Stránka 3 z 3

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2016 9:09 am
od kecu.p
děkuji za informaci

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2016 9:42 am
od sidlo
zdenek píše:smíchovské indikátory - Na návěstidlech L1, L2, L4, L6 jsou indikátory součástí návěstidla a jsou umístěny v návěstní svítilně.


Znamená to, že L1, L2, L4 a L6 jsou AŽD 70? Chtěl jsem si ještě vyfotit СВЕТОФОР s indikátorem. Tak to se mi už asi nepodaří. :|

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2016 10:47 am
od zdenek
Petře, je mi to líto, ale v tomto případě má tomkanka pravdu (tedy pokud jde o současný stav). Ale vezmeme to zase z gruntu, tedy nejdřív jak to bylo při elektromechanice na Vyšehradě a pak jak je to nyní. Takže když byla na Vyšehradě elektromechanika, patřily ty tři výhybky na odbočení do společného nádraží (které se nacházejí mezi mostem přes Vltavu a mostem přes Nádražní ulici) do RZZ Smíchov. Vjezdové návěstidlo do Smíchova bylo ještě před vltavským mostem na Výtoni a od něj se jelo buď na Smíchov do osobního nádraží k peronům nebo do společného nádraží (jiná návěstidla v tomto směru už nebyla). V tomto stavu bylo vjezdové návěstidlo do Smíchova umístěno vlastně u poslední výhybky výhybny Vyšehrad, odjezdová návěstidla z Vyšehradu byla pouhých 200 metrů před vjezdovým do Smíchova. Nedostatečná zábrzdná vzdálenost se opět nenávěstila a byla použita stejná finta jako v opačném směru, tj. podmínkou pro rozsvícení odjezdového návěstidla z Vyšehradu bylo rozsvícení vjezdového návěstidla do Smíchova. K tomu je potřeba ještě říct, že v opačném směru bylo vjezdové návěstidlo do Vyšehradu umístěno na smíchovském břehu před vltavským mostem, takže obě vjezdová návěstidla se vlastně překrývala, nebyl zde žádný traťový úsek a železniční most přes Vltavu byl vlastně součástí ŽST Smíchov a současně i výhybny Vyšehrad. A teď jak je to v současnosti. Tři výhybky na smíchovském břehu na odbočení do společného nádraží jsou nově součástí elektronického stavědla výhybny Vyšehrad a v oblouku u mostu přes Nádražní ulici byl vytvořen klasický traťový úsek. Při jízdě z Vyšehradu minu na konci vyšehradských staničních kolejí (ještě před Výtoněm) cestová návěstidla, přejedu železniční most přes Vltavu a na konci mostu jsou odjezdová návěstidla z výhybny Vyšehrad. Když jedu na Smíchově do osobního nádraží, přejedu výhybky na odbočení do společného nádraží, ujedu pár metrů a v blízkosti mostu přes Nádražní ulici dojedu k novým vjezdovým návěstidlům RZZ Smíchov. Pokud pojedu přes výhybky do společného nádraží, už zde žádné další návěstidlo není, to znamená, že odjezdová návěstidla výhybny Vyšehrad jsou současně vjezdovými návěstidly do společného nádraží (pro rozsvícení vyšehradských odjezdů v tomto případě uděluje výpravčí společného nádraží výpravčímu Vyšehradu elektrický souhlas). V opačném směru je to shodné, od smíchovského osobního nádraží do Vyšehradu jsou v oblouku u Nádražní ulice zřízena vjezdová návěstidla do Vyšehradu. Ze společného nádraží je to tak, že odjezdové návěstidlo současně plní funkci vjezdového do Vyšehradu. Zdeněk

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2016 11:13 am
od zdenek
Našel jsem fotku, jak indikátory vypadají, takže ještě upřesňuji. Na L2 je pod svítilnami ještě stará žárovková indikátorová krabice, ostatní indikátory jsou vyrobeny z dvousvětlového návěstidla AŽD70, kde v každé svítilně je jedno písmeno. Dvousvětlové návěstidlo AŽD70 s indikátory je připevněno buď na stožár starého ruského návěstidla pod původní svítilny, nebo je na samostatném stožáru. Výjimkou je návěstidlo L6, to už je nové AŽD71, a indikátor je jeho součástí.

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2016 5:41 pm
od Vaclav86cz
To je nádhera...
V Brně v Maloměřicích je jedno spádovištní návěstidlo kombinace ESP a AŽD...