravny Praha Vyšehrad