Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod robot » sob 17 zář, 2016 7:38 pm

Zelená na vjezdovém návěstidle od Hlubočep mohla fungovat, pokud byl postaven průjezd po šesté koleji na Vyšehrad. Ohledně indikátorů si nejsem jistý, jestli tam spíše nesvítilo R - Radotín a H ( Hc ) - Hlubočepy. :)
Uživatelský avatar
robot
 
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03 led, 2008 10:05 pm
Bydliště: Praha

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod sidlo » sob 17 zář, 2016 9:03 pm

Pokud je na odjezdovém zhlaví postavená cesta do odbočky, tak na vjezdu se nemůže návěstit volno.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3601
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod robot » sob 17 zář, 2016 10:07 pm

To máš pravdu, jen se vloudila chybička. Na vjezdu bude volno a očekávejte 40km/hod. :wink:
Uživatelský avatar
robot
 
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03 led, 2008 10:05 pm
Bydliště: Praha

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod sidlo » ned 18 zář, 2016 7:18 am

Smíchov, jako jedna z mála stanic u nás má vložená návěstidla, nemá rychlostní návěstní soustavu.
Na vjezdu "očekávej 40" nikdy svítit nebude.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3601
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod robot » ned 18 zář, 2016 7:41 am

Bohužel musím trochu oponovat. Smíchov je docela specifická stanice. Co platí pro radotínské zhlaví, tak nemusí platit pro vyšehradské.Když pojedeš z Vyšehradu na Smíchov do sudé, nebo liché kolejové skupiny, tak na vjezdovém návěstidle budou dvě žluté.To platí i při jízdě na Buštěhrad.Tak předpokládám, že to platí i opačně.Jinak vložená návěstidla jsou jen na radotínském zhlaví. :)
Uživatelský avatar
robot
 
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03 led, 2008 10:05 pm
Bydliště: Praha

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod sidlo » ned 18 zář, 2016 8:26 am

Dvě žluté na vjezdu neznamená, že ve stanici je rychlostní návěsní soustava.
Vložená návěstidla jsou ve stanici v obou směrech.
V obou směrech se na vjezdu může návěstit volno pouze v případě průjezdu stanicí bez odbočky při současně postaveném odjezdovém návěstidle na volno. To je z Vyšehradu na Radotín po 2. koleji a opačně po 1. koleji.
Nikdy se na žádném vjezdovém návěstidle (na Smíchově) nebude návěstit "očekávej 40".
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3601
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod kecu.p » ned 18 zář, 2016 1:43 pm

robot píše:To máš pravdu, jen se vloudila chybička. Na vjezdu bude volno a očekávejte 40km/hod. :wink:


Neexistuje kombinace "volno" a "očekávej rychlost 40 km/h" na jednom návěstidle.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod robot » ned 18 zář, 2016 3:32 pm

Pánové, přiznávám porážku.Špatně jsem si prohlédl plánek a také návěstní předpisy.Holt oči moc už neslouží.Ale jinak děkuji za plodnou diskuzi.Příště si to lépe prohlédnu. :)
Uživatelský avatar
robot
 
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03 led, 2008 10:05 pm
Bydliště: Praha

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod tomkanka » úte 20 zář, 2016 2:06 pm

Ve skutečnosti svítí na všech vjezdech vždy dvě žluté, kromě jízdy z Radotína na 1. a z Vyšehradu na 2. kolej, kdy svítí výstraha. Při jízdě z Vyšehradu "proti srsti" se vjíždí na přivolávačku. Odjezd do Radotína a Hlubočep vždy na volno, směr Vyšehrad vždy na výstrahu.
tomkanka
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod zdenek » stř 21 zář, 2016 7:50 pm

Tak jednoduché to zase na vyšehradském zhlaví není, část z uvedeného platila dřív a něco zase platí nyní. Je nutné rozlišovat stav před výstavbou elektronického stavědla na Vyšehradě a stav po jeho výstavbě. Souvisí s tím i poloha smíchovského vjezdového návěstidla ve směru od Vyšehradu. Dříve bylo před mostem přes Vltavu (až na Výtoni), nyní je v oblouku za mostem přes Nádražní ulici. Takže dříve, když byla na Vyšehradě elektromechanika a vjezdové návěstidlo do Smíchova bylo na zábrzdnou vzdálenost od vložených návěstidel na středním zhlaví, tak opravdu platilo, že se vjíždělo do odbočky na dvě žluté a do příma na jednu žlutou. Po zapnutí elektronického stavědla na Vyšehradě a přisunutí vjezdových návěstidel blíže ke Smíchovu vzniká nyní k vložákům nedostatečná, takže do odbočky se vjíždí na dvě žluté s bílou a do přímého by měla být správně jen žlutá s bílou, avšak zřejmě došlo ke zjednodušení (nemám úplně ověřeno) a i do přímého se zřejmě jezdí na dvě žluté s bílou. U odjezdů ze Smíchova je to taky zajímavé. Ruská reléovka totiž z důvodů jednoduchosti a úspory vodičů má návěstní relé polarizovaná a tato polarizovaná relé současně vybírají předvěstní znak, tedy vlastně jen dva znaky. Tím je pouze návěst výstraha nebo volno. Z těchto důvodů neexistují na Smíchově kmitavé předvěstní znaky (např. očekávej 40 km/h) a to jak na vjezdových, tak i na odjezdových návěstidlech. Ale zpět k odjezdům do Vyšehradu. Při elektromechanice na Vyšehradu se odjíždělo ze Smíchova buď na výstrahu (na Vyšehradě jízda odbočkou), nebo na volno (na Vyšehradě jízda přímo). Takto netypicky to bylo právě kvůli absenci kmitavé horní žluté na smíchovském odjezdu. Navíc to bylo ještě řešeno další netypickou vazbou a to tak, že odjezdové návěstidlo na Smíchově šlo rozsvítit, až když svítil povolující znak na vjezdu do Vyšehradu. Takže vlastně nikdy nešlo ze Smíchova legálně jen popojet k vjezdu do Vyšehradu, který by byl na stůj. Řešilo se tím to, aby na odjezdu ze Smíchova nemusela se žlutou svítit bílá (byla zde také nedostatečná zábrzdná a z hlediska elektrického zapojení to prostě typové zapojení ruského RZZ neumělo). Jinak s vyšehradskou elektromechanikou polarizovaná relé spolupracovala a na odjezdech ze Smíchova se opravdu daly rozsvítit dva znaky, volno a výstraha. S elektronickým stavědlem na Vyšehradě už polarizovaná relé nechtějí komunikovat, takže v současnosti se odjíždí ze Smíchova vždy jen na výstrahu. A stále platí to, že když chci rozsvítit smíchovský odjezd, musí svítit povolující znak na vyšehradském vjezdu. To je asi vše, jen na závěr bych chtěl říct, že v našich stanicích se vyskytují různé atypické věci a že to co je někde běžné a podle norem, tak jinde nemusí být vůbec pravda. Takže při diskuzi by asi bylo dobré s tím počítat. Zdeněk
zdenek
 
Příspěvky: 88
Registrován: čtv 18 dub, 2013 9:30 am

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod Vaclav86cz » čtv 22 zář, 2016 10:01 pm

Ty kjááávo... A pak že Brno je z pohledu zab.zař, nelogické...
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod kecu.p » pát 23 zář, 2016 5:54 am

A jak je to s těmi indikátory na berounském zhlaví stanice??
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod tomkanka » pát 23 zář, 2016 6:25 am

Vaclav86cz píše:Ty kjááávo... A pak že Brno je z pohledu zab.zař, nelogické...

To ještě není všechno. Smíchov spol. n. od Vyšehradu nemá vjezdové návěstidlo. :-)
tomkanka
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod Petr S. » pát 23 zář, 2016 7:13 am

tomkanka píše:
Vaclav86cz píše:Ty kjááávo... A pak že Brno je z pohledu zab.zař, nelogické...

To ještě není všechno. Smíchov spol. n. od Vyšehradu nemá vjezdové návěstidlo. :-)


To je opravdu , ale opravdu , dost silné tvrzení .
Vjezdové návěstidlo na Smíchov od Vyšehradu je hned za mostem ( viz rozsáhlý a vysvětlující článek od ZDENKA ) , jako první na levém břehu Vltavy . Podotýkám - do celého Smíchova :!: . Trať do Smíchova pokračuje v klesání levým obloukem a před výměnami je cestové návěstidlo . Trať do Smíchova spol. n. pokračuje nejdříve rovně a potom také klesá levým obloukem do spol. n.
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Stanice Pražského Semmeringu (diskuze)

Příspěvekod zdenek » pát 23 zář, 2016 8:35 am

Tak nejdřív smíchovské indikátory - svítí na nich R při vlakových cestách směr Radotín a H při vlakových cestách směr Hlubočepy. Na návěstidlech L1, L2, L4, L6 jsou indikátory součástí návěstidla a jsou umístěny v návěstní svítilně. V ostatních kolejích jsou za odjezdovými návěstidly zřízeny dva skupinové indikátory, umístěné na samostatném stožáru. Jeden je pro koleje 15 až 5 a druhý pro koleje 8 až 12 a pro jízdy ze společného nádraží. Zdeněk
zdenek
 
Příspěvky: 88
Registrován: čtv 18 dub, 2013 9:30 am

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků