Os. vlaky Prostějov-Dzbel-(Chornice) v 80. letech

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Os. vlaky Prostějov-Dzbel-(Chornice) v 80. letech

Příspěvekod rawen » stř 08 úno, 2012 4:55 am

Nazdar.
Prosím pamětníky a znalce o radu ohledně uspořádání osobních vlaků na trati Prostějov-Dzbel-(Chornice) na konci IV. epochy.
Jezdil jsem jimi na výlety a zajímalo by mě, co to bylo zač. Táhl je diesel, něco jako Kocour, později Brejlovec, měly tři nebo čtyři vagóny. Ty byly zelené, bez plošinek, s dvojitými klikami na dveřích, 2. třída a možná rozdělené na KUŘÁKY/NEKUŘÁKY. Potud bych je tipoval na Be (rybáky). Ale zatímco na výkresech Be vidím uvnitř chodbičku na straně a kupéčka, já si pamatuju uličku prostředkem a dvě řady sedadel potažených zelenou koženkou, s bakelitovými opěrkama a výklopnými popelníky ČSD.
Občas byl přidán vagon 3. třídy s dřevěnými lavicemi, ale ten nejčastěji stával odstavený v Prostějově na hlavním.

Nejde mi ani tak o přesná čísla vozů nebo loko, ale spíš o vyřešení otázky Be - NeBe a o výkresové podklady.

Předem díky za pomoc, Radek
rawen
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Os. vlaky Prostějov-Dzbel-(Chornice) v 80. letech

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 08 úno, 2012 10:08 am

Ahoj,
řekl bych, že hledaná lokomotiva je Pilštyk T466.0 (735) a vozy Bai z Tatry Smíchov. Buď čtyřdveřové nebo osmidveřové, k nalezení na: http://www.parostroj.net, nebo http://www.vagony.cz/pojezdy/pensylvansky/ba1958.html
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2383
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Os. vlaky Prostějov-Dzbel-(Chornice) v 80. letech

Příspěvekod rawen » stř 08 úno, 2012 11:41 am

Děkuji,
podle výkresů (sedadel) i slovního popisu to budou čtyřdveřové Bai.
Co se lokomotivy týká "ano, to je možné" :)

Radek

P.S.: Teď kouknu, kde se to dá případně sehnat, nejlépe v N...
rawen
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Os. vlaky Prostějov-Dzbel-(Chornice) v 80. letech

Příspěvekod JanoH0e » stř 08 úno, 2012 12:28 pm

Čo si pamätám ( nebrať doslova ) okolo roku 1983 tam jazdil pielštyk, 3 vozne podvozkové - Bai -ky a jeden so služobným oddielom.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Os. vlaky Prostějov-Dzbel-(Chornice) v 80. letech

Příspěvekod mkcompTT » stř 08 úno, 2012 12:39 pm

JanoH0e píše:Čo si pamätám ( nebrať doslova ) okolo roku 1983 tam jazdil pielštyk, 3 vozne podvozkové - Bai -ky a jeden so služobným oddielom.


Potvrzuji, najezdil jsem se v nich spousty km z Prostějova do Chornice v letech 1988-92. Označené byli tuším By, osm dveří. Při vystupování přehodit červenou pojistku, pak spodní, menší klička a pak normální klika... :) To už je let... :lol:

http://www.parostroj.net/katalog/ov/images/vykresy/Bai_1954.gif
http://spz.logout.cz/provoz/chornice2005.html
Uživatelský avatar
mkcompTT
 
Příspěvky: 363
Registrován: stř 20 dub, 2011 1:13 pm
Bydliště: Kladno

Re: Os. vlaky Prostějov-Dzbel-(Chornice) v 80. letech

Příspěvekod rawen » stř 08 úno, 2012 1:02 pm

Fakt to byly osmidveřáky? To otevírání na etapy sedí, ale s těmi dveřmi... nějak mám zafixováno, že hned u dveří, na čele vagónu, bylo červené kolo ruční brzdy. Ale nehádám se, z mé perspektivy je to hodně dávno, když jsem byl takhle malé dítě. :)

Co se Pilštyku týká, našel jsem obrázky a modely dvou variant -
tahle mi nesedí http://www.modely-tt.cz/cze/katalog-mod ... -T466.html
tato ano http://vrbam.wz.cz/msts/view.php?co=CSDT4660286&lg=cz , odpovídá i odkazům.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Os. vlaky Prostějov-Dzbel-(Chornice) v 80. letech

Příspěvekod JanoH0e » stř 08 úno, 2012 1:22 pm

Boli 8 dveráky, výnimka ten so služobným oddielom. Teda tým, čo som išiel ja :D . Čo sa loko týka, chodili tie so stredným stanoviskom - druhy odkaz.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Os. vlaky Prostějov-Dzbel-(Chornice) v 80. letech

Příspěvekod mkcompTT » stř 08 úno, 2012 1:46 pm

Pilštyk nemá víc variant, jen jednu jedinou a to T466.0 později přeznačenou na 735. V tomto odkazu http://spz.logout.cz/provoz/chornice2005.html jsou na první fotce dvě soupravy přímo v Chornici a takto jezdili. Kdyby se to dalo trošičku zvětšit, viděl by jsi i to, že ty By mají 8 dveří :D
A na to kolo ruční brzdy si taky vzpomínám :D
A jedno foto přímo z Prostějova. Omlouvám se autorovi za neuvedení zdroje, ale kdysi jsem si ji stáhl a už nevím odkud.
Přílohy
mzd6.jpg
Uživatelský avatar
mkcompTT
 
Příspěvky: 363
Registrován: stř 20 dub, 2011 1:13 pm
Bydliště: Kladno

Re: Os. vlaky Prostějov-Dzbel-(Chornice) v 80. letech

Příspěvekod milan ferdián » stř 08 úno, 2012 2:03 pm

Škoda,že se zajímáte o osobní vlaky osmdesátých let.V časopisu SVĚT ŽELEZNICE v číslech 34,35 jsou články "Vzpomínky na "Moravskou západní"" v šedesátých a sedmdesátých let,kdy zde kralovala pára a osobní vozy byly zásadně dvouosé.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Os. vlaky Prostějov-Dzbel-(Chornice) v 80. letech

Příspěvekod rawen » stř 08 úno, 2012 4:58 pm

Děkuji všem za pomoc a fotky.
Jak jsem psal, zajímají mě vlaky, kterými jsem sám jezdil. Pára pak na úzkorozchodkách, kde vydržela dýl.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Os. vlaky Prostějov-Dzbel-(Chornice) v 80. letech

Příspěvekod alf » ned 12 úno, 2012 1:44 pm

Jako náhodný cestovatel na zmíněné trati můžu potvrdit sestavu T466.0(735) 2x vůz Bp(čtyřdvéřový)+služební "rybák".Osmidveřové "baiky" se tam vyskytovaly také.
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků